ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستیار مجازی الکسا به لطف توسعه دهندگان شخص ثالث بیش از ۱۰۰۰ مهارت دارد

شرکت آمازون خبر می دهد که دستیار مجازی اش موسوم به «الکسا»، به لطف همکاری توسعه دهندگان شخص ثالث، اکنون بیش از ۱۰۰۰ مهارت دارد. الکسا همان دستیاری است که در اسپیکر اکوی آمازون به کار ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

شرکت آمازون خبر می دهد که دستیار مجازی اش موسوم به «الکسا»، به لطف همکاری توسعه دهندگان شخص ثالث، اکنون بیش از ۱۰۰۰ مهارت دارد.
الکسا همان دستیاری است که در اسپیکر اکوی آمازون به کار گرفته شده و می تواند به سرعت به سوالات شما پاسخ داده و یا درخواست های تان را انجام دهد. به گونه ای که اینک گوگل و اپل در تلاش هستند تا دستیارهای مجازی شان را به پای الکسای آمازون برسانند.

آمازون خبر می دهد از یک سال پیش که کیت توسعه مهارت های الکسا (Alexa Skills Kit) را در اختیار توسعه دهندگان گذاشته است تا کنون، بیش از ۱۰۰۰ مهارت به این دستیار مجازی افزوده شده. آمازون همچنین API مهارت های هوشمند خانگی (Smart Home Skill API) را نیز منتشر کرده که به الکسا و اکو اجازه می دهد نقش هوشمندانه تر در منزل کاربر بازی کنند.

استعدادهای الکسا، توسط توسعه دهندگان کوچک و بزرگ مختلف توسعه یافته اند. برای مثال، شما به عنوان کاربر اسپیکر اکو می توانید از برخی رستوران ها سفارش غذا داشته باشید چرا که همان رستوران، هماهنگی های لازم را با کیت توسعه الکسا انجام داده است. درخواست تاکسی از «اوبر» یا حتی سفارش کالا از وب سایت آمازون نیز از دیگر ویژگی های اسپیکر اکو و دستیار مجازی اش، الکسا است.

آمازون با اعلام این خبر، در حقیقت برتری اش را نسبت به گوگل و اپل اعلام می کند. گوگل در ابتدای همین ماه محصولی مشابه با اکو را رونمایی کرد در حالی که گفته می شود اپل تصمیم دارد در WWDC امسال، درب های دستیار مجازی خود را بر روی توسعه دهندگان بگشاید تا در نهایت ویژگی های سیری نیز افزایش یافته و کاربران بتوانند از آن در اپلیکیشن های شخص ثالث بهره گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی