ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بعد از 5 سال، فروش کنسول دستی 3DS نینتندو به 60 میلیون واحد رسید

شب گذشته کمپانی نینتندو اعلام کرد که فروش کنسول دستی و محبوب 3DS حالا از مرز 60 میلیون واحد گذشته است. اگرچه 60 میلیون واحد فروشی فوق العاده به نظر می رسد، اما حقیقت امر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۵

شب گذشته کمپانی نینتندو اعلام کرد که فروش کنسول دستی و محبوب 3DS حالا از مرز 60 میلیون واحد گذشته است. اگرچه 60 میلیون واحد فروشی فوق العاده به نظر می رسد، اما حقیقت امر اینجاست که 3DS هنوز 20 میلیون واحد کمتر از Game Boy Advance و 94 میلیون واحد کمتر از DS نینتندو فروخته است.

البته هنوز زمان ناامیدی نینتندو از دستیبابی به فروش کنسول های دستی پیشین خود فرا نرسیده و اگرچه 3DS حدود 5 سال عمر کرده، اما هنوز آینده ای روشن در مقابل خود دارد. نینتندو هم مشخصاً فعلا قصد ندارد پشتیبانی از آن را به اتمام برساند و عرضه بازی هایی مانند Pokemon Sun و Pokemon Moon در تعطیلات کریسمس آتی، گواهی بر همین مسئله است.

با این همه، گزارش ها از کاهش فروش 3DS حکایت دارند و هیچ چیز به جز فراگیری موبایل های هوشمند را نمی توان مسبب اصلی آن دانست. حتی نینتندو هم که زمانی اعتقاد داشت موبایل ها نمی توانند کنسول های دستی را به چالش بکشند، حالا به به ساخت بازی برای پلتفرم های iOS و اندروید روی آورده و قرار است بازی هایی در فرنچایز Fire Emblem و Animal Crossing را روی این دو سیستم عامل عرضه نماید.

با این همه، کنسول دستی 3DS در مجموع عملکردی به مراتب بهتر از کنسول دستی پلی استیشن ویتای سونی داشته است. سونی چند سال پیش بود که اعلام کرد دیگر آمار فروش ویتا را منتشر نخواهد کرد، اما برکسی پوشیده نیست که کنسول دستی سونی به هیچ عنوان یارای مقابله با 3DS را نداشت. در حالی که شوهی یوشیدا، مدیر استودیوی های جهانی سونی می گوید دیگر شرایط برای ارائه کنسول دستی دیگری مناسب نیست، انتظار می رود نینتندو بعد از 3DS یک کنسول قابل حمل دیگر نیز به بازار عرضه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی