ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی و افزایش فروش سنسورهای CMOS

نسل جدید موبایل ها همواره از سنسورهای تازه دوربین نیز بهره می برند و همین مسئله موجب شده تا شرکت های بزرگ سازنده سنسور دوربین با فروش بالاتری رو به رو گردند. حال موسسه «Yole ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

نسل جدید موبایل ها همواره از سنسورهای تازه دوربین نیز بهره می برند و همین مسئله موجب شده تا شرکت های بزرگ سازنده سنسور دوربین با فروش بالاتری رو به رو گردند. حال موسسه «Yole Development» گمانه زنی می کند که تا پنج سال آینده این بازار رشدی عالی را تجربه خواهد کرد و در سال ۲۰۲۱ ارزش کلی اش به ۱۸.۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

سونی در این میان پیشتاز بوده و بیشترین سود از افزایش درخواست برای سنسورهای CMOS را خواهد برد. شرکت ژاپنی در سال سال گذشته توانسته رشد فروش خود را به ۳۱ درصد رسانده و درآمدهایش را از ۲.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ به ۳.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ برساند.

CMOS-image-sensor-ranking-w800

شرکت های پاناسونیک و On Semiconductor نیز موفق شده اند تا رشدی ۳۸ و ۲۱ درصدی را تجربه کنند در حالی که شرکت SK Hynix در زمینه فروش سنسور دوربین رشدی ۶۳ درصدی نشان داده است.

در مجموع، تجارت فروش سنسور دوربین در سال ۲۰۱۵ رشدی ۱۲ درصدی در مقایسه با سال گذشته اش داشته و مجموع درآمدها در این بخش ۶.۷ میلیارد دلار بوده. در این بین استفاده از طراحی BSI در سنسورها و همچنین بهره گیری از ماژول های دوگانه دوربین نقش بسزایی در افزایش درآمد برای شرکت ها داشته است.

Evolving-smartphone-image-sensors-w800

البته ماژول های دوگانه دوربین چند سالیست که در گوشه و کنار دنیای تلفن های هوشمند دیده می شوند ولی در آینده انتظار می رود که سهم بسیار بالاتری از بازار سنسورهای CMOS را به خود اختصاص دهند. دوربین های دوگانه فعلی صرفاً به تصویر برداری محدود هستند اما در آینده انتظار می رود که تجربه های تعاملی بیشتری توسط آنها پدید آید. نظیر فناوری های سه بعدی مثل تانگو.

immersive-imaging-roadmap-w800

در این میان تنها تلفن های هوشمند نیستند که از سنسورهای دوربین بهره می گیرند. ابزارهای تازه دیگری هم پدید آمده که تقاضا را برای سنسورها بالا می برند. حسگرها قرار است در اتومبیل خودران، پهپاد، هدست های واقعیت مجازی و افزوده به کار گرفته شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • فقط سونی
    فقط سونی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

    ایول

مطالب پیشنهادی