ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ممنوعیت تردد خودروهای قدیمی در روزهای کاری، راهکار جدید پاریس برای مقابله با آلودگی هوا

با جدی شدن مشکل آلودگی هوا در کلان شهرها، دولت ها برای کاهش این آلودگی از راهکارهای مختلف که شامل محدودیت تردد خودروها یا قوانین سخت گیرانه برای خودروسازها و ... می شود استفاده می ...

حمید رضا زنگنه
نوشته شده توسط حمید رضا زنگنه | ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

با جدی شدن مشکل آلودگی هوا در کلان شهرها، دولت ها برای کاهش این آلودگی از راهکارهای مختلف که شامل محدودیت تردد خودروها یا قوانین سخت گیرانه برای خودروسازها و ... می شود استفاده می کنند.

حال نوبت شهر پاریس است که قوانین خود را برای کاهش آلودگی هوا بروز رسانی کند. شهرداری پاریس تصمیم گرفته است که مانند آلمان و هلند که تردد خودروهایی که قبل از سال 1997 تولید شده اند را محدود کند.

در آلمان و هلند مالک این خودروها تنها می توانند در روزهای آخر هفته از خودروی خود استفاده کنند و در شهر تردد کنند.

tra

شهر پاریس قرار است قانون ممنوعیت خودروهای کهنه را از سال 2020 اجرا کند. البته این قانون بسیار سخت گیرانه تر از آلمان و هلند اجرا می شود. شهرداری پاریس برای خودروهایی که قبل از سال 2011 تولید شده اند این محدودیت را اجرا می کند.

مالکان خودروهای کلاسیک حتما خوشحال می شوند که بتوانند از خودروهای خود در روزهای تعطیل استفاده کنند، زیرا ترافیک در این روزها کم تر است و احتمال تصادف بسیار پایین تر می آید و استهلاک این گونه خودروها نیز کم تر می شود.

img_9400

طبق گزارش شهرداری پاریس، 10 درصد از خودروها شامل این قانون می شوند که می تواند در کاهش آلودگی هوا تاثیر بسزایی داشته باشد.

بر طبق این قانون خودروها بر حسب سال ساخت به 6 گروه تقسیم می شوند که برای هر گروه ممنوعیت خاصی اتخاذ می شود. البته گروه هفتمی نیز وجود دارد و آن هم خودروهای تولید تا سال 1997 هستند که خودروهای کلاسیک نیز جزء آنها می شوند و فقط در روزهای آخر هفته اجازه تردد دارند.

خودروهای الکتریکی و پاک نیز در گروه اول قرار می گیرند که علاوه بر اجازه تردد در تمام ایام هفته از تسهیلات در نظر گرفته شده نیز بهره مند می شوند.

CC-Paris-185

این قانون در مورد موتورسیکلت ها نیز اجرا می شود و طبق آن موتورسیکلت هایی که پیش از سال 1999 تولید شده اند تنها می توانند در روزهای آخر هفته تردد کنند.

Place Charles de Gaulle Paris

شهر تهران که از مشکل آلودگی هوا رنج می برد نیز می تواند به وسیله این چنین قانون هایی از آلودگی هوا رهایی پیدا کند، البته با کار کارشناسی و فنی می توان این مشکل را مهندسی کرد و راه حل مفید و بومی سازی شده را برای تهران اتخاذ کرد.

البته طبیعتا حذف یکباره خودروهای قدیمی در تمام طول هفته راهکار صحیح نیست (چنین طرحی زمستان گذشته پیشنهاد شده بود) اما ایجاد محدودیت تردد در برخی روزهای هفته و در برخی مناطق آلوده می تواند روش صحیحی در جایگزینی تدریجی خودروهای قدیمی و جدید باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۱۷ خرداد ۱۳۹۵

    نخیر شهر تهران نمی تواند استفاده کند چون حتی خودروهای تولید امسال داخلی به علاوه ی اون بنزین های بی کیفیت آلاینده هستند و در حد استاندارد جهانی نیستند

مطالب پیشنهادی