ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ ممکن است ظرف دو سال آینده تلویزیون های QLED خود را راهی بازار سازد

وبسایت «Business Korea» در گزارشی آورده، احتمال می رود که سامسونگ ظرف دو سال آینده تلویزیون های LED کوانتوم دات خود -موسوم به QLED- را راهی بازار سازد و در اصل در نسل آتی محصولات ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵

وبسایت «Business Korea» در گزارشی آورده، احتمال می رود که سامسونگ ظرف دو سال آینده تلویزیون های LED کوانتوم دات خود -موسوم به QLED- را راهی بازار سازد و در اصل در نسل آتی محصولات برترش از این نوع پنل ها بهره بگیرد.

ناگفته نماند که در همین راستا سامسونگ دیسپلی، یا بازوی اصلی کمپانی کره ای در زمینه توسعه ی فناوری های مرتبط به نمایشگرها، چندی پیش اعلام کرده بود که به صورت کامل کار روی تکنولوژی های مرتبط به صفحه نمایش های LCD را متوقف کرده و ضمناً شنیده ها هم حکایت از آن داشتند که این مجموعه فعلاً تمایلی ندارد تا تلویزیونی با پنل OLED را به تولید برساند.

بد نیست یادآور شویم نسل کنونی تلویزیون های SUHD کوانتوم دات سامسونگ نیازمند نور پس زمینه ای جداگانه برای روشنایی بخشیدن به پیکسل ها هستند، ولی نسل آتی QLED های این برند که در دست توسعه قرار دارند ترکیبی از فناوری های OLED و کوانتوم دات به حساب می آیند، لذا از نور پس زمینه ی پیش تر ذکر شده بی نیاز خواهند بود. همچنین پنل های QLED طول عمر بیشتری خواهند داشت و هزینه ی تولید آنها نیز پائین تر خواهد بود.

«جیسون هارت لاو»، مدیر عامل «Nanosys»، که یکی از برترین تامین کنندگان پنل های کوانتوم دات در جهان محسوب می گردد نیز اظهار داشته که «ما هم اکنون در حال توسعه ی ابزارها و مواد لازم برای تولید انبوه QLED ها هستیم و تلویزیون های مرتبط به این پنل ها ظرف سه یا پنج سال آینده راهی بازار خواهند شد.»

حال می بایست منتظر ماند و دید که آیا شایعات بالا به واقعیت خواهند پیوست یا خیر؟ و در عین حال در صورت صحت یافتن چنین موضوعاتی رقابت در بازار تلویزیون ها میان سامسونگ و ال جی به کدام سمت و سو روانه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی