ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

فروشگاه ویندوز 10 محبوبیتی نزد گیمرها ندارد؛ عملکرد پایین تر از حد انتظار اکس باکس وان و ویندوز 10

انتشار بازی های اکس باکس وان برای ویندوز 10، نوید این را می دادند که مایکروسافت قصد دارد فروشگاه جدیدترین سیستم عامل خود را بر سر زبان انداخته و میان گیمرها محبوب نماید. با وجود ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

انتشار بازی های اکس باکس وان برای ویندوز 10، نوید این را می دادند که مایکروسافت قصد دارد فروشگاه جدیدترین سیستم عامل خود را بر سر زبان انداخته و میان گیمرها محبوب نماید. با وجود این که حضور رقبایی مانند استیم و اوریجین وضعیت را برای این کمپانی خیلی سخت می کند، اما به نظر می رسد اوضاع از آن چه که فکر می کردیم وخیم تر هست.

گزارشی جدیدی از بسته شدن استودیو محبوب Lionhead توسط وب سایت معتبر کوتاکو به دست رسیده که نشان می دهد 98 درصد از فروش نسخه پی سی Rise of the Tomb Raider روی استیم بوده است؛ عنوانی که مایکروسافت هزینه زیادی برای انحصاری زمانی شدن آن کرده بود و طبیعتا امید زیادی هم به موفقیتش در فروشگاه ویندوز 10 داشت، اما هیچ گاه این اتفاق نیافتد.

یکی از اعضای استودیو که نخواسته نامش فاش شود، گفت: «زمانی که ساخت Fable Legend را آغاز کردیم، نمی دانستیم که بازی همزمان برای ویندوز 10 انتشار می یابد. قرار بود ابتدا پروژه را برای اکس باکس وان به اتمام رسانده و مدتی بعد هم پورت نسخه پی سی را آغاز کنیم؛ پورتی که برای عرضه در سرویس هایی مانند استیم برنامه ریزی شده بود. اما این اتفاق نیافتد.»

همان طور که می دانید حدود یک ماه پیش خبری رسید که نشان می داد استودیو لاین هد بسته و عنوان فیبل لجند هم کنسل شد. نکته جالب اینجاست هر از چندگاهی اخبار و مقالاتی پیرامون این اتفاق انتشار می یابد که عموما علیه مایکروسافت هستند. گزارشات نشان می دهد استودیو لاین هد  ابتدا می خواسته عنوانی بزرگسال از فرنچایز فیبل سازد، اما ردموندی ها با آن ها مخالفت کردند.

windows-store

به همین دلیل کار ساخت فیبل لجند که حدود 75 میلیون دلار برای این کمپانی هزینه بر داشت و هیچگاه منتشر نشد، شروع می شود. این عضو ناشناخته در ادامه به وضعیت فروشگاه ویندوز 10 می پردازد و می گوید: «بدون استیم یا پلتفرم های دیگر، انتشار بازی روی پی سی واقعا دردناک بود. [چون استقبال از فروشگاه ویندوز 10 هنوز در هاله ای از ابهام قرار داشت و همین مسئله می توانست در فروش فیبل لجند تاثیر بسیار منفی بگذارد] فروشگاه ویندوز 10 یک فاجعه بزرگ است

او که برای اثبات حرف های خود از فروش رایز آف توم ریدر روی پی سی پرده برداشت، ادامه داد: « رقم کسانی که بازی را از طریق فروشگاه مایکروسافت خریداری نکردند واقعا قابل توجه بود و همین موضوع ما را آزار می داد. 98 درصد از فروش رایز آف توم ریدر از طریق استیم بوده است. عملکرد فروشگاه ویندوز 10 افتضاح به نظر می رسید.»

اکنون می توانیم بهتر درک کنیم چرا مایکروسافت کوانتوم بریک را انحصارا برای فروشگاه خود به انتشار رساند و خبری از حضور آن روی استیم نبود؛ عنوانی که از مشکلات گرافیکی عدیدی در رایانه های شخصی بهره می برد. با این تفاسیر باید ببینیم ردموندی ها چه تمهیداتی برای فروشگاه خود می چینند.

نکته جالب اینجاست این عضو ناشناخته به عملکرد ویندوز 10 و اکس باکس وان هم پرداخت و گفت این دو پلتفرم پایین تر از حد انتظار مایکروسافت ظاهر شده است: «مایکروسافت امید داشت فروش کنسول های اکس باکس و تعداد نصب های ویندوز 10 به دو برابر رقمی که هم اکنون هست، برسد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • م
    م | ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

    مایکروسافت کارش تمومه

  • parsa_masoudi
    parsa_masoudi | ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

    جوک خوبی بود?

  • Mahdi Bouzarjomehri
    Mahdi Bouzarjomehri | ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

    حتما ios خوبه ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی