ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست واقیعت مجازی اچ تی سی
تکنولوژی

برنامه HTC برای ارائه «نسخه تجاری» هدست واقعیت مجازی Vive

از تایوان خبر می رسد که کمپانی باسابقه HTC قصد دارد به زودی یک نسخه تجاری (Business Edition) از هدست واقعیت مجازی Vive را روانه بازار کند. گفته می شود این محصول از لحاظ سخت ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

از تایوان خبر می رسد که کمپانی باسابقه HTC قصد دارد به زودی یک نسخه تجاری (Business Edition) از هدست واقعیت مجازی Vive را روانه بازار کند. گفته می شود این محصول از لحاظ سخت افزار تفاوتی با نسخه فعلی آن ندارد، اما شامل سرویس های پشتیبانی خاص از طرف سازنده و گزینه ای برای خریدهای سیستمی دسته جمعی می شود.

خریداران نیز در عوض دریافت این سرویس های خاص می بایست مبلغ ۱۲۰۰ دلار (در قیاس با قیمت 799 دلار نسخه اصلی) را برای خرید این محصول پرداخت کنند. در حال حاضر گارانتی این هدست فقط جهت «استفاده های شخصی» معتبر است و شامل خسارت های ناشی از «استفاده های تجاری» نمی شود. به علاوه این که فعلاً هر فرد اجازه خرید بیش از یک دستگاه HTC Vive را ندارد، چراکه موجودی انبارهای شرکت سازنده به هیچ وجه پاسخگوی نیاز بازار نیست.

با این وجود تعدادی از کمپانی ها از این محصول برای انجام طراحی های سه بعدی معماری خود بهره می برند و بعید نیست تعدادی دیگر از شرکت ها نیز برای سرمایه گذاری در توسعه این هدست پا پیش بگذارند. همین حالا این کمپانی تایوانی با شرکت نرم افزاری «Dassault Systèmes» برای نمایش محصولات تجاری شان روی هدست های واقعیت مجازی همکاری می کند.

سرویس پشتیبانی خاص نسخه تجاری هدست HTC نیز می تواند بسیار مفید باشد، چراکه از عمر پلتفرم Vive مدت زیادی نمی گذرد و به طور قطع کمپانی ها در استفاده های خاص خود از آن دچار مشکلات فراوانی خواهند شد و نیاز به مشاوره شرکت سازنده پیدا می کنند.

گرچه محصول HTC در زمینه بازی و سرگرمی های بصری با محصولات آکیلس و سونی در رقابت است، اما کمپانی تایوانی نشان داده که تمایل بیشتری برای جذب مشتریان تجاری دارد. نسخه «Business Edition» هدست واقعیت مجازی Vive در ماه ژوئن در کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان و فرانسه در دسترس قرار می گیرد و عرضه سراسری آن نیز چند هفته بعد از آن آغاز می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی