ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ربات های آینده نمی توانند کمر به قتل شما ببندند

در سال های اخیر و با پیشرفت هوش مصنوعی، نگرانی بشر از به وقوع پیوستن اتفاقات ناگوار به علت برتری یافتن هوش مصنوعی نسبت به ذهن انسان بیشتر و بیشتر شده است. حال گوگل خبر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

در سال های اخیر و با پیشرفت هوش مصنوعی، نگرانی بشر از به وقوع پیوستن اتفاقات ناگوار به علت برتری یافتن هوش مصنوعی نسبت به ذهن انسان بیشتر و بیشتر شده است. حال گوگل خبر می دهد که تیم Deep Mind حالتی را توسعه داده اند که با دستور شخص، یک ربات مجهز به هوش مصنوعی به طور کامل از کار خواهد افتاد.

چهارچوب نرم افزاری تازه به کاربران اجازه خواهد داد تا از یادگیری خودکار ماشین ها جلوگیری به عمل آورده و همچنین در لحظه اقدامات آسیب زننده آنها به اشخاص یا محیط را متوقف کنند.

اما دستگاهی که به یادگیری ماشینی مجهز است، شاید بتواند نحوه متوقف نمودن خود را نیز درک نموده و کارکرد آن را بی اثر نمیاد. Deep Mind در این بین خبر می دهد اطمینان حاصل نموده که ربات های مجهز به هوش مصنوعی نمی توانند این موضوع را فرا گرفته و در ایجاد اختلالی که در کارشان پیش می آید، وقفه ای صورت دهند. در واقع این مسئله یکی از تنها نکاتی خواهد بود که هوش مصنوعی قادر به یادگیری اش نخواهد بود.

به نظر می رسد که Deep Mind از خطراتی احتمالی در سال های آینده کاملاً آگاه بوده و از حالا تلاش دارد تا راهکار مشکلات احتمالی را پیدا کند. لازم به اشاره استکه  DeepMind یک استارتاپ انگلیسی بود که در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و گوگل دو سال پیش، در ۲۰۱۴ آن را خریداری کرد و به مجموعه خود افزود.

باید دید افزوده شدن چهارچوب نرم افزاری جدید و در اختیار گرفتن قدرت به شکل اینچنینی از سوی کاربر یک ربات، نگرانی عمومی از وضعیت هوش مصنوعی و برتری یافتن ربات ها به انسان در آینده را کاهش خواهد داد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • james
    james | ۱۶ خرداد ۱۳۹۵

    سلام خیلی خوبه که برای پست ها از عنوان های جدید و ثقیل استفاده بشه ولی دیگه نه تا این حد مخاطب های کمی هستند که معنی این عنوان رو می دونند ممنون از نویسنده و دیجیاتو

    • Nova
      Nova | ۱۶ خرداد ۱۳۹۵

      الان این ثقیلِ؟ اونایی که نمیدونن احتمالا تو ایران زندگی نکردن، اونی که میاد دیجیاتو این همه اخبار علمی با اصطلاحات علمی میخونه، اگه اینو ندونه دیگه هیچی، اصن با این وضع سوادش چرا اینجاست؟ :|

مطالب پیشنهادی