ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی گوگل سخت ترین بازی آتاری را به چالش می کشد

اگر می خواهیم هوش مصنوعی توانایی بسازیم که قادر باشد به خودش شیوه کارکرد دنیا را بیاموزد، باید آن را کنجکاو بسازیم. این مسئله برای توسعه دهندگان هوش مصنوعی اخیرا بسیار درگیر کننده بوده و ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

اگر می خواهیم هوش مصنوعی توانایی بسازیم که قادر باشد به خودش شیوه کارکرد دنیا را بیاموزد، باید آن را کنجکاو بسازیم. این مسئله برای توسعه دهندگان هوش مصنوعی اخیرا بسیار درگیر کننده بوده و پژوهش جدید DeepMind، بخش توسعه دهنده هوش مصنوعی گوگل، لزوم و تاکید بر این مسئله را یک بار دیگر ثابت کرده است.

همانطور که در ویدیوی زیر قابل مشاهده است، هوش مصنوعی DeepMind به انجام بازی فوق العاده دشوار Montezuma's Revenge می پردازد. برخلاف بات هایی که در بازی های مختلف در برابر شما قرار می گیرند و به بازی با شما می پردازند، این هوش مصنوعی به هیچ بخش از اطلاعات بازی دسترسی ندارد و همه را خودش می آموزد.

جزئیات صفحه بازی را می بیند، یک دکمه را فشار می دهد و طی صدها، هزاران و میلیون ها بار تکرار و تمرین بالاخره متوجه می شود که چگونه باید از یک اتاق به اتاق دیگر برود.

مبحث جالب در این پژوهش، ایجاد بخشی به نام Instrinsic Motivation است که کارکردی مشابه با بخش پاداش در مغز انسان دارد. وقتی هدفی را دنبال می کنید و به آن دست پیدا می کنید، مغز شما خوشحال شده و این شادی را با آزاد کردن موادی شیمیایی نشان می دهد. هوش مصنوعی گوگل هم دقیقا سیستم کارکرد مشابهی دارد.

یک مقایسه ای هم بین ورژن فعلی و ورژن قبلی هوش مصنوعی صورت گرفته که نشان دهنده پیشرفت برنامه نویس ها دارد. مرحله اول این بازی متشکل از 24 اتاق است. ورژن قبلی پس از 50 میلیون بار آزمایش فقط دو اتاق را دیده بود اما دستاورد جدید آن ها موفق شد تا به 15 اتاق سرک بکشد و از خطر مرگ در امان باشد.

در ادامه ویدیویی جذاب از نحوه پیشرفت هوش مصنوعی گوگل را مشاهده می کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • علی
    علی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

    دیگه دیدن ویدئو از توی سایتتون هم امکان پذیر نیست. واقعا آفرین. روز به روز دارین پسرفت میکنین. تا چند وقت دیگم فقط تیتر خبر پیداست...

    • محسن وفانژاد
      محسن وفانژاد | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

      ویدیو قابل پخش هست دوست عزیز، مرورگرتون رو یک بار ببندید و باز کنید. مشکلی در اجرای ویدیو از طریق سایت وجود نداره.

  • ali
    ali | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

    چرا دسترسی به ویدئو ها از طریق اپ دیجیاتو امکان پذیر نیست

  • powertibo
    powertibo | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

    گوگل داره وارد هر مبحثی می شه!

مطالب پیشنهادی