ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

در راه E3؛ چه انتظاراتی از مایکروسافت داریم؟

بیش از 3 سال از معرفی آخرین کنسول کمپانی مایکروسافت می گذرد. در 21 مه سال 2013 بود که همه چیز آغاز شد. ماهی که شاید برای درصد زیادی از طرفداران این کمپانی یکی از نا امید ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰

بیش از 3 سال از معرفی آخرین کنسول کمپانی مایکروسافت می گذرد. در 21 مه سال 2013 بود که همه چیز آغاز شد. ماهی که شاید برای درصد زیادی از طرفداران این کمپانی یکی از نا امید کننده ترین ماه ها در صنعت بازی های ویدیویی رقم خورد. در واقع آن ها با سیاست های تازه اتخاذ شده توسط مایکروسافت سر جنگ داشتند.

به هر حال شرایط ثابت باقی نمی ماند. ماه های زیادی را طی کردیم، فیل اسپنسر جای دان متریک را گرفت و همه چیز تغییر کرد. بادبان های کشتی اکس باکس در جهت باد تنظیم شد. از سال 2013 تا به حال، 3 نمایشگاه E3 را با کنفرانس های مایکروسافت پشت سر گذاشتیم و می توان گفت هر سال نمایش های این کمپانی بهتر از قبل می شد. حالا به سال 2016 و یک E3 دیگر رسیده ایم.

پس از کنفرانس های الکترونیک آرتز و بتسدا، مهمترین کنفرانس، بی شک مربوط به مایکروسافت بوده و همگان به این رویداد چشم دوخته اند. مطمئناً خبرهای داغ و شگفت انگیزی را در این کنفرانس شاهد هستیم. از معرفی بازی های جدید گرفته تا نمایش های جدید از عناوین معرفی شده ی پیشین.

علاوه بر این موضوع چیزی که بیشتر طرفداران منتظر آن هستند، نشان دادن تریلری جدید از نسخه ی چهارم گرز آو وار و معرفی یک هیلوی جدید است. طبق اخبار منتشر شده نیز، احتمالا می توانید Halo Wars 2 را از نزدیک مشاهده کرده و یا حتی چند دقیقه ای را به تست آن بپردازید. بخشی از کنفرانس نیز ممکن است به بخش نرم افزاری و سیستم عامل و حتی هدست واقعیت افزوده این کمپانی اختصاص یابد.

اما مهمترین سوالی که ذهن همه را درگیر خود کرده است این که، آیا وجود یک مدل قویتر از اکس باکس وان حقیقت داشته و این کنسول معرفی می شود یا خیر؟ کاهش 50 دلاری قیمت وان و درز شایعاتی پیرامون مدل جدید از اکس باکس وان با نام رمز اسکورپیو بیش از پیش ما را تشنه ی 13 آگوست و پاسخ دقیق مایکروسافت به این شایعات کرده است.

این کنفرانس خبری در تاریخ 24 خرداد، ساعت 21 به وقت تهران شروع می شود، کنفرانسی که مایکروسافت باید در آن خودی نشان داده و در مدت زمان حدود 90 دقیقه موفقیت برند اکس باکس، در سال جاری را تضمین کند. در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به اتفاقاتی که ممکن است در کنفرانس امسال رخ دهد.

آنچه قطعا خواهیم دید

Halo

halo.0

بی تردید می توان گفت که نام تجاری اکس باکس بسیاری از موفقیت های تجاری خود را مدیون یک نام است، آن هم هیلو. این عنوان با وجود طرفدارانی که پیرامون خود تشکیل داد، خیل عظیمی از گیمرها را به سمت اکس باکس کشاند. موردی که، فروش میلیونی نسخه های مختلف هیلو گواه روشنی بر این ماجراست.

اولین نسخه ی هیلو سال 2001 توسط استودیوی بانجی روانه کنسول اکس باکس اورجینال شد. آن ها طی یک روند چند ساله 5 نسخه از این بازی را شامل 3 نسخه ی اصلی و 2 نسخه ی فرعی، به بازارهای جهانی عرضه کردند و هر بار بیشتر از قبل با استقبال طرفداران مواجه می شدند.

اولین نسخه ی هیلو سال 2001 توسط استودیوی بانجی روانه کنسول اکس باکس اورجینال شد. آن ها طی یک روند چند ساله 5 نسخه از این بازی را شامل 3 نسخه ی اصلی و 2 نسخه ی فرعی، به بازارهای جهانی عرضه کردند.

اما بانجی به دنبال کشف چیزهای جدید بود، دنبال ماجراجویی های بزرگتر. اکتشافات آن ها و فکری که در سر می پروراندند برای مایکروسافت به قیمت از دست دادن یکی از بزرگ ترین استودیو های فرست پارتی اش تمام شد. در پی این اقدام بود که آن ها تصمیم به ایجاد استودیوی جدید گرفتند. استودیوی 343 Industries استودیویی بود که تنها برای هیلو ایجاد شده بود.

وظیفه ی آن ها فقط به تحقیق و توسعه حول این بازی و ایجاد نسخه های مختلف از آن ختم می شد. آن ها در ابتدای راه خود پروژه ی مهم نسخه ی چهارم هیلو را بر عهده داشتند. نسخه ای مهم و استراتژیک که وظیفه ی آغاز یک سه گانه ی جدید را بر عهده داشت. پس از عرضه ی این شماره برای کنسول اکس باکس 360، این بازی توانست موفقیت هایی چند را برای برند هیلو و اکس باکس به ارمغان آورد.

پس از این اتفاقات بود که، آنها در E3 2013 شماره ای دیگر از هیلو را معرفی کردند. این بار نام بازی تنها به شماره ختم نمی شد و پسوند Guardians را با خود یدک می کشید. این شماره نیز که برای کنسول تازه معرفی شده ی اکس باکس وان عرضه شد با استقبال خوبی مواجه شد اما هرگز نتوانست موفقیت شماره های پیشین را کسب کند.

در حال حاظر می دانیم Halo Wars 2 در دست توسعه بوده و بعید است نمایشی از آن نبینیم. همچنین اگر استودیوی 343 به روند معرفی هیلوهای خود ادامه دهد باید امید داشته باشیم که حداقل یک تیزر چند ثانیه ای از شماره ی بعدی هیلو و یا حتی نسخه ای فرعی از آن را مشاهده کنیم.

Gears of War 4

image.0

حتی تصور این را هم نکنید که شماره چهارم از سری بازی های گرز آو وار در E3 امسال حضور نداشته باشد. در قسمت قبل گفتیم که برند اکس باکس به نوعی موفقیت های خود را مدیون عنوانی چون هیلو است. اما این با عث نمی شود که از عناوین بزرگ مایکروسافت چشم پوشی کنیم.

اپیک گیمز پس از توسعه و عرضه ی سه نسخه ی اصلی موفق از این سری بازی و نظارت بر یک نسخه ی فرعی تصمیم به ترک این عنوان گرفت. در ژانویه ی سال 2014 بود که مایکروسافت در حرکتی، اقدام به خرید آی پی گرز آو وار، که یک بازی سوم شخص مبتنی بر کاور گیری بود، کرد.

حالا مایکروسافت صاحب یکی از بزرگترین آی پی های تاریخ بازی های ویدئویی است. در پی این اقدام بود که استودیوی The Colitation به رهبری راد فرگوسن فقید، ایجاد شد. در E3 سال پیش آن ها از نسخه ی چهارم گرز آو وار برای کنسول اکس باکس وان پرده برداری کردند و اعلام شد که بازی برای تعطیلات سال جاری در نظر گرفته شده است.

حالا مایکروسافت صاحب یکی از بزرگترین آی پی های تاریخ بازی های ویدئویی است. در پی این اقدام بود که استودیوی The Colitation به رهبری راد فرگوسن فقید، ایجاد شد.

در این کنفرانس نمایشی چند دقیقه ای از بازی، آن هم اجرا شده توسط سخت افزار اکس باکس وان به نمایش در آمد که حرف و حدیث های فراوانی را در پی داشت. طبق گفته های فرگوسن آن ها مراحل توسعه را به خوبی طی می کنند و قرار است با عرضه ی یک گرز آو وار دیگر ، طرفداران را در جای خود میخکوب کنند.

چیزی که از گرز آو وار 4 در E3 امسال انتظار داریم انتشار اطلاعات کامل تر حول شخصیت ها، پیچش های داستانی، سیستم مبارزات و گیم پلی است. تعجب نمی کنیم اگر در طی کنفرانس اعلام شود که، شماره ی چهارم این عنوان برای کامپیوترهای شخصی و به طور مشخص سیستم عامل ویندوز 10 با کمی تاخیر نسبت به نسخه ی کنسولی عرضه خواهد شد.

ماه مارچ بود که نسخه ی باز سازی شده از گرز آو وار 1 تحت عنوان آلتیمیت ادیشن، 6 ماه پس از نسخه ی کنسولی آن برای کامپیوترهای خانگی عرضه شد. گرز آو وار 4 قرار است با نوید ارائه ی یک گیم پلی بالانس و گرافیک استاندارد مطابق با تکنولوژی های نسل جدید، در تاریخ 11 اکتبر برای کنسول اکس باکس وان عرضه شود.

Forza

س

دهه های زیادی است که بازی های شبیه ساز رانندگی، بهترین مثال برای نشان دادن قدرت گرافیکی پیشرو در کنسول های بازی بوده اند. کنسول پلی استیشن با عنوانی چون گرن توریزمو در همان ابتدای کار پا به میدان گذاشت و پس از آن بود که مایکروسافت حول کنسول اکس باکس اورجینال، عنوانی را تحت نام فورزا موتور اسپورت پرورش داد.

در 21 مه سال 2013 بود که همراه با معرفی کنسول اکس باکس وان، شماره ی پنجم این فرانچایز معرفی شد اما پس از عرضه نتوانست ذره ای خود را به موفقیت نسخه های پیشین نزدیک کند. علت آن نیز کم بودن وقت سازندگان و محدودیت هایی در محتوای بازی بود که سبب اعتراض فراوان و استقبال کم طرفداران شد.

آخرین موتور اسپورت منتشر شده برای کنسول اکس باکس وان توسط ترن 10، شماره ششم از این فرانچایز بود که توانست موفقیت های گذشته را تکرار کرده و یک بازگشت شکوهمندانه را به این سری داشته باشد. همچنین فورزا موتور اسپورت 6 قرار است امسال در نسخه ای محدود و به صورت رایگان برای کامپیوتر های شخصی نیز عرضه شود.

البته باید گفت که فورزا تنها به موتور اسپورت ختم نشده و در سالیان گذشته شاهد توسعه و عرضه ی دو نسخه از بازی هورایزن تحت برند فورزا، توسط استودیوهای پلی گراند گیمز و ترن 10 بودیم. عنوانی که اتومبیل رانی آرکید را به بهترین نحو معرفی و با مخلوط کردن المان های جهان باز بیش از پیش طرفداران را عاشق این بازی کرد.

فورزا تنها به موتور اسپورت ختم نشده و در سالیان گذشته شاهد توسعه و عرضه ی دو نسخه از بازی هورایزن تحت برند فورزا، توسط استودیوهای پلی گراند گیمز و ترن 10 بودیم.

نسخه ی اول این بازی برای اکس باکس 360 منتشر شد و توانست موفقیت های زیادی را در زمینه ی بازی های اتومبیل رانی آرکید کسب کند. شماره دوم نیز پیرو برادر کوچک تر خود عمل نمود و نظر بسیاری از منتقدین و طرفداران را به خود جلب کرد. می دانیم که عملکردهای خوب گذشته نمی تواند تضمینی برای عملکردهای آینده باشد.

پیرو همین موضوع فرانچایز فورزا در چند سال اخیر به صورت یکی در میان معرفی و به بازارهای جهانی عرضه شده است. برای واضح تر شدن ماجرا بد نیست بگوییم،  فورزا هورایزون در سال 2012 معرفی و عرضه شد. به دنبال کسب موفقیت های این بازی فورزا موتور اسپورت 5 به عنوان اولین انحصاری سبک شبیه ساز رانندگی، در سال 2013 برای وان روانه ی بازار های جهانی شد.

همچنین  در سال های 2014 و 2015 به ترتیب نسخه ی دوم هورایزن و موتور اسپورت 6 برای کنسول نسل هشتم مایکروسافت منتشر شدند. پس اگر در کنفرانس امسال مایکروسافت شاهد معرفی و نمایش یک نسخه دیگر از فرانچایز فورزا باشیم، که قطعاً هم همینطور است، معرفی نسخه ی سوم هورایزن محتملتر به نظر می رسد.

Crackdown 3

Crackdown-3.0

عنوان کرک داون 3 برای اولین بار در سال 2014 و طی کنفرانس مایکروسافت در E3 معرفی شد. کرک داون حالا پس از عوض کردن دو استودیو به ایستگاه Reagent Games رسیده است. شماره ی سوم قرار است توسط این استودیوی بریتانیایی و به کارگردانی دیوید جونز «خالق عنوان محبوب GTA» در تاریخ نامعلومی در سال 2016 به صورت انحصاری برای اکس باکس وان عرضه گردد.

در گیمزکام همان سال بود که مایکروسافت از کرک داون 3 جهت به نمایش گذاشتن توانایی محاسبات ابری استفاده کرد.

کرک داون 3 در E3 سال پیش حضور نداشت و نمایشی از آن ندیدیم. اما در گیمزکام همان سال بود که مایکروسافت از کرک داون 3 جهت به نمایش گذاشتن توانایی محاسبات ابری استفاده کرد. نمایشی جالب که در آن شاهد 100 درصد تخریب پذیر بودن محیط بازی بودیم.

در طی همین ماجرا بود که فیل اسپنسر در مصاحبه ای با پالیگان گفت:

در کرک داون 3 تخریب پذیری های عظیم، تنها در بخش چند نفره فعال است و در بخش تک نفره تخریب پذیری محیط های سندباکس بازی مثل بازی های هم سطح دیگر خواهد بود. در واقع  بدون استفاده از سرورها و محاسبات ابری، کنسول اکس باکس وان قادر به نمایش این حجم از تخریب و پردازش نخواهد بود.

در E3 2014 بود که کرک داون 3 معرفی و با تریلری به همگان نمایش داده شد. همچنین در گیمزکام سال پیش نیز تریلری از قدرت تخریب پذیری و محاسبات ابری در این بازی برای حاضرین به نمایش در آمد. گفته شده گیمرها در سال 2016 قادر به تست بخش چند نفره خواهند بود. به نظر می رسد E3 امسال و کنفرانس مایکروسافت بهترین زمان برای ارائه ی نمایش جدیدتری از شماره ی سوم کرک داون و همچنین نشر جزئیات بیشتری از آن باشد.

ReCore

recore.0

چه می شود اگر خالق عنوان مگامن و گروهی که روی بازسازی مجدد عنوان تحسین شده ی Metroid کار کرده بودند، از دو نقطه ی مختلف جهان که از قضا به اندازه ی یک اقیانوس با هم فاصله دارند، با هم متحد شده و دست به خلق بازی جدیدی بزنند؟ مطمئناً عنوان تازه معرفی شده ی ریکور پاسخ مناسبی به این سوال خواهد بود.

بر اساس اولین موارد نشان داده شد در تنها تریلر منتشر شده از بازی، می دانیم که شخصیت اصلی این عنوان، یک قهرمان مونث به نام جول خواهد بود. در کنار این شخصیت یک ربات به شکل سگ نیز دیده می شود که نامش مک است. فضای بازی ریکور تشکیل شده از یک دنیای متروک خواهد بود که در آن باید به مقابله با دشمنان ربات مانند بپردازید.

شخصیت اصلی این عنوان، یک قهرمان مونث به نام جول خواهد بود. در کنار این شخصیت یک ربات به شکل سگ نیز دیده می شود که نامش مک است.

کینجی اینفانونه خالق بازی مگامن و کارگردان این بازی می گوید که در ریکور با تعداد کمی انسان مواجه می شوید. در واقع دشمنان اصلی شما ربات ها هستند و جول در جریان داستان بازی  قرار است نحوه ی زندگی و بقا در میان ربات ها را به ما نشان دهد. با پیشروی در ساخته ی جدید استودیوی آرماچور با ربات های قویتر و پیشرفته تری مواجه می شوید.

برخی از این ربات ها دوست و برخی دیگر دشمن شما محسوب می شوند. در نمایش بازی شاهد بودیم که سگ شخصیت اصلی یعنی مک، برای نجات جول جان خود را فدا می کند. اما هسته ی مرکزی او به رنگ آبی باقی مس ماند. جول از این هسته استفاده کرده، آن را در رباتی گنده تر قرار می دهد.

در واقع می توان گفت مک با استفاده از این هسته در بطن ربات های دیگر رفته و به نوعی محافظ شما محسوب می شود. جزئیاتی که گفته شد تنها چیزی است که درباره ی این عنوان می دانیم. ریکور قرار است در تاریخ نامعلومی در سال 2016 برای پلتفرم های اکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی منتشر شود. برای بررسی جزئیات جدیدتر بهتر است تا E3 امسال و کنفرانس مایکروسافت منتظر بمانیم.

ION

img_ion_clone.0

دین هیل خالق بازی محبوب DayZ پس از مدتی، استودیو و آخرین ساخته ی خود را جهت تشکیل سازمان جدیدی به نام RocketWerkz در زادگاه خود یعنی زلاند نو ترک کرد. آنچه که می دانیم این است که، او در این استودیوی روی عنوان استراتژی جدیدی به نام Out of Ammo برای واقعیت مجازی یا همان VR کار می کند.

به نظر می رسد این پروژه به عنوان یک پروژه ی جانبی برای این استودیو به شمار می رود، چرا که آن ها در حال توسعه ی بازی ION هستند. بازی جدیدی که هیل آن را در E3 سال 2015 و در کنفرانس مایکروسافت معرفی کرد. هیل می گوید، خواهان ساخت بازی ای بود که در واقع یک بازی نیست.

من سال گذشته به تیم پیوستم و در حال کار با آن ها برای تشکیل نمونه ی اولیه خود بودم تا در یک پروژه ی طولانی مدت از آن استفاده کنم. ما تکنولوژی لازم برای خلق این جهان را داریم، اما شما باید از طریق سرویس Game Preview در اکس باکس وان این سرنوشت را کنترل کنید.

بر اساس آخرین خبرهای منتشر شده پیرامون بازی ION، این عنوان یک عنوان انبوه چند نفره است که در آن گیمرها در یک کهکشان عظیم الجثه و شناور، می سازند، زندگی می کنند و به ناچار می میرند. ترسیم بشریت اولین گام مرگ بار به سمت ساکن شدن در این جهان است.

ION یک جهان وسیع به هم پیوسته است که در آن محیط به صورت کاملاً ریل تایم شبیه سازی شده. این شبیه سازی شامل فشار هوا، گرما و سرما، منابع قدرت و... می شود.

Ashen

Ashen.0

Aurora44 بازی Ashen را به عنوان یک بازی انحصاری برای اکس باکس وان در E3 سال گذشته معرفی کرد. اشن در یک جهان خاکستری اتفاق می افتد که نور آن از طریق انفجار ها تأمین می شود. بر اساس نام بازی نیز می توان گفت پوشش دنیای بازی به رنگ خاکستری بوده و این رنگ به نوعی رنگ قالب تلقی می شود.

بر اساس نام بازی نیز می توان گفت پوشش دنیای بازی به رنگ خاکستری بوده و این رنگ به نوعی رنگ قالب تلقی می شود.

درک بردلی از آرورا 44 می گوید که، اشن درباره ی ایجاد روابط جعلی بین شخصیت ها در یک جهان باز و خشن است. با توجه به جزئیات منتشر شده به صورت رسمی، بازیکنان قادر هستند با جلب اعتماد دیگران آن ها را به سوی کمپ های خود هدایت کرده تا بدین صورت و با کمک یکدیگر زنده بمانند.

اشن یک بازی جهان باز با المان های نقش آفرینی است که به لطف سرویس ID@Xbox مایکروسافت (یک سرویس جهت حمایت از بازی های ایندی روی کنسول اکس باکس) در حال ساخت است. مایکروسافت در کنفرنس های سال گذشته تعداد زیادی از بازی های ایندی را به نمایش گذاشته بود. حالا و در E3 2016، اشن به عنوان یک بازی انحصاری بخت این را دارد تا نمایش جدیدی از آن ببینیم.

Below

بازی Below اولین بار در سال 2013 به نمایش در آمد. آخرین ساخته ی Capybara Games توسط مایکروسافت برای اکس باکس وان و کامپیوتر های شخصی (که از طریق شبکه ی استیم منتشر می شود) عرضه خواهد شد و تابستان پیش رو برای انتشار آن در نظر گرفته شده است. رویه ی تولید، و تمرکز روی المان های بقا که از سری دارک سولز الهام گرفته شده است می تواند کاری کند که بازی در آخرین حضور خود پیش از عرضه، یک نمایش تمام عیار داشته باشد.

Sea of Thieves

در کنفرانس E3 سال گذشته ی مایکروسافت بود که از یک آی پی جدید به نام Sea of Thieves رونمایی شد. Sea of Thieves آخرین بازی ساخته شده توسط Rare، که تم دزدان دریایی دارد، یکی از جاه طلبانه ترین بازی های تولیدی این استودیو تا به امروز لقب گرفته است. اولین تریلر بازی در ژوئن سال گذشته نمایش داده شد و در این E3 می توانیم جزئیات بیشتر را از این عنوان ببینیم.

بازی های HoloLens؛ هدست واقعیت افزوده مایکروسافت

در حالی که سونی، آکیلس، ولو و شرکت های دیگر چند سال گذشته را مشغول تحقیق و توسعه ی هدست های واقعیت مجازی بودند، مایکروسافت تمرکز خود را روی واقعیت افزوده و هدست خود به نام هولولنز گذاشته است. در واقع درست مثل شرکت های دیگر که در حال کار روی VR هستند، مایکروسافت در حال تحقیق و توسعه ی هدست های واقعیت افزوده یا AR است و می داند این تکنولوژی پتانسیل های بالقوه ی زیادی خارج از مبحث بازی های ویدیویی دارد.

با این حال بازی را می توان یک جزء اصلی از هدست مایکروسافت به شمار آورد.در حال حاظر چند بازی و چند دموی نزدیک به بازی برای این هدست وجود دارد. از جمله عنوان Halo Warzone که ظاهر هولوگرافیک هیلو را در واقعیت به ارمغان می آورد. مورد بعدی نیز Minecraft HoloLens است که جزئیات بازی ماینکرفت را به دنیای واقعی اطراف شما می افزاید.

به عنوان مثال قادر به انجام بازی ماینکرفت و جابجا کردن بلوک های شنی روی میز اتاقتان هستید. و همچنین می توان ب پروژه ی X-Rey اشاره کرد که یک شوتر واقعیت افزوده است. پس از یک سال از معرفی هولولنز انتظار می رود با این هدست واقعیت افزوده در E3 امسال و کنفرانس مایکروسافت همراه باشیم.

آنچه که شاید ببینیم، شایعات و حدس و گمان ها

تا بدین جای کار در مورد چیزهایی سخن گفتیم که با توجه به شواهد قطعاً شاهد آن ها هستیم. پس در ادامه، با حدس و گمان های جذابی که در طول کنفرانس مایکروسافت ممکن است ببینیم، با ما همراه باشد.

آپدیت سخت افزاری Xbox One

Xbox_One.0

چند ماه گذشته پر بود از شایعات مختلف در رابطه با ارتقای سخت افزاری کنسول های سونی و مایکروسافت. چند ماه پیش رئیس بخش اکس باکس، فیل اسپنسر، سخنانی را بیان نمود که نقش بنزین روی آتش را داشت.

ما به پلتفرم های دیگر نگاه می کنیم، می خواهد کامپیوترهای شخصی و یا تلفن های همراه باشد. جایی که شما به طور مداوم با نوآوری رو به رو هستید، موضوعی که در کنسول های خانگی دیده نمی شود.

اسپنسر در طول رویداد بهار اکس باکس اضافه می کند که:

کنسول های بازی در بخش سخت افزار و نرم افزار در همان ابتدای شروع نسل روی یک پایه ی ثابت برنامه ریزی می شوند. پس از آن شما سوار بر نسل، چیزی حدود 7 سال را با یک سیستم و برنامه ریزی ثابت و کهنه طی می کنید، در حالی که اکو سیستم های دیگر بهتر ،سریع تر و قوی تر هستند. این در حالی است که شما چندین سال را برای ورود به یک نسل جدید صبر می کنید.

وی می افزاید که:

 وقتی که شما به فضای کنسول نگاه می کنید، من معتقدم که نوآوری های سخت افزاری بیشتری را در فضای کنسولی که از ما تا کنون دیده اید، مشاهده می کنید. شما در واقع قابلیت های سخت افزاری جدیدی را در طول یک نسل می بینید. قابلیت هایی که به شما اجازه می دهد بازی های گذشته و بازی های پیش رو را اجرا کنید. چرا که ما با در اختیار داشتن یک پلتفرم جهانی یعنی ویندوز، قادر هستیم بیش از پیش روی نوآوری های سخت افزاری تمرکز کنیم، بدون آن که به بازی و تجربه ی آن لطمه ای زده شود.

آنچه که از سخنان اسپنسر استنباط می شود این است که، باید با یک آپدیت سخت افزاری قابل توجه همراه باشیم. چیزی مانند اکس باکس 2. پس طبق سخنان گفته شده، باید کم و بیش و در حالی که دو سال و نیم از عمر کنسول های نسل حاظر گذشته است، شاهد یک آپدیت سخت افزاری باشیم. همچنین ممکن است مانند نسل قبل مایکروسافت اقدام به معرفی نسخه ای کوچکتر شده از اکس باکس تحت عنوان اکس باکس اسلیم کند.

پشتیبانی اکس باکس وان از Oculus Rift

oculus-rift-image_1920.0.0

در بخش واقعیت مجازی شرکت سونی PlayStation VR را در اختیار دارد. اما مایکروسافت و اکس باکس چه طور؟ می توان گفت در این زمینه مایکروسافت با کنسول اکس باکس وان حرفی برای گفتن ندارد.

شاید بتوان گفت در حال حاظر مایکروسافت نگرانی خاصی در رابطه با واقعیت مجازی ندارد و آن ها تمام حواس کمپانی را به ارتقای سخت افزاری و واقعیت افزوده ی خود یعنی هولولنز متمرکز کرده باشند. یا حتی ممکن است مایکروسافت در بحث واقعیت مجازی به دنبال یک شریک برای خود باشد.

شاید بتوان گفت در حال حاظر مایکروسافت نگرانی خاصی در رابطه با واقعیت مجازی ندارد و آن ها تمام تمرکز کمپانی را به ارتقای سخت افزاری و واقعیت افزوده ی خود یعنی هولولنز گذاشته باشند.

در رابطه با همین موضوع آکیلس گزینه ی مناسبی به نظر می رسد. سازنگان هدست واقعیت مجازی ریفت، محصول خود را با یک کنترل وایرلس اکس باکس وان عرضه کرده اند. به علاوه ی این موضوع اکس باکس وان روی یکی از ورژن های سازماندهی شده ی ویندوز 10 اجرا می شود، مسئله ای که هدست ریفت نیز سهمی از آن دارد.

اگرچه قدرت اکس باکس وان برای پشتیبانی و اجرای یک ریفت نامعلوم است، اما سخت افزار PC مورد نیاز برای این هدست کمی قوی به نظر می رسد. همین مورد سبب می شود سازگاری آکیلس ریفت با اکس باکس وان در حاله ای از ابهام قرار گیرد. هرچند این شرایط  نمی تواند سبب عدم همکاری نزدیک این دو کمپانی با یکدیگر شود.

احتمال دیگری نیز می توان داد که شاید جالب به نظر برسد. مایکروسافت می تواند یک آپگرید در بخشی از کنسول اکس باکس وان عرضه کند که حضور واقعیت مجازی در این کنسول را ممکن سازد. یک اکس باکس وان را که با تمامی سخت افزارهای موجود سازگاری دارد تصور کنید، حالا می توان گفت این کنسول، با دریافت تعدادی آپدیت قادر به اجرای واقعیت مجازی روی خود می شود، موردی جالب و شگفت انگیز.

این مورد بی سابقه نیست. اگر سیاست های پیشین مایکروسافت در استفاده ی اجباری از کینکت 2 را به خاطر داشته باشید، حتماً به یاد دارید که مایکروسافت هر کنسول را به همراه یک عدد کینکت به بازار عرضه می کرد. اما پس از مدتی با تغییر سیاست ها، این کمپانی تصمیم به حذف کینکت از جعبه ی اکس باکس وان گرفت و با عرضه ی یک آپدیت وابستگی این دو وسیله از هم را، از بین برده شد.

شاید بشود در آینده نیز با انتشار آپدیتی، سازگاری از آکیلس ریفت و پردازش تصاویر 4K را نیز به این کنسول آورد.

EA، قابلیت Backward Compatibility و حتی بیش تر از این ها

red_dead_redemption

نگاهی به گذشته،  هنگامی که به جلو نگاه می کنیم می تواند بسیار آموزنده باشد. همچنین ما قادر به مشاهده ی چیزهای زیادی هستیم که بر پایه ی روابط مایکروسافت با توسعه دهندگان و ناشران شخص ثالث ایجاده شده اند. این موضوع می تواند شامل موارد زیر باشد:

همکاری و مشارکت با الکترونیک آرتز

 EA Access یک سرویس اشتراکی می باشد که یک قفسه ی بزرگ از بازی ها و همچنین دسترسی سریعتر به بازی های آینده را بدست می دهد. قابلیتی که انحصاراً برای کنسول اکس باکس وان وجود دارد. همچنین مایکروسافت در حال تلاش برای حفظ محتوای انحصاری برخی عناوین ورزشی الکترونیک آرتز نیز است.

اگر همکاری مایکروسافت با الکترونیک آرتز بیشتر شود، بی شک موارد انحصاری بیشتری را برای بازی هایی چون تایتانفال 2 و یا عناوین استار وارز خواهیم دید. همچنین با معرفی عنوان شوتر اول شخص الکترونیک آرتز تحت عنوان بتلفیلد 1 که در جنگ جهانی اول جریان دارد، می توانیم شاهد نمایشی چند دقیقه ای از این بازی باشیم.

بازی های بیشتر از طریق Backward Compatibility مرتبط به بازی های پیش رو

با امکاناتی که مایکروسافت فرآهم نموده قادر به تجربه ی برخی بازی های اکس باکس 360 روی کنسول اکس باکس وان خود هستید. موردی که روز به روز به تعداد بازی های آن اضافه می شود. همچنین مایکروسافت طی اقدامی به عنوان هدیه در ازای خرید یک بازی نسخه ی نسل قبل آن را از طریق BC به صورت رایگان به کاربران خود هدیه می داد. به عنوان مثال با خرید فال اوت 4 قادر به دریافت رایگان نسخه ی پیشین و نسل قبلی آن بودید.

امیدوار هستیم این روند ادامه پیدا کند. مطمئناً هیچ چیزی بزرگتر از این نیست که این مورد برای بازی Red Dead Redemption 2 اتفاق بیفتد. برای شفاف سازی بگوییم که نسخه ی دوم این بازی هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است، اما طرفداران هنوز هم خواستار ساخت ادامه ای بر RDR هستند. همچنین در E3 سال گذشته و در پی معرفی قابلیت BC بود که رأی ها برای حضور RDR1 در کنسول اکس باکس وان شدت یافت.

بازی های کینکت

همانطور که می دانید کینکت از یک آپشن اجباری به یک آپشن اختیاری تبدیل شده است. با این حال اسپنسر در طی مصاحبه هایی بیان نمود که آن ها کینکت را فراموش نکرده اند و تعدادی بازی برای کینکت 2 توسط استودیوهای رسمی مایکروسافت و استودیوهای شخص ثالث در دست ساخت است. با فرض لغو نشدن ساخت این بازی ها می توانیم شاهد اولین حضور و نمایش آن ها در کنفرانس امسال مایکروسافت باشیم.

سرنوشت مبهم Phantom Dust

Screen_Shot_2016-02-29_at_3.47.10_PM.0.0

مایکروسافت در E3 سال 2014 از یک فانتوم داست پرده برداری کرد. آنچه نمایش داده شد و آنچه که در رابطه با آن می دانیم، بازسازی نسخه ی اورجینال با گیم پلی و گرافیک جدید است. با این حال بازی در E3 2015 نمایشی نداشت. موردی که ما را در رابطه با آینده ی بازی مردد کرد.

اوایل سال جاری بود که اسپنسر در مصاحبه ای با پالیگان تصریح کرد که بازی کنسل نشده است. هر چند توسعه ی آن کار آسانی نیست. به عقیده ی فیل اسپنسر آن ها توقعات خاصی از فانتوم داست برای انجام دارند. وی به صورت مستقیم با سازندگان در ارتباط بوده ولی در حال حاظر نمی توان گفت بازی مراحل ساخت فعالی را پشت سر می گذارد.

با این حال بعید نیست با نمایشی از فانتوم داست در E3 امسال و بازگشت این عنوان به پروسه ی فعال ساخت مواجه باشیم. موردی که می تواند به تنهایی به یکی از شگفتی های کنفرانس امسال مایکروسافت تبدیل شود.

Dead Rising 4 و State of Decay 2

jpg
تصویر لو رفته از دد رایزینگ 4

سال 2006 بود که بازیکن ها پس از مدت ها توانستند عنوانی متفاوت با محوریت کلیشه ای زامبی ها تجربه کنند. محیطی بزرگ با صدها زامبی و انتخاب های گوناگون برای کشتار آن ها از بزرگترین المان بازی به شمار می رفت. این عنوان که Dead Rising نام داشت، در انحصار اکس باکس 360 بود.

شاید هیچ کس فکر نمی کرد قسمت سوم این بازی بتواند یکی از محبوب ترین عناوین لانچ اکس باکس وان لقب بگیرد، اما این اتفاق افتاد و همین مسئله باعث شد تا بازیکن ها نسبت به قسمت چهارم بازی هیجان زده تر شوند. شایعات به دست رسیده نشان می دهند دد رایزینگ 4 در کنفرانس امسال مایکروسافت حضور داشته و هزینه ساخت آن را هم خود ردموندی ها برعهده گرفته اند.

بر اساس گزارشات، بازی که همانند قسمت قبل خود تنها برای پی سی و اکس باکس وان انتشار می یابد، ریمیکی بر قسمت اول هست. چون تصاویر لو رفته فرانک واست، شخصیت اصلی دد رایزینگ ابتدایی، در محیطی مشابه را نشان می دهند. البته شایعات همینجا به پایان نرسیده و گفته شده استودیو سازنده برای ساخت دد رایزینگ 4 از موتور قدرتمند آنریل انجین 4 استفاده کرده است. همچنین بازی دارای Co-Op چهار نفره هست.

با این تفاسیر تقریبا باید حضور این عنوان در کنفرانس مایکروسافت را قطعی بدانیم. اما نکته جالب اینجاست که انگار دد رایزینگ 4 تنها عنوان زامبی محور ردموندی ها در E3 نخواهد بود. براساس گفته یکی از تحریریه های وب سایت معتبر کوتاکو، State of Decay 2 هم یکی از بازی هایی هست که مایکروسافت نشان می دهد.

قسمت اول این عنوان زامبی محور که در سال 2013 برای اکس باکس 360 و رایانه های شخصی انتشار یافته بود، با استقبال زیادی از بازیکن ها مواجه شد. نکته جالب اینجاست که در گذشته گفته شده پروژه جدید استودیو Undead Labs، سازنده بازی، عنوانی MMO هست. آیا قسمت دوم State of Decay 2 در این سبک خواهد بود؟

در آخر باید گفت، یادتان نرود کنفرانس مایکروسافت را در تاریخ 24 خرداد و در ساعت 9 شب مشاهده کنید. همچنین در جریان E3 امسال با دیجیاتو و تیم بازی های ویدیویی آن همراه باشید و دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

    Halo 5 در حال حاضر پنجمین بازی پرفروش توی ایکس باکس وان هستش از زمان معرفی کنسول تا الان با ۳.۸۶ میلیون کپی چهارمی فال اوت هستش که ۳.۸۷ هستش

    بعد پنجمین بازی پرفروش ایکس باکس وان توی فروش موفق نبوده چییییییی ؟؟؟ halo 4 بهتر فروخت و ... چون روی ۸۰ میلیون کنسول اجرا می شد

    خود مایکروسافت و 343 هم اعلام کردن که فروش halo 5 رکورد قبلی ها رو شکونده

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

    امروز اعلام شد که تا الان ۱۱ میلیون نفر فوررا رو داخل ایکس باکس وان انجام دادن و فورزا پرفروش ترین بازی ریسینگ این نسل بوده

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

    Project xray اسمش شده roboraid
    بازی های دیگه ای مثل fragments هم برای هولولنز معرفی شدن

    شایعات دیگه ای هم منتشر شدن مبنی بر معرفی age of empires جدید و battletoads

  • Rez~Rez."M:R"
    Rez~Rez."M:R" | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

    خیلی ممنون سامان جان عالی بود.

مطالب پیشنهادی