ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

فیسبوک کاربرانش را مجبور به نصب اپلیکیشن Moments می کند

به گزارش وبسایت TechCrunch، فیسبوک به تازگی ایمیلی به کاربران خود ارسال کرده و از آنها خواسته که اپلیکیشن Moments را هر چه سریع تر در موبایل هایشان نصب کنند. اگر به خاطر داشته باشید، اپلیکیشن ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

به گزارش وبسایت TechCrunch، فیسبوک به تازگی ایمیلی به کاربران خود ارسال کرده و از آنها خواسته که اپلیکیشن Moments را هر چه سریع تر در موبایل هایشان نصب کنند. اگر به خاطر داشته باشید، اپلیکیشن Moments در جولای سال گذشته با هدف اشتراک گذاری تصاویر به صورت خصوصی میان کاربران فیسبوک منتشر شد.

فیسبوک با ارسال این ایمیل به کاربران در واقع آنها را مجبور به نصب Moments کرده، چرا که طبق بیانیه منتشر شده کلیه تصاویری که از موبایل با فیسبوک همگام سازی شده اند، در تاریخ 7 جولای (17 تیر) از سرورهای فیسبوک حذف می شوند و تنها راه نگهداری از آنها،‌ نصب اپلیکیشن Moments خواهد بود. مقصود از تصاویر همگام شده، عکس هایی هستند که در آلبومی تحت عنوان Synced در اپلیکیشن فیسبوک نگهداری می شوند.

yeti

به عقیده وبسایت تک کرانچ، استراتژی مجبور کردن کاربران به انجام یک کار (مثل همان کاری که فیسبوک برای حذف قابلیت چت خصوصی و وادار کردن کاربران به استفاده از مسنجر انجام داد) موضوعی است که همیشه با نتایج خوبی همراه بوده. به همین خاطر فیسبوک تصمیم گرفته تا برای استفاده کاربران از Moments نیز همان شیوه ای را در پیش بگیرد که از اجرای آن برای اپ پیام رسان خود نتایج خوبی دریافت کرده بود.

اما سوال اینجاست که آیا فیسبوک می خواهد تا از آن به عنوان شرکتی یاد کنند که کاربران خود را به حذف دیتا تهدید می کند؟ اگر اپلیکیشن Moments به اندازه اپ اصلی فیسبوک فوق العاده باشد، مطمئنا کاربران بدون نیاز به هیچ گونه فشار از سوی کمپانی آن را نصب خواهند کرد. بنابراین شاید بهتر بود که فیسبوک تصمیم گیری در مورد نصب یا عدم نصب Moments را به خود کاربران واگذار می کرد.

تیم فیسبوک هنوز نسبت به این موضوع توضیحی به وبسایت منبع خبر ارائه نداده. در صورت ارائه پاسخ، شما را با بروزرسانی خبر از علت این اقدام فیسبوک مطلع خواهیم ساخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیر
    امیر | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

    شرکت های تکنولوژی به جایی رسیدن که دیگه نوآوری ندارن و نمیتونن کاربر رو جذب کنن و دارن رو میارن به گزینه اجبار کاربر برای استفاده از سرویسها... این خبر خوبی برای تکنولوژی نیست.

    • emad_hs
      emad_hs | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

      فیسبوک اینطوریه

مطالب پیشنهادی