ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل تغییر الگوریتم جستجو به نفع «هیلاری کلینتون» را تکذیب کرد

گوگل خبر می دهد که الگوریتم موتور جستجوی خود را به نفع هیلاری کلینتون یا دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تغییر نداده است. سخنگوی شرکت مذکور بیان نموده: «بخش تکمیل خودکار جستجوها (Autocomplete) ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

گوگل خبر می دهد که الگوریتم موتور جستجوی خود را به نفع هیلاری کلینتون یا دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تغییر نداده است. سخنگوی شرکت مذکور بیان نموده: «بخش تکمیل خودکار جستجوها (Autocomplete) به نفع هیچ نامزد ریاست جمهوری و یا رویداد خاصی تغییر نمی کند.»

اما ماجرا چه بوده و چرا گوگل چنین بیانیه ای را منتشر کرده است؟ دو روز پیش یکی از کانال های یوتوب ویدیویی منتشر می کند که تکنولوژی autocomplete جستجوگر گوگل را به چالش می کشد و نشان می دهد که در قیاس با نتایج به دست آمده از بخش autocomplete جستجوگرهای بینگ و یاهو، گوگل در حال کتمان برخی حقایق در مورد شخص «هیلاری کلینتون»، نامزد احتمالی حزب دموکرات برای ریاست جمهوری سال جاری در ایالات متحده است.

در ویدیوی فوق توضیح داده می شود که اگر شما بخواهید در خصوص «جرائم هیلاری کلینتون» (crimes) یا «اتهام» (indictment) وی جستجو کنید، پس از نگارش دو یا سه کاراکتر ابتدایی از کلمات indictment یا crimes، گوگل توسط تکنولوژی تکمیل خودکار جستجو برای کاربر، موارد دیگری را به جای آنها به شما پیشنهاد می دهد.

یکی از مسئولین بخش جستجوی گوگل در توییتر و در جهت دفاع از الگوریتم جستجوی این شرکت، بیان نموده افرادی که در پی موارد منفی در مورد نامزد یاد شده هستند، معمولاً نام خانوادگی وی را تایپ نمی کنند و در این ویدیو به چنین مسئله ای پرداخته نشده است.

در ویدیوی بالا توضیح داده می شود که برای سایر نامزدها نظیر «دونالد ترامپ» یا «برنی سندرز» چنین اتفاقی رخ نمی دهد و گوگل مشکلی با نمایش «نژادپرستی» ترامپ به شخص جستجو کننده ندارد. در این میان گوگل خبر می دهد که به طور کلی تلاش دارد تا پیشنهادات منفی احتمالی را در سیستم تکمیل خودکار جستجوها ارائه ندهد. سخنگوی گوگل در خصوص این مسئله بیانیه ای که در ادامه می خوانید را ارائه داده است.

تکنولوژی Autocomplete در جستجوی گوگل از هیچ نامزد یا رویداد خاصی حمایت نمی کند. ادعاهای اخیر در خصوص این سیستم به علت عدم وجود درک صحیح از کارکرد آن بوده اند. الگوریتم Autocomplete ما نتایج احتمالی توهین آمیز و تحقیر آمیز را در ادامه نام یک شخص به نمایش نمی کشد. به طور کلی تر، حدس های Autocomplete بر اساس عوامل بسیاری، از جمله میزان محبوبیت آنها شکل می گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

    نون خیلیا با ادامه وضع موجوده یعنی هیلاری متقلب
    ?

  • Reza shirinnejad
    Reza shirinnejad | ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

    فقط شایعه و دروغ!
    ی سری چرت و پرت...
    انگاری بعضی ها چشم ندارن موفقیت گوگل رو ببینند? ?

  • parsa_masoudi
    parsa_masoudi | ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

    کلا تو فیس بوک کم کم 9 به بالا طرف دار داره صحفه ی ترامپ ولی کلینتون از وقتی که اوباما حمایت کرده هنوز به 4 م نرسیده 90% اینا میخوان کلینتونو بیارن بالا ولی ترامپ ول کن نیست ?

    • Dex
      Dex | ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

      حالا شما چرا خوشحالی ؟

  • mojtaba
    mojtaba | ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

    گوگل ماست مالی کرده، در مورد سندرز و ترامپ نتیجه 4 مورد اتوکمپلت تو بینگ، یاهو و گوگل دقیقا یکی بود.
    فقط مورد هیلاری نتیجه گوگل با یاهو و بینگ فرق میکرد، اونم به نفع هیلاری، اگه واقعا اینجوری بود باید نتایج مربوط به ترامپ و سندرز هم متفاوت بود
    don't be evil!?

مطالب پیشنهادی