ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تکنولوژی سرچ و مجموعه ای از پتنت های یاهو به فروش گذاشته شد

یاهو در نظر دارد حدود 3000 پتنت خود در حوزه های مختلف از جمله تکنولوژی اختصاصی اش در زمینه سرچ را به فروش برساند و آنطور که گزارشات نشریه وال استریت ژورنال نشان می دهند، این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

یاهو در نظر دارد حدود 3000 پتنت خود در حوزه های مختلف از جمله تکنولوژی اختصاصی اش در زمینه سرچ را به فروش برساند و آنطور که گزارشات نشریه وال استریت ژورنال نشان می دهند، این قرارداد می تواند یک میلیارد دلار را به این شرکت تزریق کند.

لازم است اضافه نماییم کمپانی مورد بحث چندی پیش برای مدیریت کردن فرایند فروش پتنت های خود که سرمایه های معنوی قدیمی آن (بعضا متعلق به سال 1996 میلادی) را شامل می شوند، بانک سرمایه گذار Black Stone IP را خریداری کرد.

این غول اینترنتی تایید کرده که مدتی است به فروش سه هزار پتنت تحت اختیارش فکر می کند و یکی از منابع آگاه نیز به وال استریت ژورنال گفته که یاهو تا اواخر خردادماه پیشنهادات برای خرید را دریافت خواهد کرد.

این گزارش یک روز بعد از آن منتشر می شود که دور دوم مهلت تعیین شده برای فروش کسب و کار اینترنتی این شرکت به اتمام رسید. وال استریت ژورنال روز دوشنبه گزارش داد که ورایزن نیز پیشنهاد قیمت 3 میلیارد دلاری اش را برای خرید این شرکت ارائه داده که در واقع سرویس های ایمیلی و بخش سرچ آن را شامل می شود.

ارزش برآورد شده برای کسب و کار اصلی یاهو بر حسب اینکه از چه کسی سوال شود، فرق می کند. برای نمونه تحلیلگران وال استریت بر این باورند که بهای این تجارت بین 4 تا 8 میلیارد دلار است که البته این رقم صرفا با احتساب املاک و قراردادهای این شرکت با طرف های دیگر عنوان شده است.

برای نمونه یاهو قراردادی را با سایت Yahoo Japan دارد که سالانه 100 میلیون دلار پول نقد را عایدش می کند و این تنها مشتی است نمونه خروار.

باب پِک تحلیلگر تحقیقاتی شرکت SunTrust نیز در گزارشی که روز گذشته منتشر کرد اعلام نمود، پتنت های یاهو در حوزه IP باید در حدود 1.5 میلیارد دلار ارزش داشته باشند، در حالی که گزارش اخیر منتشر شده توسط نیویورک پست کل ارزش این شرکت را برابر با 4 میلیارد دلار برآورد کرده است.

در حال حاضر شرکت های مختلفی هستند که به خرید کسب و کار یاهو علاقمندند و از آن جمله می توان به ورایزن، AT&T و تعدادی از شرکت های سرمایه گذار خصوصی اشاره نمود. گفتنی است که نماینده این غول اینترنتی از اظهار نظر و واکنش به این خبر خودداری نموده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی