ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن هوشمند Oysters SF با بهره گیری از سیستم عامل Salfish رونمایی شد

احتمالا نام شرکت فنلاندی یولا را شنیده اید. این کمپانی از زمان آغاز به کارش تا به امروز، دستگاه های مختلفی شامل دو تلفن هوشمند و یک تبلت عرضه کرده. این گجت ها از سیستم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

احتمالا نام شرکت فنلاندی یولا را شنیده اید. این کمپانی از زمان آغاز به کارش تا به امروز، دستگاه های مختلفی شامل دو تلفن هوشمند و یک تبلت عرضه کرده. این گجت ها از سیستم عامل اختصاصی یولا به نام Sailfish بهره می بردند که در وهله نخست بسیار جالب به نظر می آمد.

اما با در نظر داشتن بازار رقابتی اسمارت فون، روشن بود که دستگاه های بهره مند از این سیستم عامل چندان هم با استقبال روبرو نخواهند شد. از همین رو، یولا نتوانست فروش خوبی داشته باشد اما شرکت مورد بحث تسلیم نشده و ظاهرا قصد دارد فعالیت های بیشتری را در جهت مطرح کردن نام اسمارت فون خود انجام دهد.

Intex شرکتی هندی است که امسال در جریان کنگره جهانی موبایل یک اسمارت فون بهره مند از سیستم عامل Sailfish را معرفی کرد که Intex Aqua Fish نام داشت و حالا ظاهرا محصول دیگری با بهره گیری از پلتفرم موبایلی یولا معرفی شده.

محصول جدید Oysters SF نام دارد و به زودی وارد بازار روسیه خواهد شد. دستگاه یک تلفن هوشمند میان رده است و به احتمال زیاد قیمتی اقتصادی دارد.

این موبایل همچنین بدنه ای جمع و جور یا اصطلاحا کامپکت خواهد داشت و نمایشگری 5 اینچی روی بدنه آن خودنمایی می کند. توان پردازشی این تلفن هوشمند نیز از طریق چیپست 64 بیتی و هشت هسته ای MT6753 تامین می گردد که به پردازنده گرافیکی Mali-T720 MP3  مجهز شده.

سایر امکانات در نظر گرفته شده برای این موبایل هم به 2 گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی، (قابل ارتقاء تا 32 گیگابایت از طریق کارت حافظه میکرو اس دی)، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی خلاصه می شوند.

انرژی مورد نیاز این موبایل از طریق یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی تامین خواهد شد. ابعاد Oysters SF برابر با 141 در 71.5 در 9 میلیمتر عنوان شده و وزن آن ظاهرا از 140 گرم تجاوز نمی کند.

در خصوص طراحی این محصول هم باید بگوییم که ویژگی خاصی ندارد و پیشتر محصولاتی مشابه به آن نیز به بازار ارائه شده بودند. اگر بخواهیم این طراحی را توصیف کنیم باید بگوییم نوارهای مشکی رنگ با ضخامت قابل توجه نمایشگر آن را احاطه کرده اند (خصوصا در کناره ها) و دکمه های پاور/قفل و همچنین دکمه تنظیم صدا نیز در سمت راست بدنه خودنمایی می کنند.

لوگوی شرکت سازنده در قسمت پشت بدنه قرار دارد و حال که حرف از پنل پشتی به میان آمد باید بگوییم که طرح های زیبایی به رنگ سفید روی آن کار شده اند. فریم این موبایل فلزی است و لبه هایش اندکی خمیده اند.

Oysters-SF_2 Oysters-SF_3 Oysters-SF_5

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • میثم
    میثم | ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

    این چرا جلوش شبیه آنر4سی هست؟؟؟

  • Mostoul
    Mostoul | ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

    چقدر این سیستم عامل با کلاسه خیلی خوشم میاد ازش ولی حمایت نمی‌کنند ازش
    متاسفانه سیستم عاملها دو طرفه شده یا اندروید یا iOS جایی واسه پیشرفت بقیه نیست

    • اوبونتو
      اوبونتو | ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

      واقعا راست میگی چون این سیستم عامل رو تو نکسوس ۵ با بوت دوگانه امتحان کردمش

مطالب پیشنهادی