ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لری پیج به دنبال ساخت ماشین پرنده است

به گزارش بلومبرگ، موسس گوگل، لری پیج با سرمایه شخصی خود در حال کار روی استارتاپ هایی است که مشغول ساخت ماشین های پرنده هستند. برای شروع، وی به سراغ Zee.Aero رفته و از سال ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

به گزارش بلومبرگ، موسس گوگل، لری پیج با سرمایه شخصی خود در حال کار روی استارتاپ هایی است که مشغول ساخت ماشین های پرنده هستند. برای شروع، وی به سراغ Zee.Aero رفته و از سال 2010 که تاسیس شده اند با آن ها همکاری داشته. از سال گذشته نیز سرمایه گذاری روی Kitty Hawk را آغاز کرد.

به نظر می آید که این سرمایه گذاری به نوعی یک علاقه شخصی است و او حتی در این دو شرکت یک اتاق شخصی هم برای خودش اختیار کرده و هر از چند گاهی به آن ها سر می زند.

Zee.Aero و Kitty Hawk به طور کاملا جداگانه ای در حال طراحی ماشین پرنده خود هستند و شکل ماشین های شان اصلا شبیه به هم نیستند. گفته شده که Zee.Aero حتی در فرودگاهی نزدیک به مقر گوگل تست های پروازی خود را انجام می دهد.

بلومبرگ می گوید که Zee.Aero مهندسین هوافضای ناسا، بویینگ، اسپیس اکس و چند شرکت بزرگ دیگر را نیز در اختیار گرفته تا طرح خود را تکمیل کند. از چند ماه قبل تاکنون، این شرکت مشغول تست دو مدل آزمایشی خودش است.

ZeeAero-3.0

پتنت فوق که در سال 2012 ثبت شد، نشان دهنده یک هواپیمای بسیار کوچک است که قابلیت تیک آف و فرود عمودی را دارد. شاید دقیقا با مفهوم ماشین پرنده مواجه نباشیم اما به هر حال یک قدم به آن نزدیک شده ایم.

در سوی دیگر، Kitty Hawk کوچکتر است و تعداد قابل توجهی از مهندسان آن از شرکت AeroVelo آمده اند. AeroVelo در سال 2013 جایزه 250 هزار دلاری Sikorsky را به خاطر ساخت هلیکوپتری که با انرژی انسان کار می کند بردند و حالا در شرکتی جدید گرد هم آمده اند تا با سرمایه لری پیچ یک ماشین پرنده بسازند.

به نظر شما چند سال به طول می انجامد تا شاهد ظهور ماشین های پرنده باشیم؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • casper
    casper | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

    این صنعت هم دست ایلان ماسک رو میبوسه

مطالب پیشنهادی