ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل سفارش چیپ LTE برای آیفون ۷ را از سوی اپل دریافت کرده است

امسال اینتل در کنار شرکت کوالکام، تامین کننده چیپ LTE برای آیفون های بعدی اپل خواهد بود. این گزارشی است که خبرگزاری «بلومبرگ» منتشر کرده و با توجه به شواهد موجود به این نتیجه گیری ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

امسال اینتل در کنار شرکت کوالکام، تامین کننده چیپ LTE برای آیفون های بعدی اپل خواهد بود. این گزارشی است که خبرگزاری «بلومبرگ» منتشر کرده و با توجه به شواهد موجود به این نتیجه گیری رسیده است.

در این میان شایعه استفاده از چیپ LTE اینتل در آیفون، از سال گذشته مطرح شده و در این فاصله چند بار هم قوت گرفته. اما حالا بلومبرگ جزییات بیشتری از همکاری اینتل و اپل را منتشر نموده.

منبع مورد اشاره خاطر نشان می کند که آیفون های مجهز به چیپ LTE ساخته شده توسط اینتل، به واسطه اپراتور AT&T در آمریکا به فروش می رسند در حالی که چیپ های LTE شرکت کوالکام در آیفون ۷ های ارائه شده از سوی اپراتور «Verizon» و همچنین آیفون هایی که در چین به فروش خواهد رسید، دیده خواهد شد. لازم به ذکر است که در نسل فعلی از آیفون های اپل، کوالکام تنها تامین کننده چیپ های LTE است.

طبیعتاً اپل برای استفاده از ساخته ی دو شرکت متفاوت، باید اطمینان حاصل کند که محصولات مختلف از نظر کارایی تفاوتی با هم نخواهند داشت و جالب اینجاست که در این بین بلومبرگ در گزارش خود می نویسد که چیپ های LTE ساخته شده از سوی اینتل هنوز در آزمایشات اولیه، از نظر کارایی از محصول مشابه کوالکام عملکرد پایین تری دارند.

در ابتدای سال میلادی جاری، مدیر عامل کوالکام، آقای «استیو مولنکوف» (Steve Mollenkopf) ذکر کرده بود که یکی از خریداران عمده چیپ های LTE تصمیم گرفته از محصولات شرکتی دیگر نیز استفاده کند و به همین دلیل، کوالکام بخشی از سهم خود برای تامین این قطعه را از دست خواهد داد. آقای مولنکوف البته نامی از هیچ شرکتی نیاورد ولی به احتمال زیاد، مستقیماً در خصوص اپل سخن گفته است.

باید در ادامه و پس از عرضه آیفون ۷ دید که آیا تفاوت عملکرد در میان دریافت دیتای همراه از سوی آیفون ها دیده خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی