ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا مانیتورهای خمیده نسبت به نمونه های تخت مزیتی دارند؟

مدتی می شود که شاهد حضور مانیتورهای خمیده در بازار هستیم اما آیا در زمان استفاده و با فاصله ای اندک که کاربر با مانیتور دارد، خمیدگی آن واقعاً به کار آمده و تفاوتی با ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۵

مدتی می شود که شاهد حضور مانیتورهای خمیده در بازار هستیم اما آیا در زمان استفاده و با فاصله ای اندک که کاربر با مانیتور دارد، خمیدگی آن واقعاً به کار آمده و تفاوتی با نمونه های تخت و مرسوم احساس می شود؟ نماینده سامسونگ با ارسال این بیانیه خبری برای دیجیاتو، همین مسئله را مورد بررسی قرار داده است. در ادامه از شما دعوت می کنیم مطلب نگارش شده و ارسالی از سوی سامسونگ برای دیجیاتو را مطالعه بفرمایید. 

برمبنای آخرین یافته‌های پژوهش دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد، فناوری به کار رفته در مانیتور Curved مدل SE790C سامسونگ تجربه بصری بهتر برای کاربران به همراه می‌آورد.

نتایج این پژوهش که با عنوان «بررسی تطبیقی مانیتورهای Curved و تخت: خستگی چشم ناشی از دنبال کردن مداوم تصویر» اعلام شد به تأثیر صفحه‌های نمایشگر بر چشم انسان اشاره می‌کند. تیم پژوهشی دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد به سرپرستی دکتر الی پلی و دکتر گنگ لو در این تحقیق یافته‌های خود را در رابطه با مانیتورهای Curved در بخش مربوط به تحقیقات نمایشگرهای 3 بعدی و Curved ارائه کرده‌اند.

هدف پژوهشگران انستیتو چشم پزشکی شپنز در دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد در این تحقیق شناخت تأثیرات صفحه‌نمایش کامپیوتری بر سلامت و تلاش برای کاهش نشانه‌های سندروم بینایی کامپیوتر (Computer Vision Syndrome سندرمی که به اختلالات و مشکلات بینایی و چشم کاربران به دلیل استفاده طولانی مدت از کامپیوتر اشاره دارد) با استفاده از نمایشگرهای Curved بوده است.

Dr.Gang Luo-Harvard Medical School

در طول این تحقیق، تیم دانشکده پزشکی هاروارد از افرادی که از بینایی سالم و کامل برخوردار بودند درخواست کرد تا محتوای یکسانی را روی صفحه 34 اینچی Curved مدل SE790C سامسونگ و یک نمایشگر مشابه اما تخت مشاهده کنند. در این تحقیق از هریک از بینندگان خواسته شد تا پرسشنامه‌ای را قبل و بعد از تماشای محتوا پر کنند تا میزان آسایش آن‌ها در 22 شاخص مختلف بینایی اندازه‌گیری شود. در سنجش شاخص‌ها مشخص شد که درصد بیشتری از شرکت‌کنندگان، هنگام مشاهده محتوا در نمایشگرهای تخت، از تشدید علائمی مانند خستگی چشم، ناتوانی در تمرکز و تار شدن دید خبر دادند.

Harvard Medical School Conference

سئوگ‌گی کیم، معاونت ارشد واحد نمایشگرهای شرکت سامسونگ الکترونیکس (Visual display Business)، در این رابطه می‌گوید: «به کمک طراحی نوآورانه و مجموعه‌ای از ویژگی‌های موردنظر مخاطبان، مانیتورهای Curved سامسونگ برای ارائه تجربه دیداری فراگیر، زنده و راحت برای کاربران تولید شده است. نتیجه تحقیقات دانشکده پزشکی هاروارد به وعده ما برای ارائه تصویری با کیفیت بالا که هزینه‌ای کمتر و لذتی بیشتر به همراه می‌آورند اعتبار می‌بخشد و ما همچنان به معرفی نوآوری‌های جدید و فراتر از انتظار مشتریان‌مان ادامه خواهیم داد.»

گفتنی است با توجه به اصطلاح فاصله دید از مرکز تا لبه‌های مانیتور که در مانیتورهای استاندارد تخت رایج است، سامسونگ مانیتور Curved مدل SE790 را جهت انطباق هرچه بهتر صفحه نمایش با حالت کروی چشم انسان طراحی کرده است. این منحنی با انحنای R3000 میلی‌متر، دیدی گسترده و کامل و تصویری فراگیر برای بیننده فراهم می‌کند. به وسیله این زاویه دید عریض، بالاترین نسبت کنتراست 3000:1 دیده می‌شود. همچنین توانایی حذف دخالت نور خارجی، در مدل SE790C کیفتی بی‌نظیر در تصویر و عملکردی عالی برای استفاده طولانی مدت مانند نمایش فیلم و بازی به همراه می‌آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • رهگذر
    رهگذر | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

    کار سامی هم شده عین این ریاضی دانا که یک فرمول یا قضیه رو اثبات میکنند و چندین سال بعدش تازه براش کاربرد پیدا میشه?

  • ehsan
    ehsan | ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

    اصلا معلوم نبود دارید تبلیغ سامسونگ رو میکنید، اصلا!!!!!!?

    • مرتضی
      مرتضی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

      داداش عادت نکردی هنوز؟

    • sorush33
      sorush33 | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

      چندجا دیگه بنویسه که این مطلب رو از بیانه ی سامسونگ درآوردن؟

مطالب پیشنهادی