ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل مشغول تست قالب جدیدی برای ابزار سرچ خود است

چندی است گوگل قالب جدیدی را برای نتایج سرچ دسکتاپی خود امتحان می کند که برپایه زبان متریال طراحی شده است. این شرکت زبان طراحی متریال را در سال 2014 میلادی و در جریان کنفرانس ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵

چندی است گوگل قالب جدیدی را برای نتایج سرچ دسکتاپی خود امتحان می کند که برپایه زبان متریال طراحی شده است. این شرکت زبان طراحی متریال را در سال 2014 میلادی و در جریان کنفرانس سالانه گوگل I/O حین رونمایی از اندروید آبنبات چوبی معرفی کرد و همزمان وعده داد که ظاهر جدید را به اندروید، سیستم عامل کروم و سرتاسر وب بسط دهد.

البته زمان نسبتا زیادی طول کشید تا غول جستجو به این نقطه برسد و مهم ترین دارایی های تحت وب این شرکت یعنی یوتوب و سرچ هنوز هم که هنوز است این مشخصه را دریافت نکرده اند.

خوشبختانه ماه گذشته شرکت ساکن مانتین ویو فرایند تست ظاهر تازه برای سایت استریم ویدئوی خود را آغاز کرد و حالا همان کارت های شناور آشنا به تدریح در نتایج جستجوی آن نیز هویدا می شوند.

البته بگوییم که این تغییر آنچنان هم انقلابی نیست: در واقع سرچ گوگل همواره نتایجش را در یک سطح کارت محور نمایش می داد، بنابراین قالب کلی مانند سابق است.

بزرگ ترین تغییر اما بصری است: پس زمینه طرح مورد آزمایش به رنگ خاکستری روشن درآمده و تک تک نتایج سرچ هم در کادرهای سفیدرنگی جای گرفته اند که با سایه کمرنگی از هم جدا گشته اند.

ditto

تغییر بزرگ دیگر برای ماژول های حاوی اطلاعات رخ داده که گوگل برای برخی عبارات خاص نشان می دهد. برای نمونه، اگر عبارت Run The Jewels را سرچ کنید لیستی از نتایج جستجو همراه با کارتی حاوی اطلاعات مرتبط با این گروه موسیقی و رویدادهای آتی شان نمایش داده می شود.

در قالب جدید، این کارت به صورت اینلاین، قبل از نتایج مرسوم سرچ نمایش داده می شود. علیرغم اینکه، تغییرات به صورت محدود و آزمایشی در نتایج تحقیقات گوگل اعمال شده اند، این احتمال می رود که طراحی متریال به صورت پیش فرض روی سرچ گوگل پیاده شود.

از دیگر تغییرات کوچک اعمال شده می توان به پیکره نگاری تازه ای اشاره کرد که برای ذره بین موجود در سرچ باکس در نظر گرفته شده و همچنین چرخ دنده تنظیمات که جای خود را به سه نقطه همراستا داده است.

google

البته روشن است که هر دوی این تغییرات برای کاربران اندروید آشنا هستند. صفحه هوم Google.com نیز همگام با اصلاحات تازه، تغییر یافته اند.

ظاهرا این تغییرات آزمایشی اخیرا و در مقیاسی کوچک آغاز شده اند: حرف از این قالب جدید در یک هفته اخیر نقل محافل مجازی نظیر توئیتر و ردیت بوده است. گفتنی است که این شرکت مرتبا امکانات و قابلیت های تازه ای را در مقیاس کوچک روی گروه های اندکی از کاربرانش به صورت تصادفی تست می کند و بسیاری از این تغییرات هیچگاه از مرحله تست خارج نشده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی