ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت Nearby در اندروید، بسته به موقعیت شما اپلیکیشن هایی برای دانلود پیشنهاد می کند

گوگل به تازگی قابلیت جدیدی برای گجت های اندرویدی منتشر کرده که نحوه کشف و دانلود اپلیکیشن ها را به طور اساسی متحول می کند. این قابلیت که Nearby نام دارد، بسته به موقعیتی که در آن قرار ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

گوگل به تازگی قابلیت جدیدی برای گجت های اندرویدی منتشر کرده که نحوه کشف و دانلود اپلیکیشن ها را به طور اساسی متحول می کند. این قابلیت که Nearby نام دارد، بسته به موقعیتی که در آن قرار دارید می تواند اپلیکیشن هایی را برای دانلود یا انجام کار خاصی با موبایل را به شما پیشنهاد کند.

گوگل در وبلاگ خود عملکرد این قابلیت را با چند مثال توضیح داده است:

  • پرینت مستقیم عکس از طریق موبایل در داروخانه های CVS
  • کسب اطلاعات در مورد نقاط برجسته تاریخی در دانشگاه نوتردام
  • دانلود تور صوتی هنگام حضور در موزه The Broad لس آنجلس
  • گذر از گمرک در برخی از فرودگاه ها با اپلیکیشن Mobile Passport
  • دانلود رایگان اپلیکیشن United Airlines هنگامی که منتظر پروازتان هستید

البته پیشنهادات Nearby فقط محدود به اپلیکیشن ها نیستند. این قابلیت می تواند حتی وبسایت هایی که باید برای کسب اطلاعات در مورد یک کسب و کار یا محل مطالعه کنید را هم به شما پیشنهاد می دهد. همچنین می تواند برای دستگاه هایی که اطراف شمایند (مثل کروم کست) هم اپلیکیشن هایی را برای دانلود پیشنهاد کند.

Cast-Setup

برای استفاده از این قابلیت، لازم است که موقعیت جغرافیایی و بلوتوث شما فعال باشد. به گفته گوگل، با این کار هر وقت به موقعیتی که قابلیت Nearby در آن فعال است برسید، یک نوتیفیکیشن از پیشنهادات مخصوص آن محل را دریافت خواهید کرد.

با وجود این که قابلیت مذکور بسیار کاربردی به نظر می رسد، گوگل در پست وبلاگ خود دقیقا ذکر نکرده که چگونه می توان آن را به طور کامل غیر فعال کرد، یا اینکه نوتیفیکیشن های ارسالی توسطش را به طور یک به یک حذف نمود. مورد دوم در صورت عدم امکان حذف، می تواند برای بسیاری آزاردهنده باشد.

هنوز اطلاعات و جزئیات بیشتری در مورد قابلیت Nearby در دسترس نیست. اما گوگل ارائه آن در تمام موبایل های اندروید مبتنی بر نسخه 4.4 (کیت کت) و بالاتر را از همین امروز آغاز نموده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • bagher
    bagher | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

    قابلیت خیلی خوبیه

مطالب پیشنهادی