ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح پیشنهادی جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، استفاده از موبایل قاچاق در کشور را غیر ممکن می کند

تلفن همراه یکی از کالا هایی است که بنا به اندازه، قیمت و تقاضای منحصر به فرد خود پتانسیل بالایی برای قاچاق به داخل کشور دارد. این پتانسیل تا حدی بالاست که بر اساس گفته ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

تلفن همراه یکی از کالا هایی است که بنا به اندازه، قیمت و تقاضای منحصر به فرد خود پتانسیل بالایی برای قاچاق به داخل کشور دارد. این پتانسیل تا حدی بالاست که بر اساس گفته ها سالانه بیش از یک میلیارد دلار موبایل به کشور قاچاق می‌ شود. حتی با کاهش تعرفه ی واردات رسمی موبایل نیز تا به حال جلوی قاچاق آن به کشور گرفته نشده و به نظر می رسد طرحی می تواند جلوی ورود موبایل قاچاق به کشور را بگیرد که استفاده از آن را برای کاربر غیر ممکن سازد. گفتنی است پیش از این در سال ۸۵ نیز طرحی در این زمینه اجرا شد که به دلیل جعل پذیری، اجرای آن متوقف گشت.

در همین راستا، مدیرکل کالا های هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از طرح پیشنهادی جدیدی برای مبارزه با قاچاق موبایل به کشور خبر داده است. به گزارش خبرگزاری فارس، عباس نخعی درباره ی این طرح پیشنهادی جدید گفته است: «در این طرح، شماره ی IMEI با شماره ی ملی فرد خریدار و مشخصات گوشی ترکیب شده و امکان جعل تقریباً به صفر می‌ رسد».

نخعی در مورد آخرین وضعیت طرح مذکور برای پیشگیری از قاچاق موبایل به داخل کشور اظهار داشته: «مشکلی از نظر فنی برای اجرا شدن این طرح وجود ندارد و ما بهمن‌ ماه سال گذشته ۴ سناریو برای اجرا به وزارت ارتباطات پیشنهاد کردیم. آنها نگران بودند که سرنوشت طرح جدید نیز مانند سال ۸۵ شود و جعل در روند اجرا صورت گیرد».

مدیرکل کالا های هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تأکید بر تدوین این طرح در کمیته‌ های فنی متشکل از نماینده ی وزارت ارتباطات، صنعت و ستاد افزود: «تمام ذینفعان نظر خود را درباره ی این طرح داده‌ اند و اکنون این طرح روی میز وزارت ارتباطات است». نخعی در ادامه اشاره کرده است هفته ی آینده جلسه ی نهایی برای تصمیم گیری در مورد این طرح در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار می‌ شود و زمان قطعی اجرای آن مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • reza.shabani.
    reza.shabani. | ۱۶ خرداد ۱۳۹۵

    هرکاری کنن نمیتونن جلوی قاچاق رو بگیرن... با چند تا نرم افزار ساده به راحتی کدIMEI رو عوض میکنن?

    • حمیدرضا
      حمیدرضا | ۱۷ خرداد ۱۳۹۵

      مطلب را کامل نخوندین. میگه این بار مثل دفعه قبل نیست که با تغییر کد بشه گوشی را داخل شبکه آورد. بلکه مدل گوشی و شماره ملی خریدار هم تو شبکه ثبت شده...

  • A.gh
    A.gh | ۱۶ خرداد ۱۳۹۵

    عمرا بتونن جلوی قاچاق رو بگیرن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی