ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

در راه E3؛ چه انتظاراتی از الکترونیک آرتز داریم؟

دقیقا یک هفته تا کنفرانس های E3 فرصت باقی مانده و طی چند روز پیش رو قصد داریم تا انتظارات مان را از تمامی کنفرانس های مهمی که برگزار می شوند با شما به اشتراک ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰

دقیقا یک هفته تا کنفرانس های E3 فرصت باقی مانده و طی چند روز پیش رو قصد داریم تا انتظارات مان را از تمامی کنفرانس های مهمی که برگزار می شوند با شما به اشتراک بگذاریم و البته نظرات شما را هم بدانیم. برای شروع به سراغ الکترونیک آرتز رفته ایم که برخلاف سال های گذشته، نمایش متفاوتی برگزار خواهد کرد و شاید درست باشد که بگوییم احتمالا یکی از بزرگ ترین سال ها را برای این ناشر و مدیرعامل جوانش شاهد هستیم.

امسال الکترونیک آرتز رسم گذشته اش را ادامه نمی دهد و در عوض همزمان با E3، نمایش سه روزه خود را به راه می اندازد تا علاقه مندان بتوانند در نقاط مختلف، تجربه هایی منحصر به فرد از عناوین الکترونیک آرتز را پیش از عرضه رسمی شان داشته باشند. چه کسی است که نخواهد همین حالا بتلفیلد 1 یا تایتانفال 2 بازی کند؟

اولین کنفرانس سال گذشته به بتسدا اختصاص داشت اما امسال همه چیز با آتش بازی الکترونیک آرتز آغاز می شود. قطعا نمایش عناوین مهم امسال به اندازه کافی دوست داشتنی خواهند بود که نیازی به معجزه نباشد. به بازی های بالا، Mass Effect جدید و پروژه استار وارز کارگردان سابق آنچارتد را هم اضافه کنید تا ببینید چه شبی در انتظارمان است.

در ادامه مطلبی می خوانید که به دو بخش تقسیم شده. اول به سراغ بازی هایی می رویم که قطعا در نمایش خواهیم دید و در بخش آخر از آرزوهای مان خواهیم گفت، یک Dead Space جدید یا حتی بتلفرانتی دیگر.

آنچه قطعا خواهیم دید

Battlefield 1

battlefield-1-concept-art-19

پس از سال های بی شمار که بازی سازان علاقه ای به جنگ جهانی نشان نمی دادند، بالاخره الکترونیک آرتز و DICE تصمیم گرفتند که به گذشته سفر کنند و راوی داستان های کمتر عنوان شده جنگ جهانی اول باشند.

چند هفته پیش، Battlefield 1 معرفی شد و رکورد بیشترین لایک را در میان تریلرهای بازی آپلود شده روی یوتوب شکست. از طرفی دیگر، Call of Duty: Infinite Warfare که چند روز پیش از آن معرفی شده بود، حالا با جاستین بیبر در رقابت است تا عنوان «منفورترین ویدیوی آپلود شده روی یوتوب» را از آن خود کند. البته Infinite Warfare همین حالا هم منفورترین تریلر بازی تاریخ هست و در این زمینه با بتلفیلد 1 رقابت معکوس اما تنگاتنگی دارد.

بتلفیلد قبلا در کنفرانس های الکترونیک آرتز نمایش های درخشانی داشت و معمولا جلوه های بصری فوق العاده موتور گرافیکی Frostbite به اندازه کافی سرگرم کننده بودند که حداقل بیست دقیقه از کنفرانس 90 دقیقه ای در اختیار آن ها باشد.

الکترونیک آرتز قطعا گیم پلی این بازی را به نمایش خواهد گذاشت اما بخش تک نفره یا چند نفره؟ مشخص نیست. معمولا نمایش بخش مالتی پلیر با 64 بازیکنی که همزمان مشغول بازی هستند جذابیت های بالایی دارد، خصوصا حالا که بتلفیلد به دوران جنگ جهانی بازگشته و چیزهای نو و جدیدی وجود دارد که در بتلفیلد 3 و 4 ندیدیم.

صحبت کردن در مورد برنامه های در نظر گرفته شده برای بتلفیلد 1 نیز قطعا بخش مهمی از نمایش را به خود اختصاص خواهد داد. DICE بازی های مالتی پلیر محور خود را حداقل دو سال پشتیبانی کامل کرده و بسته های الحاقی را مرتب و منظم منتشر می سازد و بتلفیلد 1 نیز قطعا چنین ساپورتی را خواهد دید.

Titanfall 2

titanfall_2.0

الکترونیک آرتز آمده که روزگار اکتیویژن را سیاه کند. بتلفیلد 1 و تایتان فال 2 با سه هفته نسبت به یکدیگر عرضه خواهند شد و بسیاری احتمال می دهند که تایتان فال 2 ابتدا، سپس Call of Duty: Infinite Warfare و در انتها بتلفیلد 1 عرضه شود. قرار گیری جدید ترین Call of Duty در میان دو شوتر ناب که مردم سخت انتظارش را می کشند قطعا استخوان های اکتیویژن را خواهد شکست.

اما اکتیویژن هم سلاح مخفی خودش را دارد و با Modern Warfare Remastered بسیاری را ترغیب خواهد کرد.

تایتان فال 2 چندی پیش با یک تریلر ساده معرفی شد و بعدها گفتند در تاریخ 12 ژوئن (00:30 بامداد 24 خراد) باید منتظر نمایش بیشتر از آن باشیم؛ تاریخی که با برگزاری کنفرانس الکترونیک آرتز همزمان است.

نسخه اول بازی گرچه از بخش آنلاین قدرتمندی برخوردار بود اما به دلیل نداشتن بخش تک نفره و عرضه نشدن روی پلی استیشن 4 نتوانست چندان موفق ظاهر شود. اما حالا گفته شده که تایتان فال 2 بخش داستانی خوبی خواهد داشت و برخلاف دفعه قبل، این بار 40 میلیون دارنده پلی استیشن 4 هم می توانند این بازی را تهیه کنند.

قطعا بخش هایی از گیم پلی تایتان فال 2 را خواهیم دید و انتظار می رود که استودیو Respawn Entertainment با بخش چند نفره یک بار دیگر ما را شگفت زده کند. هر چند دیدن بخش هایی از داستان بازی هم می تواند خوشحال کننده باشد.

Mass Effect: Andromeda

image.adaptive.full.medium..0

مدت زمان زیادی از معرفی مس افکت جدید گذشته و هنوز جز چند تصویر ساده و اطلاعات اندک چیز خاصی مشاهده نکرده ایم. به عنوان یکی از ارزشمندترین دارایی های الکترونیک آرتز، در این کنفرانس قطعا شاید یک رونمایی فوق العاده از Mass Effect: Andromeda هستیم؛ عنوانی که قرار است تا کمتر از یک سال دیگر عرضه شود.

در مس افکت جدید، انسان ها برای ادامه بقای خود به کهکشانی رفته اند که آندرومدا نام دارد و یک نژاد مهاجم به حساب می آیند. نسخه چهارم باید فوق العاده باشد و کسی شک ندارد که وقتی BioWare پشت این بازی قرار دارد، باید بدون شک این بازی را یکی از بهترین های 2017 بنامیم.

Mass Effect: Andromeda در E3 2014، یعنی دو سال پیش، اولین بار به نمایش درآمد، اما فقط با چند نقاشی و طرح مفهومی ساده که اطلاعات چندانی در اختیارمان قرار نمی دادند. یک سال بعد در E3 2015 نام بازی مشخص شد و تریلری کوتاه به نمایش درآمد و حالا به E3 2016 که می رسیم زمان آتش بازی الکترونیک آرتز هم فرار رسیده است.

کنفرانس های الکترونیک آرتز طی چند سال اخیر اصلا و ابدا جذاب نبوده اند، خصوصا کنفرانس سال 2014 اما با وجود سه عنوانی که در موردشان صحبت کردیم و دیگر بازی هایی که خواهید خواند، شب فوق العاده ای پیش رو است.

EA Sports

fifa-16-review-hero.0

برای کسانی که علاقه ای به ورزش ندارند، شاید بخش نمایش بازی های ورزشی الکترونیک آرتز، نیم ساعتی خواب آور باشد اما علاقه مندان طی سال های گذشته بسیار سورپرایز شده اند. سال گذشته بود که افسانه فوتبال برزیل، پِله به روی استیج آمد و دقایقی گفتگوی جذاب را شاهد بودیم.

هر ساله، الکترونیک آرتز بخش مهمی از کنفرانس های خود را به عناوین ورزشی اش اختصاص می دهد که سالانه نیز عرضه می شوند. فیفا، ان اچ ال، مَدِن و... همه در این نمایش هم حضور خواهند داشت و هزاران نفر فرصت تجربه آن ها را در نمایشگاه پیدا خواهند کرد.

جالب اینجاست که عرضه بازی ها به قدری روتین شده که حتی معرفی و رونمایی خاصی نیز صورت نمی پذیرد. در هر صورت، اگر پیگیر بازی های ورزشی تحت برند EA Sports هستید، E3 2016 زمان مناسبی برای کسب اطلاعات بسیار است.

Star Wars: Battlefront

Screen_Shot_2016-03-09_at_8.48.20_AM.0

گرچه Star Wars: Battlefront چند ماه پیش عرضه شد اما هنوز سه بسته الحاقی مهم باقی مانده که هنوز نیامده اند. Bespin در همین ماه میلادی، Death Star در پاییز و بسته الحاقی آخر که نامی ندارد و اوایل 2017 منتشر می شود.

نکته حائز اهمیت در مورد استار وارزهای تولید شده توسط الکترونیک آرتز، خط داستانی شان است. نه تنها آثار پیشین، بلکه ساخته های جدید نیز قرار است در این بازی ها سوژه ی داستان و ساخت بازی باشند.

بنابراین بسته های الحاقی که هنوز عرضه نشده اند، احتمالا ارتباطی با فیلم سال گذشته و امسال خواهند داشت.

Mirror's Edge: Catalyst

mirrors_edge_catalyst.0

ساعاتی پیش نمرات Mirror's Edge: Catalyst منتشر شدند و آنطور که انتظار می رفت، این بازی چندان نمرات بالایی تا به این لحظه کسب نکرده اما برای پشتیبانی بهتر و فروش بالاتر، الکترونیک آرتز قطعا در نمایش خود از این عنوان نیز استفاده خواهد کرد و در مورد بسته های الحاقی و... خواهد گفت. قطعا در سالن های بازی که این شرکت تدارک دیده نیز می توان آن را تجربه کرد.

آنچه که شاید ببینیم

Star Wars: Battlefront 2

rendition1.img.0

چند هفته پیش، نام Battlefront 2 در گزارش مالی الکترونیک آرتز دیده شد. بتلفرانت 2 قرار است اواخر سال 2017 (به طور دقیق تر بین آوریل تا دسامبر آن سال) عرضه شود و این یک برنامه مشخص و سالانه است.

با این حال، بتلفرانت 2 را در لیست نمایش های قطعی قرار نمی دهیم چون بعید به نظر می رسد با وجود نسخه اول در نمایش، الکترونیک آرتز علاقه ای به نشان دادن نسخه دوم داشته باشد و بخواهد کار را خراب کند. الکترونیک آرتز سال پیش گفت که آن ها تا 3 الی 4 سال آینده، هر سال یک استار وارز عرضه خواهند کرد و سال پیش اولین آن ها منتشر شد.

از سوی دیگر، هنوز نه نام پنجمین بسته الحاقی بتلفرانت مشخص شده و نه جزئیات آن در دسترس قرار گرفته. بنابراین شاید بتوان آن را پلی میان دو بازی دانست. بخش روشن ماجرا این است که شاید در نسخه دوم شاهد یک بخش داستانی هم باشید (که البته با وجود دیگر عنوان در دست تولید بعید است).

پروژه Star Wars که نامی ندارد

star_wars_rogue_one.0

بالاتر گفته شد که الکترونیک آرتز هر سال یک استار وارز عرضه می کند. سال پیش بتلفرانت آمد و می دانیم که نسخه دوم قطعا در سال 2017 عرضه می شود. پس قطعا پروژه مشترک Visceral Games و Respawn همان چیزی است که طرفداران استار وارز انتظارش را می کشند.

اما باز هم باید بگوییم که چون اسم بازی در لیست نیست و حتی در گزارش مالی اخیر شرکت به آن اشاره ای نشده، پس قطعی بودن نمایش آن چندان مشخص نیست. از طرفی دیگر، امی هنیگ، نویسنده و کارگردان بازی نیز از سال 2014 در Visceral Games مشغول کار بوده و قطعا طی این دو سال چیزی آماده نمایش شده است.

احتمالا سورپرایز ویژه الکترونیک آرتز برای کنفرانس همین خواهد بود.

همانی که روی تی-شرت یکی از کارکنان BioWare در GDC امسال بود

Alistair McNally یکی از کارگردان های ارشد BioWare چندی پیش گفت که وی در GDC 2016 تی-شرتی به تن داشته که بازی جدیدشان روی آن وجود داشته اما هیچ کس به آن توجه نکرده است.

تمام اینترنت به دنبال یافتن سر نخ هایی از این پروژه جدید رفت اما هیچ کس چیزی نیافت. IP جدید بایوور هر چه که باشد قطعا ارتباطی با مس افکت یا دراگون ایج ندارد، و اگر این بازی نمایش داشته باشد، بایوور غوغا خواهد کرد.

Dead Space جدید

dead-space-3-on-sapce

Visceral Games هیچ وقت نگفته که Dead Space را فراموش کنید یا این سری در استراحتی طولانی به سر می برد. در عوض مدیران بارها تکرار کرده اند که در زمان و فرصت مناسب قطعا Dead Space را جلو خواهند برد و داستانی جدید روایت خواهند کرد.

حالا کار روی Battlefield: Hardline پایان یافته و زمان نمایش استار وارز جدید نیز فرا رسیده، پس شاید حداقل یک تیزر کوتاه یا حتی تصاویر مفهومی ببینیم. گرچه هیچ شایعه ای حول Dead Space نمی چرخد اما امیدمان را از دست نمی دهیم.

بخش موبایل

nbalive15_ratings_stephen_curry_pg.0

تقریبا یک چهارم کل درآمد الکترونیک آرتز از بخش موبایل حاصل می شود و عناوینی چون Star Wars Galaxy of Heroes و The Simpsons: Tapped Out در بازآوری مالی فوق العاده ظاهر شده اند. بنابراین هیچ شکی نداشته باشید که بخش موبایل هم نمایشی مخصوص خواهد داشت. اما پرسش اینجاست که چه عنوانی را خواهیم دید؟

عناوین ورزشی قطعا مهم ترین ها هستند که شاید در کنار عناوین EA Sports نمایش داشته باشند اما جز این ها، چه سرمایه گذاری بزرگی صورت گرفته تا استودیوهای الکترونیک آرتز با تلاش اندک، میلیون ها دلار درآمد کسب کنند؟ پیش بینی شما چیست؟

EA Access

peter-moore-ea-access_1920.0

همانند EA Mobile، سرویس EA Access (روی پی سی تحت عنوان Origin Access شناخته می شود) نیز حتما یکی از ستاره های کنفرانس امسال خواهد بود. در مجموعه ی EA Access حالا 21 بازی وجود دارد که بیش از نصف آن ها عناوین ورزشی هستند و هر ماه هم تقریبا یک بازی اضافه می شود.

با پرداخت تنها 5 دلار ماهانه، می توانید دسترسی کامل به همه این عناوین را داشته باشید و از داشتن شان لذت ببرید اما پس از اتمام دوره، یا باید حساب خود را دوباره شارژ کنید یا اینکه به مجموعه بازی ها بدرود بفرستید.

با این حال، بعید به نظر می رسد که پلی استیشن 4 قرار باشد صاحب این امتیاز ویژه از سوی الکترونیک آرتز شود. همزمان با معرفی این سرویس در تابستان دو سال پیش، الکترونیک آرتز عملا بیان داشت که قرار نیست EA Access برای پلی استیشن 4 عرضه شود. ولی کسی چه می داند، وقتی تایتان فال آمده، شاید این یکی هم بیاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • دود
    دود | ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

    من سری جدید crysis رو میخواااااااام

مطالب پیشنهادی