ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اریک اشمیت: تشخیص اینکه اتومبیل های خودران چه زمانی آماده استفاده عمومی می شوند بسیار دشوار است

اریک اشمیت یکی از مقامات ارشد آلفابت، کمپانی مادر گوگل است و به همین جهت اگر بخواهید بدانید که اتومبیل های خودران بالاخره چه زمانی برای قرار گرفتن در دسترس عموم آماده می شوند، وی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

اریک اشمیت یکی از مقامات ارشد آلفابت، کمپانی مادر گوگل است و به همین جهت اگر بخواهید بدانید که اتومبیل های خودران بالاخره چه زمانی برای قرار گرفتن در دسترس عموم آماده می شوند، وی احتمالاً کسی است که می تواند پاسخی قطعی در این زمینه ارائه کند.

اما ظاهراً حتی آقای اشمیت هم نمی داند که دقیقاً چه زمانی باید منتظر اتومبیل های خودران بود. وی اخیراً در پاسخی به این سوال طی جلسه سهام داران آلفابت گفته است:

تشخیص این موضوع واقعا سخت است. چیزی که ما در کمپانی بر سر آن اتفاق نظر داریم، [عرضه اتومبیل های خودران] طی چند سال پیش روی است و نه دهه ای دیگر، اما این موضوع تا حدی به رگولاتوری ها (سازمان های وضع کننده ی قوانین و استانداردها) بستگی دارد. ضمناً جایی که در آن حضور دارید نیز یکی از عوامل موثر محسوب می شود، برای مثال مشخصاً کار اتومبیل های خودران در مناطقی که دارای پارکینگ های عریض و وسیع هستند آسان تر است.

در این بین به نظر می رسد که اکثر کمپانی های بزرگ دره ی سیلیکون که مشغول کار روی پروژه اتومبیل های بدون راننده هستند، نگرانی های رگولاتوری ها را مانع اصلی در عرضه عمومی این خودروها می دانند.

اما مضاف بر این، اشاره به «فضای زیاد و وسیع برای پارک» از سوی اشمیت، نکته ای جالب توجه است. پیش از این Chris Urmson از گوگل گفته بود که یکی از اهداف غایی اتومبیل های خودران، از بین بردن فضای مصرفی برای پارک خودروها در مناطق شهری است، زیرا این اتومبیل ها می توانند به صورت خودکار به سمت محلی با ازدحام کمتر حرکت کرده و در آن جا توقف کنند.

ضمنا باید افزود که شهرهایی (مانند آوستین، کرکلند و فینیکس) که فعلاً به عنوان مناطق آزمایش اتومبیل های خودران از سوی اهالی مانیتن ویو مورد استفاده قرار می گیرد، فضای بیشتری برای حرکت و پارک را نسبت به سان فرانسیسکو یا نیویورک دارا هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی