ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای استراتژی های موثر در Overwatch؛ هیرو های هجومی

اوورواچ شاید بازی سرگرم کننده ای به نظر برسد، قطعا هم همین طور است، اما در باطن تاکتیک و تفکر زیادی برای پیروزی می طلبد. آشنایی با یک سری قوانین کلی و یادگیری تعدادی از هیرو ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

اوورواچ شاید بازی سرگرم کننده ای به نظر برسد، قطعا هم همین طور است، اما در باطن تاکتیک و تفکر زیادی برای پیروزی می طلبد. آشنایی با یک سری قوانین کلی و یادگیری تعدادی از هیرو های هر کلاس، حداقل دانشی است که هر یک از بازیکنان اوورواچ باید در اولین ساعات بازی خود آن ها را کسب کنند. برای ساده سازی کار شما، مقالاتی تهیه کرده ایم که این قوانین و نحوه بازی با قهرمانان هر دسته را توضیح خواهیم داد.

21 هیرو کاملا منحصر بفرد با ویژگی ها، سلاح ها و قابلیت گوناگون، پایه و اساس اوورواچ را تشکیل می دهند. این که کدام یک از این هیرو ها را برگزینید، بسته به شرایط بازی از قبیل مپ، مود و دیگر هیرو های تیم شما و تیم حریف دارد. در این مقاله 6 هیرو هجومی اوورواچ را معرفی خواهیم کرد، ابزار و ویژگی های شان را توضیح و چگونگی بازی با هر کدام از آن ها را نشان خواهیم داد.

McCree

ScreenShot_16-06-10_12-39-40-000

مککری هیرو ای است هجومی، با قدرتی فوق العاده زیاد اما سرعتی نسبتا کم. این هیرو را به جرئت می توان برترین دوئلیست بازی در فواصل نزدیک دانست. هیچ هیرو ای راهی برای فرار از دست او ندارد. هدف اصلی این هیرو، از پای درآوردن هیرو های سرعتی تری است که با تکیه بر چابکی شان حریفان شان را اذیت می کنند.

Peacekeeper

سلاح اصلی مککری، رولوری است با ظرفیت 6 تیر در هر سیلندر. به دو شیوه می توان با این سلاح شلیک کرد، حالت عادی تنها یکی از این تیر ها شلیک می شود و در صورت اصابت به هدف، آسیبی بین 35 تا 70 واحد به او می رساند. بین هر دو شلیک متوالی در این حالت 0.5 ثانیه فاصله خواهد بود، بنابراین سرعت شلیک پیسکیپر در حالت عادی 2 گلوله در ثانیه است. پر کردن مجدد پیسکیپر 1.5 ثانیه به طول خواهد انجامید. در این حالت پیسکیپر دقت فوق العاده زیادی دارد و برای مبارزات در فاصله زیاد مناسب است.

اما حالت دوم شلیک Fan the Hammer نام دارد. در این حالت مککری تمامی گلوله های باقی در سیلندر رولرش را با دقتی کمتر نسبت به حالت عادی شلیک می کند. اگر پیسکیپر کاملا پر باشد، تمامی 6 گلوله در عرض یک ثانیه شلیک خواهند شد، بنابراین Fan the Hammer سرعت شلیکی معادل 6 گلوله در ثانیه خواهد داشت. پس از شلیک با تکنیک Fan the Hammer، سیلندر پیسکیپر خالی شده و باید دوباره پر شود. ریلود در این حالت 2 ثانیه طول خواهد کشید. استفاده از این قابلیت هنگامی که سلاح مککری کاملا پر است، قادر است بسیاری از هیرو ها را از پای در آورد، اما به دلیل دقت بسیار کمش، به سختی می توان هیرو های چابک را با آن هدف گرفت.

Combat Roll

با استفاده از این قابلیت، مککری به جهتی که به سمت آن در حالت حرکت است شیرجه خواهد رفت و در همین حین تمامی 6 گلوله رولورش را پر خواهد کرد. پس از هر بار استفاده، این قابلیت برای 8 ثانیه وارد Cooldown خواهد شد. این قابلیت اندکی به مککری تحرک می بخشد، اما به دلیل کول داون زیادش کمتر برای فرار از مخمصه ها استفاده می شود. کاربرد اصلی این قابلیت، پر کردن سریع سلاح اصلی مککری برای شلیک دوباره است.

Flashbang

مککری نارنجکی کورکننده به جلو پرتاب خواهد کرد که پس از مدت کوتاهی منفجر خواهد شد. در صورتی که دشمنی در شعاع انفجار این نارنجک باشد 25 واحد آسیب خواهد دید و برای 0.7 ثانیه هم قادر به انجام هیچ گونه حرکتی نخواهد بود. این قابلیت هم هر 10 ثانیه یک بار قابل استفاده خواهد بود. این نارنجک اصلی ترین دلیلی موفقیت مککری در اغلب مبارزات یک به یک در فواصل نزدیک است. کافی است مککری حریفی را هرچقدر هم که سریع باشد با این نارنجک گیج کند، سپس با استفاده از شلیک هر شش گلوله با بهره گیری از Fan The Hammer، آن هیرو را به راحتی از پای در خواهد آورد.

Deadeye

ددآی قابلیت آلتیمیت مککری است. در صورت فعال سازی آن سرعت حرکتش به مراتب کندتر خواهد شد تا بتواند روی حریفانش تمرکز کند و آن ها را نشانه بگیرد. روی هر دشمنی که در محدوده دید مککری باشد، دایره ای قرمز نمایان خواهد شد که به مرور شعاع آن کوچک تر می شود تا این که نهایتا به یک جمجمه قرمز رنگ تبدیل شود. هر چه میزان سلامتی هیرو ای بیشتر باشد، مککری باید زمان طولانی تری روی او تمرکز کند. با فعال سازی مجدد، مککری به سمت اهدافش تیر شلیک خواهد کرد و در صورتی که به اندازه کافی روی آن ها تمرکز کرده باشد تا علامت جمجمه روی شان ظاهر شود، بلافاصه خواهند مرد. در غیر این صورت تنها مقداری آسیب خواهند دید.

نحوه بازی

تقریبا هیچ هیرو ای نمی تواند در صورت رویارویی با مک کری جان سالم به در ببرد. تکنیک اصلی مککری در مبارزات، گیج کردن حریف با استفاده از نارنجک و سپس خالی کردن هر 6 تیرش به روی او با Fan The Hammer است. در صورتی که حریف در این مرحله کشته نشود، مککری با استفاده از یک Combat Roll سریع رولورش را مجددا پر و با یک Fan The Hammer دیگر، کار او را تمام می کند.

با این وجود، به دلیل سرعت حرکت بسیار کم مککری و سختی هدف گیری با پیسکیپر در فواصل دورتر، کار او در فواصل دور سخت تر خواهد شد. اسنایپر هایی چون ویدومیکر و هانزو می توانند به راحتی مککری را از مبارزات حذف کنند. از آن جایی که مککری در یک لحظه تنها می تواند روی یک واحد تمرکز و با او مبارزه کند و قابلیتی هم برای فرار از مبارزات ندارد، در صورتی که توسط تعداد زیادی از حریفانش غافلگیر شود، کار سختی برای زنده ماندن خواهد داشت.

بنابراین مککری بهتر است همراه با سایر اعضای تیمش حرکت کند و هنگامی که فرصت را مناسب دید، از آن ها اندکی فاصله بگیرد و حریفانش را یکی یکی حذف کند. سرعت قدم های مککری به اندازه ای بالاست که هیرو های تیم رقیب به راحتی سرعت نزدیک شدنش را خواهند شنید و خود را برای او آماده خواهند کرد، پس بهتر است برای نزدیک شدن به دشمنانش، از راه های مخفی تر استفاده کند. برای نزدیک شدن به آن ها می تواند در حالت نشسته حرکت کند تا از بلندی صدای قدم هایش بکاهد.

پیش از استفاده از Deadeye، خود را به ارتفاعی بالاتر از اعضای تیم حریف برسانید تا هدف گیری آن ها برای مککری آسان باشد. از آن جایی که پس از فعال سازی ددآی مککری حتی از قبل هم آهسته تر خواهد شد، به راحتی از پای در می آید. سعی کنید این قابلیت را هنگامی فعال کنید که دیگر اعضای تیم تان حواس حریفان، خصوصا اسنایپر ها را پرت کرده اند.

Pharah

ScreenShot_16-06-10_12-39-34-000

فرح هیرو ای است همه کاره و چابک که قادر است برای مدتی زمان کوتاهی پرواز کند. پرواز فرح نه تنها امکان فرار از بسیاری از شرایط مرگ حتمی را برای او ممکن می سازد، بلکه به او اجازه می دهد که از راه هایی که برای دیگر هیرو ها ممکن نیست خود را به خط دفاع تیم حریف برساند و با سلاح قدرتمندش آن ها را از پیش رو بردارد.

Rocket Launcher

سلاح اصلی فرح نارنجک اندازی است با ظرفیت 6 نارنجک در هر خشاب. نارنجک های شلیک شده از این سلاح سرعت حرکت کمی نسبت به گلوله های دیگر سلاح ها دارند، بنابراین هدف گیری هیرو های متحرک و پر جنب و جوش می تواند کمی با این سلاح سخت باشد. اما هر کدام از این نارنجک ها در صورت اصابت به هر سطحی، آسیبی هم هم به اطراف شان وارد می کنند. این سلاح سرعت شلیکی معادل 1 نارنجک در هر ثانیه دارد و یک ثانیه هم خشاب گذاری آن به طول می انجامد.

Jump Jet

این قابلیت فرح را به هوا شلیک می کند. در صورت فاصله گرفتن از زمین، با فشردن دکمه پرش می توان از نیروی جت پک های فرح برای معلق ماندن در هوا استفاده کرد. به لطف همین قابلیت پرواز، فرح قادر است از مسیر هایی کاملا منحصر بفرد برای رسیدن به هدفش استفاده کند و از موقعیت های های خطرناک هم با پرواز به هوا فرار کند. این قابلیت هر 10 ثانیه یک بار قابل استفاده است.

Concussive blast

فرح موشکی شلیک خواهد کرد که با برخورد به دشمنان آن ها را با عقب پرتاب می کند. این موشک را می توان برای به عقب پرتاب کردن هیرو های نزدیک بردی که بیش از حد به فرح نزدیک شده اند، برای پرت کردن هیرو ها به خارج از مپ و برای عقب راندان آن ها از هدف بازی استفاده کرد. این موشک آسیبی به دشمنان وارد نمی کند و پس از استفاده برای 12 ثانیه وارد Cooldown می شود.

Barrage

آلتیمیت فرح، بارانی از موشک ها را بر سر دشمنانش فرود خواهد آورد. با استفاده از این قابلیت، فرح در هر حالتی که باشد ثابت باقی خواهند ماند و به سمت مقابلش شلیک خواهد کرد. بازیکن هم می تواند با تغییر جهت دوربین، مسیر حرکت این موشک ها را مشخص کند.

نحوه بازی

موشک های دوربرد فرح و توانایی پروازش، او را به هیرو ای بسیار خوب برای حمله تبدیل می سازد. فرح قادر است با پرواز و رسیدن به فاصله مناسبی ای سطح زمین، دید مناسبی به هیرو های تیم دفاعی پیدا و با موشک های دوربردش آسیب قابل ملاحظه به آنان وارد کند.

با این وجود، سرعت حرکت فرح هنگام پرواز کند خواهد شد و هیرو های دور برد تیم حریف، خصوصا اسنایپر ها می توانند به راحتی او را هنگام پرواز از پای در بیاروند. نکته ای که هنگام بازی با این هیرو باید در نظر داشت، اولیت بندی اعضای تیم مقابل است. پس از پرواز و وارد شدن به هوا، فرح ابتدا باید هیرو هایی را هدف بگیرد که قادرند به او صدمه برسانند. شلیک دو یا سه نارنجک به اسنایپر ها کار آنان را یکسره می کند.

موشک های فرح در صورت برخورد مستقیم به هدف، آسیب بسیاری به او وارد می کنند، بناراین هنگام شلیک به هدف های متحرک، سعی کنید به جای هدف گیری موقعیت کنونی شان، جایگاه شان را در چند ثانیه بعدی پیشبینی و به آن جا شلیک کنید.

آلتیمیت فرح هم او را کاملا در هوا ثابت نگه می دارد و موقعیت را به خوبی برای تیم حریف، مخصوصا اسنایپر های شان برای از پای در آوردن او مهیا می سازد. این قابلیت را باید زمانی به کار برد که هم تیمی های تان به خوبی حواس تیم رقیب را پرت کرده اند و اسنایپر ها هم قادر به هدف گیری شما نیستند.

Reaper

ScreenShot_16-06-10_12-40-01-000

ریپر هیرو ای است هجومی با قدرتی فوق العاده در مبارزات نزدیک. قابلیت هایش به او این امکان را می دهند که خود را  بدون سر و صدا به هیرو های دشمن نزدیک کند و با شاتگن های مرگ بارش، کار آن ها را بسازد.

The Reaping

قابلیت پسیو ریپر، موجب می شود که هر یک از هیرو های دشمن پس از مرگ روحشان را به شکل گویی قرمز رنگ به جای بگذارند. با مصرف این گوی، 50 واحد سلامتی ریپر بازیابی خواهد شد. نیازی نیست که خود ریپر در از پای در آمدن آن حریف دخیل باشد. در مبارزه با چندین هیرو در یک زمان، ریپر باید سعی کند ابتدا ضعیف ترین آنان را از میان بردارد تا بتواند با مصرف روحش خود را درمان کند.

Hellfire Shotguns

سلاح های ریپر دو شاتگان مرگ بار هستند که تیری هایی حاوی 20 ساچمه شلیک می کنند. ساچمه ها پس از شلیک پخش خواهند شد و هر کدام هم آسیبی بین دو تا 7 واحد به هدف می رسانند. به همین دلیل هم ریپر در مبارزات نزدیک مهارت بسیار بالایی دارد. اگر کاملا خود را به حریف بچسباند و به او شلیک کند، تمامی 20 ساچمه به او برخورد خواهند کرد و آسیب بسیار سنگینی خواهد دید. در فواصل دور، این شاتگان ها عمالا هیچ گونه تاثیری ندارند و بی فایده اند. هر یک از شاتگان ها 4 تیر، مجموعا 8 تیر نگه می دارند و ریلود آن ها هم 1.5 ثانیه طول خواهد کشید.

Wraith Form

با فعال سازی این قابلیت، ریپر به مدت سه ثانیه به شبح تبدیل خواهد شد. در این فرم، قابلیت ها و گلوله های دیگر هیرو ها هیچ گونه تاثیری رو او نخواهند گذاشت، اما خود ریپر هم قادر به شلیک و بهره گیری از قدرت هایش نخواهد بود. این قابلیت، راهکار اصلی ریپر برای فرار از موقعیت های بحرانی است و هر 8 ثانیه یک بار قابل استفاده است.

Shadow Steps

با فعال سازی این قابلیت، ریپر قادر خواهد بود که موقعیت مشخصی را در مپ انتخاب و به آن تلپورت کند. فرایند تلپورت دو ثانیه به طول می انجامد و ریپر طی این مدت بسیار آسیب پذیر خواهد بود. سعی کنید این قابلیت را به دور از چشم دشمنان تان فعال کنید. شدو استپس قابلیت اصلی ریپر برای نزدیک شدن به تیم حریف به شمار می رود. ریپر تنها و تنها در فاصله نزدیک مرگ بار است، بنابراین باید به طریقی خود را بدون دردسر به آن ها نزدیک کند و این قابلیت هم این کار را برای او خواهد کرد. این قابلیت پس از هر بار استفاده، برای 10 ثانیه وارد Cooldown خواهد شد.

Death Blossom

آلتیمیت ریپر، طی 3 ثانیه آسیب بسیار سنگینی معادل 600 واحد به تمامی هیرو های اطرافش وارد می کند. در طی این مدت، سرعت حرکت ریپر آهسته خواهد شد و قادر نخواهد بود که از قابلیت های پایه ایش استفاده کند. این قابلیت، یکی از مرگ بار ترین آلتیمیت های بازی است. حتی اگر هر 6 عضو تیم حریف کنار هم جمع شده باشند، فعال سازی Death Blossom درست میان آن ها کار تمامی شان را یکسره خواهد کرد.

نحوه بازی

آسیب سنگین ریپر در فواصل نزدیک، او را به انتخابی بسیار مناسب برای از پای در آوردن تانک های تیم حریف بدل می سازد. در بازی هایی که تیم حریف تعداد قابل توجهی تانک دارند، سعی کنید از ریپر و یا مککری استفاده کنید.

ریپر چندان شانسی برای مقابله با هیرو های دور و یا میان برد ندارد. باید سعی کند که با استفاده از Shadow Steps، آن ها را دور بزند و خود را به آن ها نزدیک کند. در بازی با ریپر، شناخت مپ اهمیت بسیاری دارد. باید بدانید که چگونه می توانید از Shadow Steps به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و خود را از مسیر هایی که تیم حریف فکرش را هم نمی کند به آن ها برسانید.

همواره قبل از درگیر شدن به Wraith form توجه کنید. منتظر بمانید تا بار دیگر این قابلیت آماده شود و پیش از آن خود را درگیر مبارزات نکنید. حتی اگر یک درصد هم اوضاع بر وقف مراد پیش نرفت، باید قادر باشید که با استفاده از این قابلیت از مخمصه فرار کنید. هنگامی که در فرم شبح هستید، قادرید که بسته های سلامتی موجود در مپ و یا روح های دشمنان از پای در آمده را بردارید. مسیر فرار تان را به گونه ای مشخص کنید که تا پیش از خارج از شدن از این فرم، مقدار قابل توجهی از سلامتی تان را بازیابی کرده باشید.

در صورتی که قابلیت آلتیمیت شما هنوز آماده نشده، سعی کنید که از درگیر شدن با بیش از یک هیرو اجتناب ورزید. تنها راه فرار ریپر از مخمصه استفاده از Wraith Form است و هنگام مبارزات عملا سرعتی خاصی ندارد و تنها به دمیج بالایش برای سریع از پیش رو برداشتن حریفش اکتفا می کند. اگر با بیش از یک هیرو طرف باشید، کار شما بسیار سخت خواهد شد.

در صورتی که می خواهید از آلتیمیت تان استفاده کنید، حتما سعی کنید که تیم حریف را غافل گیر کنید. فراموش نکنید که ریپر در طول مدت زمان فعال بودن آلتیمیتش آسیب پذیر است و می تواند کشته شود.

Soldier 76

ScreenShot_16-06-10_12-39-31-000

سولجر 76، سرباز استاندار شوتر های اول شخص است و با هدف جذب مخاطبین بازی هایی همچون کال آو دیوتی طراحی شده. وی یکی از بهترین شخصیت ها برای شروع اوورواچ و آشنایی با قوانین کلی بازی به شمار می رود.

Heavy Pulse Rifle

سلاح اصلی سولجر است که 25 تیر در خشابش جای می گیرد و هر تیر هم آسیبی بین 5 تا 17 واحد به هدف می رساند. سرعت شلیک سلاح 10 تیر در هر ثانیه است و 1 ثانیه هم خشاب گذاری مجدد آن به طول می انجامد. نکته حائر اهمیت این سلاح، دقت شلیک متغیر آن است. اگر دست خود را روی دکمه شلیک نگه دارید، 4 گلوله اول با دقت 100% شلیک خواهند شد. اما پس از شلیک این 4 گلوله از دقت سلاح کاسته خواهد. به محض این که دست خود را از روی کلید شلیک بردارید دقت سلاح مجددا به 100% بازخواهد گشت. این سلاح برای مبارزه در فاصله دور و متوسط بسیار مناسب است.

Helix Rocket

سولجر سه موشک شلیک خواهد کرد که در صورت برخورد با هر سطحی، منفجر خواهند شد و تمامی دشمنانی که در محدوده انفجار باشند آسیب می بینند. اگر موشک ها مستقیما به حریف برخورد کنند آسیبی مضاعف به او وارد می شود. حتی اگر خود سولجر هم در محدوده انفجار باشد از نوار سلامتی اش کاسته خواهد شد. این موشک ها 120 واحد آسیب به هیرو های حریف وارد می کنند و پس از استفاده، تا 8 ثانیه نمی توان مجددا این قابلیت را فعال کرد.

Sprint

همان طور که گفتیم سولجر سرباز استاندارد شوتر های اول شخص همانند کال آو دیوتی است و یکی از مشخصه های شخصیت های اصلی آن بازی ها هم توانایی دویدن شان به شمار می رود. با فعال سازی این قابلیت، سرعت حرکت سولجر به مراتب افزایش می یابد و سریع تر در زمین بازی حرکت خواهد کرد. اما تا زمانی که  بایستد، امکان شلیک سلاحش را ندارد.

Biotic Field

سولجر دیوایسی روی زمین قرار خواهد داد که خود و تمامی هم تیمی هایش را که در شعاع کوچکی از این دیوایس ایستاده باشند، درمان خواهد کرد. این دیوایس هر ثانیه 40 واحد از سلامتی هیرو ها را بازیابی می کند و پس از 5 ثانیه هم اثرش به اتمام خواهد رسید. مدت زمان Cooldown این قابلیت 15 ثانیه است.

Tactical Visor

با چیت Aimbot آشنا هستید؟ قابلیت آلتیمیت سولجر هم عملکردی مشابه ایم بات دارد. با فعال سازی این قابلیت برای 6 ثانیه هیرو های دشمن کاملا اتوماتیک هدف گرفته می شوند و شما باید تنها دست خود را روی کلید شلیک نگه دارید. حریف شما هر چقدر هم که سریع باشد، برای فرار از این آلتیمیت چاره ای جز خارج شدن از دید سولجر و پنهان شدن پشت دیوار ندارد.

نحوه بازی

سلاح سولجر چندان برای مبارزات نزدیک مناسب نیست، سعی کنید بیش از حد به دشمنان نزدیک نشوید و نزدیک به تیم تان حرکت کنید و با آسیب رساندن به حریفان تان آن ها را در موقعیت دشواری قرار بدهید.

در صورتی که یکی از اعضای تیم و یا خودتان آسیبی دیدید می توانید با Biotic Field او را درمان کنید. همچنین در مبارزات تن به تن با هیرو هایی که قادر نیستند آسیبی سنگین در مدت زمانی کوتاه وارد کنند، Biotic Field را روی زمین بکارید و در محدوده آن بجنگید. 40 واحد سلامتی ای که این قابلیت در هر ثانیه احیا می کند، می تواند جان شما را در بسیاری از شرایط نجات دهد.

در نبرد با اسنایپر ها و دیگر هیرو هایی که قادرند از فاصله بسیار دور شما را هدف بگیرند، دقت تیر ها بسیار مهم است. بنابراین بهتر است در این مبارزات 4 تا 4 تا تیر شلیک کنید تا دقت سلاح همواره 100% باقی بماند. اما در مبارزات نزدیک تر، نیازی به این کار نیست و تا زمانی که لازم است می توانید انگشت خود را روی کلید شلیک نگه دارید.

راکت های سولجر آسیب بسیار سنگینی به حریف وارد می کنند. تا حد ممکن باید از خطا رفتن آن ها جلوگیری کنید. به همین دلیل بهتر است به جای بدن و یا سر هدف تان، پای آن ها را هدف بگیرید تا در صورتی که موشک ها مستقیما به هدف برخورد نکنند، حداقل کنار پای آن ها به زمین اصابت کنند و آسیب ناشی از انفجارشان به حریف وارد شود.

قابلیت آلتیمیت سولجر بهترین کارایش اش را در برابر هیرو های سرعتی و چابک و کم جان دارد، زیرا تنها بدن حریف را هدف می گیرد و امکان هدشات کردن آن ها را از سولجر صلب می کند. در صورتی که با تانک ها مواجهید، فعال سازی آلتیمیت تقریبا بی فایده است، زیرا از پای در آوردن آن ها زمان زیادی از این قابلیت را تلف خواهد کرد و در ثانی در صورتی که خودتان در حالت عادی بتوانید تانک ها را هدشات کنید، آسیبی بسیار بیشتر به آن ها وارد خواهید کرد.

Tracer

ScreenShot_16-06-10_12-49-23-000

تریسر یکی از چابک ترین و سریع ترین هیرو های اوورواچ است. قادر است بدون اینکه کسی متوجه بشود دشمنان را دور بزند و آن ها را اذیت کند. او یکی از شکننده ترین هیرو های بازی است، اما به لطف سرعتش و قابلیت هایش به سختی می توان او را هدف گرفت.

Pulse Pistols

دو پیستول تریسر هر کدام 20 تیر در هر خشاب و در مجموع 40 تیر نگه می دارند، اما در هر بار کشیدن ماشه از هر دوی آن ها گلوله شلیک می شود که بین 1.5 تا 6 واحد آسیب به هدف وارد می کنند. با سرعت شلیک 40 گلوله در ثانیه، ظرفیت پیتسول های تریسر به سرعت به اتمام خواهند رسید و وی باید 1 ثانیه صرف خشاب گذاری مجدد آن ها کند. دقت بسیار پایین آن ها و کاهش قدرت شان در فواصل دور، این سلاح ها را برای مبارزات غیر نزدیک عملا بی فایده می کند.

Blink

با استفاده از این قابلیت تریسر ناگهان در جهت حرکتش به چندین متر جلوتر تلپورت می شود. این قابلیت سه شارژ نگه می دارد و هر بار استفاده یکی از آن ها را مصرف می کند. پر شدن هر شارژ هم به سه ثانیه زمان نیاز دارد.

Recall

تریسر در زمان به عقب بر می گردد و در مکانی که چند ثانیه قبل آن جا بوده مجددا ظاهر می شود. نه تنها موقعیت مکانی او با استفاده از این قابلیت تغییر می کند، بلکه میزان نوار سلامتی و تعداد تیر های موجود در خشاب هم در صورتی که از حالت فعلی بهتر باشند، به وضعیت 3  ثانیه قبل باز می گردد. این قابلیت 12 ثانیه Cooldown دارد.

Pulse Bomb

آلتیمیت تیسر بمبی است که به هر سطح و یا حریفی خواهد چسبید و پس از چند ثانیه منفجر خواهد شد. این بمب به هر یک از هیرو های حریف و یا خود تریسر که در محدوده اش باشند آسیب سنگینی وارد خواهد کرد.

نحوه بازی

Blink مهم ترین قابلیت تریسر به شما می رود. این قابلیت به او اجازه می دهد که حریف را دور بزند، در مبارزات غیر قابل پیشبینی عمل کند و مدام جهت حمله اش به حریف را تغییر دهد و حتی بدون اینکه به حریف فرصت دهد که نگاهی به او بیندازد، کارش را بسازد. این قابلیت دسترسی به مسیر هایی را ممکن می سازد که برای بسیاری از دیگر هیرو ها امکان پذیر نیست. با سه بلینک متوالی تریسر قادر است مسافت زیادی را تلپورت کند و حریف را دور بزند.

Recall هم بیشتر برای فرار از موقعیت های خطرناک و بیشتر برای بازیابی سلامتی به کار می رود. برای بازی با تریسر، قابلیت ها باید به درستی مدیریت شوند. صبر کنید تا ریکال شما مجددا حاضر و تمامی شارژ های بلینک تان پر شود، به دشمن حمله کنید، با بلینک از حملاتش جاخالی دهید و در صورتی که در موقعیتی خطرناک قرار گرفتید با ریکال به چند ثانیه قبل بازگردید.

سعی کنید آلتیمیت خود را کاملا به حریف بچسبانید. قابلیت ریکال خود را هم برای فرار از محدوده انفجار آلتیمیت تان نگه دارید، زیرا آسیب انفجار به راحتی شما را از پای در میاورد. کومبو کلی استفاده از این قابلیت، نزدیک شدن به حریف با بلینک، پرت کردن بمب و سپس فرار کردن با ریکال است.

Genji

ScreenShot_16-06-10_12-39-46-000

گنجی هم از چابک ترین هیرو های بازی است. توانایی او در بالا رفتن از دیوار و دش به سمت مقابل، رسیدن به هر نقطه از مپ را برای او ممکن می سازد. به لطف سرعت بالایش، در مبارزات هم قادر است از هر جهتی به حریفش حمله کند و مدام جایگاهش را عوض کند.

Cyber Agility

چابکی گنجی از همین قابلیت او سرچشمه می گیرد. گنجی علاوه بر این که قادر است از دیوار و سطوح صاف بالا برود، می تواند در هوا هم بپرد که همین امر امکان دو بار پرش پشت سر هم را برای او ممکن می کند.

Shuriken

سلاح اصلی گنجی شوریکن هایی است که از دست سایبرنتیکی اش پرتاب می کند. همانند سلاح اصلی مککری، گنجی هم دو شیوه متفاوت برای پرتاب شوریکن هایش داد. در حالت اول، گنجی سه شوریکن پشت سر هم را درست در یک جهت پرتاب می کند. در حالت دوم، این سه شوریکن هر کدام در سه جهت مخالف پرتاب خواهند شد. صرف نظر از این که گنجی شوریکن هایش را به کدام شکل پرتاب کند، هر کدام از آن ها 24 واحد، در مجموع سه تای آن ها 84 واحد به حریف آسیب می رسانند. فاصله زمانی بین هر پرتاب هم در حالت دوم، به مراتب از حالت اول کمتر است. پس از پرتاب 24 شوریکن (یعنی 8 شلیک) و یا فشردن کلید ریلود، گنجی یک ثانیه زمان صرف پر کردن مجدد دست سایبرنتیکی اش از شوریکن ها می کند.

Deflect

گنجی با استفاده از شمشیر کوچک ترش، تمامی اجسامی که از سمت حریف به او پرتاب و یا شلیک می شوند را منحرف می کند. دقت کنید که این اجسام لزوما گلوله های عادی سلاح های دیگر هیرو ها نیستند، گنجی با استفاده از این قابلیت می تواند حتی آلتیمیت دیگر هیرو ها را هم منحرف کند. اجسامی که توسط این قابلیت گنجی منحرف شوند، در صورت برخورد به هیرو های حریف به آن ها آسیب می رسانند. نکته حائز اهمیت این است که دیفلکت تنها اجسام را منحرف می کند. برای مثال انرژی الکتریسیته ای که توسط سلاح وینستون به سمت گنجی شلیک می شود توسط این قابلیت منحرف نمی شود. دیفلکت هر 8 ثانیه قابل فعال سازی است و 2 ثانیه هم مدت زمانش به طول می انجامد.

Swift Strike

گنجی با سرعت به سمت مقابلش یورش می برد و به هر حریفی که سر راهش باشد با استفاده از کاتانای کوچک ترش 50 واحد آسیب وارد می کند. سویفت استرایک هر 8 ثانیه یک بار قابل استفاده است. اما در صورتی که گنجی موفق شود یکی از حریفانش را شکست بدهد، Cooldown این قابلیت بلافاصله 0 خواهد شد و گنجی می تواند مجددا از آن بهره بگیرد.

Dragonblade

در صورتی که گنجی قابلیت آلتیمیش را فعال کند، شوریکن هایش را کنار خواهد گذاشت و کاتانای بلند ترش را از غلاف بیرون خواهد کشید. گنجی می تواند با اسفتاده از این سلاح آسیب سنگینی به دشمنانش وارد کند. در هر ثانیه گنجی می تواند نهایتا یک با این سلاح ضربه بزند و هر ضربه هم 120 واحد آسیب به هیرو های حریف خواهد رساند. این قابلیت 8 ثانیه طول خواهد کشید و در نتیجه گنجی قادر است نهایتا 8 ضربه با شمشیرش به حریف وارد کند.

نحوه بازی

همان طور که گفتیم، سرعت حالت دوم پرتاب شوریکن های گنجی یعنی پرتاب در سه جهت مختلف، به مراتب نسبت به حالت اول بیشتر است. اما بدین جهت که شوریکن ها در سه جهت پرتاب می شوند، دقت پرتاب ان ها کم است و به احتمال فراوان هر سه به حریف برخورد نمی کنند. گنجی باید در مبارزات راه دور از پرتاب نوع اولش استفاده کند که دقتی به مراتب بالاتر نسبت به حالت دیگر دارد. اما در مبارزات نزدیک تر، بهره گیری از پرتاب نوع دوم به دلیل سرعت شلیک بالاتر و امکان اصابت هر سه شوریکن به دشمن در صورتی که فاصله گنجی به حریفش بسیار کم باشد عاقلانه تر است.

در مدت زمانی که Deflect فعال است، گنجی قادر به پرتاب شوریکن نیست. هر جسمی که از مقابل به او شلیک شود منحرف خواهد شد، با این حال گنجی از پشت آسیب پذیر خواهد بود. این قابلیت را باید هنگامی فعال کنید که مطمئنید تنها از یک جهت به شما حمله می شود، در غیر این صورت راهی برای مقابله با حریفانی که از چندین زاویه مختلف به شما شلیک می کنند را ندارید. فراموش نکنید که برای منحرف کردن شلیک های دشمنان به سمت خودشان، باید نشانه گیر را روی آن ها تنظیم کنید.

سویفت استرایک گنجی با این که آسیب بسیار سنگینی به دیگر هیرو ها وارد می کند، اما Cooldown نسبتا طولانی ای دارد. سعی کنید تنها هنگامی که اطمینان دارید که حریف را شکست خواهید داد از این قابلیت استفاده کنید تا پس از از پای در آوردنش، با توصل به همین قابلیت از مخمصه بگریزید.

آلتیمیت گنجی با این که قابلیت بسیار قدرمتمندی است، اما فعال سازی آن ریسک بالایی دارد. در طول مدتی که این قابلیت فعال است گنجی قابلیت پرتاب شوریکن را از دست می دهد و تنها باید به حریفانش نزدیک شود تا بتواند به آن ها آسیب وارد کند. فراموش نکنید که در مدتی که دراگونبلید فعال است، می توانید دیگر قابلیت های گنجی را هم به کار بگیرید. از سویفت استرایک برای نزدیک شدن به حریفان تان و وارد کردن آسیب به آن ها استفاده کنید و سپس با ضربات کاتانا کارشان را بسازید. با از پای در آمدن آن ها مجددا می توانید از این قابلیت برای رساندن خود به دیگر حریفان تان استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی