ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تغییر ساعات محدوده طرح ترافیک زوج و فرد در ماه مبارک رمضان

مدیریت ترافیک پایتخت این روزها به علم پیچیده ای بدل شده است و در ایام مختلف سال نیز تغییراتی را می طلبد، حالا خوشبختانه به لطف پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن امکان ثبت اطلاعات ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵

مدیریت ترافیک پایتخت این روزها به علم پیچیده ای بدل شده است و در ایام مختلف سال نیز تغییراتی را می طلبد، حالا خوشبختانه به لطف پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن امکان ثبت اطلاعات ترافیکی، تحلیل و تصمیم گیری برای این امر نیز ساده تر شده است.

براساس آمار و ارقام پلیس، در ایام ماه مبارک رمضان ترافیک صبحگاهی اندکی به تعویق می افتد و بار ترافیک در طول روز نیز در حدود 15 تا 20 درصد کاهش می یابد.

از طرف دیگر در نزدیکی اذان مغرب و با توجه به زمان افطار، ترافیک به شکل قابل توجهی تشدید می شود و از این رو مسئولان تصمیم به تغییر ساعات طرح زوج و فرد گرفته اند تا رفت و آمد برای مردم در این ایام آسان تر شود.

البته در طول ماه رمضان ساعات طرح ترافیک تغییری نمی کند و مانند سابق از 6.30 دقیقه صبح آغاز شده و تا ساعت 17 بعد از ظهر ادامه می یابد اما ساعت اجرای طرح زوج و فرد از 19 به 17 تغییر کرده است.

بنابراین در ماه مبارک رمضان هر دو طرح ترافیک و زوج و فرد تا ساعت 17 برقرار است و بعد از آن رفت و آمد خودروها در سطح شهر آزاد می شود.

البته باید توجه داشت که با توجه به اطلاعات پلیس حتی بدون اجرای طرح کاهش ساعات زمانی زوج و فرد نیز، ترافیک عصر گاهی در ایام ماه رمضان افزایش پیدا می کند و ممکن است با توجه به این آزاد سازی، امسال شاهد افزایش بیشتر تعداد رانندگان راغب برای حضور در خیابان ها باشیم.

بنابراین توصیه می کنیم که در هر صورت از رفت و آمد غیر ضروری به خصوص در نزدیکی زمان افطار خودداری کنید. چرا که در چنین ایامی مسلما تشدید ترافیک و گرفتار شدن در شرایط سخت با زبان روزه، آرامش و صبر بیشتری نسبت به روزهای عادی سال می طلبد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی