ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با پیروی از اپل، گوگل سود بیشتری به توسعه دهندگان اندروید پرداخت می کند

روز گذشته، اپل از ایجاد تغییراتی در مدل تقسیم سودش با توسعه دهندگان پرده برداشت که به موجب آن قرار است از این پس برنامه نویسان، سود بیشتری را از مبالغ حق اشتراک پرداختی توسط ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵

روز گذشته، اپل از ایجاد تغییراتی در مدل تقسیم سودش با توسعه دهندگان پرده برداشت که به موجب آن قرار است از این پس برنامه نویسان، سود بیشتری را از مبالغ حق اشتراک پرداختی توسط کاربران برای استفاده از اپلیکیشن های شان کسب نمایند. مطابق این مدل جدید، توسعه دهنده از این پس در عوض دریافت %70 سود حاصل از حق اشتراک های پرداختی توسط کاربر، حالا می تواند %85 از این سود را عاید خود کند، البته به شرط آن که از پرداخت این حق اشتراک توسط کاربر یک سال گذشته باشد.

در پاسخ به این تصمیم اپل، گوگل هم امروز اعلام کرده که درصد اشتراک گذاری سود میان خود و توسعه دهنده را از نسبت 70/30 به 85/15 می رساند،‌ اما بر خلاف اپل اجازه می دهد تا توسعه دهنده از همان ابتدای شروع پرداخت حق اشتراک توسط کاربر، سود هشتاد و پنج درصدی حاصل از آن را عاید خود کند و برای این کار یک سال منتظر نماند.

منابع آگاه می گویند که گوگل از سال گذشته مشغول آزمایش این مدل تقسیم سود با برخی از کمپانی های حوزه سرگرمی بوده. غول موتورهای جستجو از سال گذشته این مدل را در سرویس های ویدئویی امتحان می کرده تا بتواند مدل دریافت حق اشتراک هایش در گوگل پلی را به سرویس های استریم تلویزیونی خود همچون دانگل Cast هم بیاورد.

هنوز مشخص نیست که گوگل از چه زمان به اجرای این مدل تجاری اقدام خواهد کرد. اما با اجرای این طرح، گوگل کاری کرده تا توسعه دهندگان به اندازه سرمایه گذاری روی iOS برای سرمایه گذاری روی اندروید هم ترغیب شوند؛ پلتفرمی که نسبت به سیستم عامل اپل کاربران بسیار بیشتری دارد.

گفتنی است که این حرکت گوگل، بخشی کلیدی از استراتژی این کمپانی برای کسب سود به روش هایی به غیر از تبلیغات محسوب می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

    چرا "پیروی از اپل". این شرکت ها همین جوری یک روزه چنین تصمیماتی رو نمیگیرن که. تو خود متن هم نوشتین که بیش از یکساله داره بهش فکر میشه

مطالب پیشنهادی