ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مقایسه بنچ مارک آیپد پرو های اپل
تکنولوژی

نزدیکی نتایج بنچمارک آیپد پروهای اپل و برتری فاحش در مقایسه با سایر رقبا

وبسایت AnandTech یکی از مشهورترین سایت های دنیا در انجام بررسی های دقیق و موشکافانه روی دیوایس های مختلف است. این سایت به تازگی نتایج بررسی جامع خود را از آیپد پروی 9.7 اینچی اپل منتشر کرده ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

وبسایت AnandTech یکی از مشهورترین سایت های دنیا در انجام بررسی های دقیق و موشکافانه روی دیوایس های مختلف است. این سایت به تازگی نتایج بررسی جامع خود را از آیپد پروی 9.7 اینچی اپل منتشر کرده که حاوی نکات جالبی است. از جمله این که امتیازات این تبلت در بیشتر بنچمارک ها اختلاف ناچیزی با برادر بزرگتر خود آیپد پرو 12.9 اینچی دارد، این در حالیست که میزان حافظه رم ۲ گیگابایتی آن نصف آیپد پروی 12.9 اینچی است.

همان طور که در تصویر زیر ملاحظه می کنید، در تست مرورگر، این دو تبلت حرفه ای اپل با اختلاف کم نسبت به یکدیگر و البته اختلاف چشمگیر با محصولات سایر کمپانی ها جایگاه اول و دوم را از آن خود کرده اند.

81719

البته وقتی به نرخ فریم در اجرای بازی ها، بدون در نظر گرفتن اندازه تصویر (Off Screen) می رسیم، تفاوت میان این دو برادر کاملاً مشهود می شود. گرچه نباید از نظر دور داشت که آیپد پروی 9.7 اینچی تعداد پیکسل های به مراتب کمتری را مدیریت می کند، بنابراین نتیجه کار در عمل هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. انجام تست فوق به صورت (On Screen) هم موید این مطلب است.

81722

از نتایج فوق می توان چنین نتیجه گرفت که اپل در انجام تنظیمات لازم بر روی پردازنده A9X و رم در اختیارش، مقدار مشخصی از کارایی را برای هر دو مدل آیپد پرو در نظر گرفته است، این مسئله می تواند به سبب مدیریت بهتر حرارت تولیدی و مصرف انرژی در محصول کوچکتر (با میزان رم کمتر) باشد.

تست های AnandTech در یک مورد دیگر نیز تفاوتی فاحش را به نمایش می گذارد؛ جایی که هدف بررسی سرعت نوشتن در حافظه داخلی تبلت ها بود. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، سرعت نوشتن اطلاعات در آیپد پرو 9.7 اینچی بسیار بیشتر از برادر بزرگتر خود است.

81726

به نظر می رسد دلیل اصلی این اختلاف، مربوط به تفاوت حجم حافظه آیپد پروهای به کار رفته در این تست باشد. یعنی سرعت نوشتن اطلاعات در تبلت کوچکتر به آن دلیل بسیار بیشتر است که میزان حجم آن دو برابر حافظه داخلی نمونه بزرگتر است.

گذشته از مقایسه دو آیپد پرو، نتایج به دست آمده به وضوح نشان می دهند که جدیدترین تبلت های اپل از لحاظ قدرت پردازش و سرعت عملکرد بسیار فراتر از سایر محصولات مطرح بازار هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mehrdad
    mehrdad | ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

    واقعا مسخره. 1. اینکه در زمینه تبلت عملا بین کمپانی های ذکر شده هیچ رقابتی نیست 2. اینکه چرا تبلتی مثل سرفیس نیست.

  • EF7_NA
    EF7_NA | ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

    منبع خبرو داشته باش! هه

  • میلاد
    میلاد | ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

    من آیپد پرو 12.9 اینچی دارم و خیلی راضی هستم

  • Dex
    Dex | ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

    به نسبت قیمتشون خیلی عجیبم نیست...در هر صورت تبلت ها احتیاجی به این سخت افزار ندارند

مطالب پیشنهادی