ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

علاقمندی آژانس امنیت ملی آمریکا به جاسوسی از طریق اینترنت اشیا

اینکه آژانس امنیت ملی آمریکا همواره سرش در دیتای کاربران اینترنت بوده بر کسی پوشیده نیست. اما گزارش ها حاکی از آن هستند که این آژانس به دنبال راه هایی برای جمع آوری اطلاعات خارجی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

اینکه آژانس امنیت ملی آمریکا همواره سرش در دیتای کاربران اینترنت بوده بر کسی پوشیده نیست. اما گزارش ها حاکی از آن هستند که این آژانس به دنبال راه هایی برای جمع آوری اطلاعات خارجی بیشتر از طریق دستگاه های متصل به اینترنت یا همان اینترنت اشیاست؛ از دستگاه های تنظیم گرمایش گرفته تا دستگاه های تنظیم ضربان قلب.

ریچارد لجت (Richard Ledgett)، معاون مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا که عالی رتبه ترین مقام غیرنظامی این نهاد نیز محسوب می شود، روز جمعه طی کنفرانسی پیرامون فناوری های نظامی در واشنگتن دی سی گفته است نگاه این آژانس در حال حاضر به موضوع رصد اینترنت اشیا، نگاهی نظری و از نقطه نظر تحقیقاتی است.

او بلافاصله به این موضوع پرداخته است که برای زیر نظر داشتن تروریست ها و جاسوس ها، از هک کردن و تحت نظر گرفتن دستگاه های پزشکی که ممکن است مورد استفاده ی آنها باشد راه های آسان تری نیز وجود دارد، اما در عین حال اذعان کرد این حوزه برای آژانس مذکور جذابیت دارد.

وقتی از او سؤال شد آیا آژانس امنیت ملی آمریکا به دنبال زیر نظر گرفتن کل اینترنت اشیاست (یعنی از اسباب بازی مجهز به وای فای کودکان گرفته تا تجهیزات پزشکی) یا فقط قرار است بخشی از این حوزه را از باقی موارد اضافی جدا کند و به طور اختصاصی تحت نظر بگیرد گفت «هر دو».

او ادامه داد: «از آنجایی که کار من نفوذ به شبکه های دیگران است، پیچیدگی دوست من محسوب می شود. شما اولین باری که نرم افزارتان را به روز رسانی می کنید، آسیب پذیری ها یا لا اقل متغیرهایی خواهید داشت. از لحاظ نفوذ، این مرحله، مرحله ی مناسبی محسوب می شود».

اوایل سال جاری میلادی، جیمز کلپر، مدیر اطلاعات ملی آمریکا نیز طی سخنرانی خود در سنا گفت وسایل و دستگاه های متصل به اینترنت ممکن است برای «شناسایی، نظارت، رصد، رهگیری، هدفگیری و جذب، و یا دسترسی یافتن به شبکه ها یا مدارک کاربران» مفید باشند. این در حالی است که دفتر او طی بیانیه ای رسمی با این گفته ها جملات کلپر را تصحیح کرد که: «اطلاعات به دست آمده از یک یخچال، ماشین لباسشویی، و یا اسباب بازی کودک، جایگزینی برای دسترسی به ارتباطات حقیقی تروریست ها با یکدیگر نیست».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی