ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با گذشت ۲ سال از عمر طرح رومینگ ملی، اینترنت آن هنوز نسل ۲ باقی مانده است

همان گونه که خیلی از مشترکان موبایل می دانند، طرح رومینگ ملی بین اپراتور رایتل و دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در خرداد ماه ۹۳ منعقد و اجرایی ‌شد. هدف از برقراری رومینگ ملی آن بود ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

همان گونه که خیلی از مشترکان موبایل می دانند، طرح رومینگ ملی بین اپراتور رایتل و دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در خرداد ماه ۹۳ منعقد و اجرایی ‌شد. هدف از برقراری رومینگ ملی آن بود که بر فرض اگر سیم کارت مشترک رایتل در منطقه‌ ای آنتن نداشت، مشترک مورد نظر بتواند از آنتن اپراتور های دیگری که در آن منطقه پوشش دارند استفاده کند. به بیان دیگر، اپراتورهای دارای پوشش گسترده تر در شبکه، ملزم شدند به اپراتور های کوچک‌ تر سرویس بدهند تا مشکل عدم آنتن دهی مشترکان آنها در برخی مناطق حل شود.

اهرم اجرایی این الزام، گرو نگه‌ داشتن مجوز اینترنت نسل سه و چهار یعنی 3G و 4G بود. در زمان آغاز این طرح، همراه اول و ایرانسل به کاربران خود اینترنت نسل ۲ ارائه می دادند، اما رایتل به کاربران خود اینترنت نسل ۳ ارائه می کرد که با اجرای طرح رومینگ، اپراتورهای اول و دوم نیز موفق شدند اینترنت خود را به نسل ۳ ارتقا دهند. با این حال هنوز اینترنتی که در طرح رومینگ ملی در اختیار کاربران رایتل قرار می گیرد، اینترنت کند نسل ۲ است.

همچنین ظاهراً در طرح رومینگ ملی، بسته‌ های اینترنت غیر فعال و هزینه ها براساس نرخ آزاد محاسبه می‌ شود که طبیعتاً نسبت به بسته ها گران تر است. به این ترتیب اینترنت نسل ۲ روی سیم کارتی که قرار است خدمات نسل های بالاتر ارائه دهد به علاوه ی هزینه های گران تر دیتا نسبت به بسته های اینترنت، اعتراض مشترکان رایتل را در بر داشته است. به گزارش خبرگزاری فارس، شرکت رایتل با واکنش نسبت به این موضوع اعلام کرده که درخواست اصلاح این روند را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه کرده و امیدوار به حل مشکل است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • pourya_p
    pourya_p | ۱۷ خرداد ۱۳۹۵

    اون موقع ک اومد خیلی راحت با انحصار طرح 3G رو اجرا کرد و چند سال هیچ کس کارش نداشت مشکلی نبود حالا اعتراض داره ؟ جا اینکارا برو چهارتا آنتن خودت بذار

  • Reza
    Reza | ۱۶ خرداد ۱۳۹۵

    پس ترابردپذیری چی شد مگه قرار نبود اجرا بشه؟!

  • Abolfazl
    Abolfazl | ۱۶ خرداد ۱۳۹۵

    رایتل عمرش به سر رسیده
    از وزارت اطلاعات انحصار 3G گرفت ولی عملا پیشرفتی تو اون دوره نداشت فقط مشغول سود کردن بود و بقیه اپراتورا رو عقب انداخت حالا هم که سرعتش از بقیه اپراتورا کمتره و قیمتش بالاتر و ملت مدام میرن طرف دو اپراتور دیگه، البته اگه با سیم کارت دانشجویی و دانش آموزی و... و ترافیک رایگان ملتو گول نزنه. حتی همراه اولی که بخاطر عقب افتادگیش تو ارائه تکنولوژی های جدید ازش بیزار بودم الان داره خیلی خوب با ایرانسل رقابت میکنه. حرفم اینه که کاش دولت سرش به همون سیاست و یارانه و برجامو... گرم باشه و تو هر زمینه‌ای دخالت نکنه. با یه نظارتم میتونه مثلا از حق مردم دفاع کنه.

مطالب پیشنهادی