ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افزایش چشمگیر مصرف دیتای موبایل در ۵ سال آینده
تکنولوژی

تا سال ۲۰۲۱ هر کاربر ماهیانه ۸.۹ گیگابایت دیتا روی موبایل خود مصرف می کند

به لطف شبکه های پر سرعت 4G ،3G و LTE میزان و حجم استفاده از دیتای موبایل روی تلفن های هوشمند روز به روز در حال افزایش است. حالا انجام بازی یا تماشای ویدوهای آنلاین، برقراری ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

به لطف شبکه های پر سرعت 4G ،3G و LTE میزان و حجم استفاده از دیتای موبایل روی تلفن های هوشمند روز به روز در حال افزایش است. حالا انجام بازی یا تماشای ویدوهای آنلاین، برقراری تماس تصویری و آپلود عکس و البته مرور وب به کاری روزمره برای غالب کاربران تلفن های همراه تبدیل شده است. موسسه Ericsson Mobility پیش بینی کرده است که تا 5 سال آینده (2021) میزان مصرف دیتای هر کاربر موبایل به حدود 8.9 گیگابایت در ماه می رسد.

طی ۵ سال گذشته عادات کاربران در استفاده از دستگاه های موبایل دستخوش تغییراتی بنیادین شده است. در مناطق بیشتر توسعه یافته جهان، با گسترش تلفن های هوشمند، تمایل افراد به استفاده از سرویس ها و اپلیکیشن های موبایلی نیز به شکل فزاینده ای افزایش یافته است.

در حال حاضر سرانه مصرف دیتا برای کاربران موبایل در دنیا حدود 1.4 گیگابایت است، اما انتظار می رود با گسترش روز افزون پوشش شبکه های 4G و LTE، و سپس از راه رسیدن شبکه بسیار پرسرعت 5G در سال ۲۰۲۰، این عدد به شکلی تصاعدی رشد کند.

به طور کل چهار عامل در این افزایش نقش اصلی را ایفا خواهند کرد؛ ابتدا نفوذ بیشتر تلفن های هوشمند در کشورهای در حال توسعه و سپس افزایش میانگین سرعت اینترنت روی شبکه های موبایل، کاهش قیمت دیتای مصرفی و در نهایت تمایل بیشتر افراد برای استفاده از سرویس های مبتنی بر موبایل .

نمودار زیر نشان می دهد که به احتمال فراوان، بالاترین نرخ رشد مصرف دیتای موبایل متعلق به ساکنین آمریکای شمالی و غرب اروپا و کمترین میزان مربوط به خاور میانه و آفریقا خواهد بود.

smartphone-data-usage-region

Ericsson Mobility همچنین معتقد است که در ۵ سال آینده بیشترین حجم دیتا به ترتیب صرف تماشای ویدیو، گشت و گذار در شبکه های اجتماعی، استریم آنلاین موسیقی، دانلود نرم افزار، مرور وب و اشتراک گذاری فایل خواهد شد.

smartphone-traffic-by-application

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Mohammad_Ghasemi
    Mohammad_Ghasemi | ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

    من با ای دی اس ال فقط میتونم بیام اینترنت یا رایتل ایرانسلو همراه اول اصن 2جیشون هم اینجا 2خطه چ برسه به 3جی یعنی جای خوبی هم هستیم

    چون باید برا پلی4 هم بازی دانلود کنم فقط با ای دی اس ال میتونم ک شبی حدودا 10گیگ دانلود میکنم ک بازم کمه برا ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی