ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل و تبلت تاشونده لنوو
تکنولوژی

نگاهی به شش محصول هیجان انگیز که از آنها در مراسم Tech World لنوو رونمایی شد

کنفرانس Tech World 2016 شرکت لنوو به پایان رسید و باید اعتراف کنیم که هیجان انگیزتر از آنی بود که همگان تصور آن را می کردند. چرا که کمپانی بزرگ چینی در خلال این مراسم از ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

کنفرانس Tech World 2016 شرکت لنوو به پایان رسید و باید اعتراف کنیم که هیجان انگیزتر از آنی بود که همگان تصور آن را می کردند. چرا که کمپانی بزرگ چینی در خلال این مراسم از چند محصول بسیار جذاب و پرهیجان رونمایی کرد.

مراسم با رونمایی از اولین موبایل دنیا مجهز به فناوری واقعیت افزوده (پروژه تانگوی گوگل) آغاز شد. پرچمدار تازه موتورولا و ماژول های موسوم به MotoMods نیز توانستند تحسین بسیاری را متوجه خود سازند. حال قصد داریم در این مطلب نگاهی گذرا داشته باشیم به شش مورد از هیجان انگیزترین محصولاتی که در خلال این رویداد معرفی شدند.

تلفن های تاشونده

motolenovo-099-ed

اگر بگوییم غافلگیری اصلی مراسم Tech World امسال رونمایی از نمونه های مفهومی موبایل و تبلت تاشونده لنوو بود، حرفی به گزاف نزده ایم. گرچه این گجت ها به این زودی ها روانه بازار نخواهند شد، اما تماشای اولین نمونه حقیقی از تبلتی که از وسط خم شده و تبدیل به یک فبلت می شود، قطعاً هیجان انگیز است. این مسئله در مورد موبایلی که می تواند همانند یک دستبند به دور مچ شما بسته شود نیز صدق می کند.

موبایل PHAB2 Pro

phab2-pro-4-1

این موبایلی بود که لنوو و البته گوگل مدت ها قبل وعده آن را داده بودند؛ تعبیه تکنولوژی واقعیت افزوده «پروژه تانگو» در دل یک موبایل. به مانند هدست هولولنز مایکروسافت، فبلت غول پیکر PHAB2 Pro لنوو نیز می تواند دنیای مجازی و حقیقی را با یکدیگر پیوند بزند. اولین تجربه واقعیت افزود ارائه شده برای این موبایل اپلیکیشن GuidiGO است. نرم افزاری که می توان با استفاده از آن در یک موزه واقعی به گشت گذار پرداخت و در هر بخش به اطلاعات اضافه و تصاویر سه بعدی جالبی در خصوص اشیای به نمایش گذاشته شده دسترسی یافت.

دو موبایل PHAB2 دیگر

phab-tango-colors2

PHAB2 Pro مشخصاً برجسته ترین محصول در خانواده PHAB2 لنوو به شمار می رفت اما کمپانی مورد اشاره، گذشته از این موبایل، از دو دستگاه دیگر با نام های PHAB2 و PHAB 2 Plus نیز رونمایی کرد که نسخه ارتقایافته مدل های سال گذشته به شمار می روند.

موبایل PHAB2 قدرت پردازشی کمتری نسبت به سایرین دارد و نسخه آنلاک آن با قیمت بسیار ناچیز 199 دلار عرضه خواهد شد که همچنان به تکنولوژی واقعیت مجازی گوگل و نمایشگر 6.4 اینچی با روزولشن HD مجهز خواهد بود. در همین حال، دوربین 13 مگاپیکسلی و 16 گیگابایت حافظه داخلی به همراه پشتیبانی از کارت های حافظه میکرو SD، از دیگر مشخصات آن به شمار می روند.

مدل PHAB2 Plus از لحاظ مشخصات، تفاوت چندانی با PHAB2 ندارد و صرفا دوربینی دوگانه به آن اضافه شده که قیمت نسخه آنلاکش را به 299 دلار می رساند. هر سه این موبایل ها در ماه سپتامپر به بازار عرضه خواهند شد.

Moto Z و Moto Z Force

mg-4305-1

آخرین بخش مراسم Tech World لنوو، به معرفی دو موبایل مورد انتظار Moto Z و Moto Z Force اختصاص داشت. Moto Z را می توان باریک ترین موبایل پرچمدار حال حاضر جهان دانست که تنها 5 میلی متر قطر دارد. مهم ترین قابلیت موبایل های سری Moto Z، طراحی ماژولار آنها است که همانند اسمارت فون G5 ال جی، امکان استفاده از ماژول های مختلف با کارایی های متنوع را فراهم می آورد.

این ماژول ها که MotoMods نام گرفته اند، تقریبا هر قابلیتی که فکرش را بکنید را به موبایل ها Moto Z خواهند افزود. برای مثال یکی از نخستین ماژول های معرفی شده می تواند تصویری 70 اینچی را روی دیوار بیاندازد، یا ماژول کمپانی JBL، قدرت اسپیکر موبایل را افزایش خواهد داد.

در خاک ایالات متحده، موبایل های Moto Z و Moto Z Force در انحصار اپراتور مخابراتی ورایزن خواهند بود و بعد از آن، لنوو فروش نسخه آنلاک هردو را از پاییز امسال آغاز خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • milad_na
    milad_na | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

    به غیر از تلفن های جدید موتورولا، بقیه موارد، جالب و عالی بودن.
    متاسفانه طراحی جالبی نداشتن موتورولاها، مخصوصا محل قرارگیری حسگر تشخصی اثر انگشت.

مطالب پیشنهادی