ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شرکتی چینی تلاش دارد رقیبی 106 هزار دلاری برای خودروهای الکتریکی تسلا بسازد

Qiantu Motor یک استارتاپ چینی است که در زمینه ساخت ماشین های الکتریکی فعالیت می کند و اخیرا تصمیم گرفته با تسلا و البته برخی شرکت های چینی دیگری که در این زمینه کار می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۱:۴۵

Qiantu Motor یک استارتاپ چینی است که در زمینه ساخت ماشین های الکتریکی فعالیت می کند و اخیرا تصمیم گرفته با تسلا و البته برخی شرکت های چینی دیگری که در این زمینه کار می کنند، وارد رقابت شود.

اما رقابت با تسلا به یک محصول فوق العاده نیاز دارد و Lu Qun مدیرعامل این شرکت هم فکر می کند رودستر تمام برقی اش به نام K50 تمامی قابلیت ها و مشخصه های لازم برای این منظور را دارد.

خودروی مورد بحث به خاطر بهره مندی از فریم آلومینیومی و بدنه ساخته شده از فیبر کربنی کاملا از سایر خودروهای لوکس الکتریکی موجود در بازار که روز به روز هم بر تعدادشان اضافه می شود متمایز گشته است.

نمایش نمونه ای از خودروی K50 در جریان چهاردهمین نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن
نمایش نمونه ای از خودروی K50 در جریان چهاردهمین نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن

محض اطلاع شما باید بگوییم تسلای مدل اس با قیمت تقریبا برابرش بدنه و فریمی از جنس آلومینیوم دارد و در نتیجه می توان گفت K50 چینی از این لحاظ یک سر و گردن بالاتر از آن قرار می گیرد.

شرکت سازنده این ماشین به کمپانی مادرتخصصی CH-Auto Technology تعلق دارد که دفتر اصلی اش هم در پکن واقع شده و در نظر دارد رودسترهای سبک وزنی را در شهر Suzhou واقع در شرق چین تولید کند.

اما مدتی است که شمار تولیدکنندگان خودروهای برقی در چین رو به افزایش گذاشته و علت هم عموما فشارهایی است که از سوی دولت این کشور برای پایین آوردن تصاعدات کربنی روی خودروسازان گذاشته می شود.

جالب است بدانید در برخی شهرهای این کشور پهناور مشوق هایی بالغ بر 100 هزار یوآن در اختیار شهروندان قرار می گیرد تا یکی از خودروهای ساخت داخل را خریداری نمایند و از این طریق از تولیدات داخلی چین نیز حمایت گردد.

در حال حاضر تسلا کارخانه ای برای ساخت خودروهای الکتریکی خود درون چین ندارد، با این همه ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت تمایل دارد به زودی چنین کارخانه ای را در سرزمین اژدهای سرخ احداث نماید و از این طریق از مزایای دولتی نیز برخوردار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Vahid Khalili
    Vahid Khalili | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

    "جالب است بدانید در برخی شهرهای این کشور پهناور مشوق هایی بالغ بر 100 هزار یوآن در اختیار شهروندان قرار می گیرد تا یکی از خودروهای ساخت داخل را خریداری نمایند و از این طریق از تولیدات داخلی چین نیز حمایت گردد."

    جالبه، تو کشور ما هم خودروهای داخلی به 4 تا 5 برابر قیمت واقعی به مردم فروخته میشن تا از تولیدات داخلی حمایت شه.

مطالب پیشنهادی