ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هزینه دسترسی به محتوای داخلی تا پایان سال به یک چهارم کاهش می یابد

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، اخیراً در ارتباطی تلفنی با بخش خبری ٢١ شبکه ی ۱ سیما اظهار کرده است: «در حال حاضر تعرفه ی اینترنت در حال بازنگری است و طبق تصمیماتی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۵

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، اخیراً در ارتباطی تلفنی با بخش خبری ٢١ شبکه ی ۱ سیما اظهار کرده است: «در حال حاضر تعرفه ی اینترنت در حال بازنگری است و طبق تصمیماتی که اخیراً گرفته شده هزینه ی دسترسی به محتوای داخلی تا حدود یک دوم کاهش یافته است. طبق برنامه‌ریزی‌ های صورت گرفته تلاش بر آن است که این روند تا پایان سال ادامه یافته و در فاز دوم، این تعرفه‌ ها به حدود یک چهارم برسد».

دبیر شورای عالی فضای مجازی در بخش دیگری از صحبت‌ های خود با اشاره به بحث شبکه ی ملی اطلاعات متذکر شد: «با راه اندازی شبکه ی ملی اطلاعات، کیفیت و سرعت خدمات در مقایسه با خدمات مشابه خارجی بهتر و بیشتر می شود». وی در ادامه با اشاره به استقلال شبکه ی ملی اطلاعات و مدیریت ارتباطات کشور در داخل، از قابلیت اتصال آن به شبکه ی های جهان خبر داد و در پاسخ به نگرانی های برخی کاربران اینترنت از مواجه شدن با محدودیت دسترسی به اینترنت جهانی توضیح داد: «شبکه ی ملی اطلاعات به هیچ عنوان محدودیت به دنبال نداشته و در زمان استفاده از آن کاربر نهایی اصلاً احساس نمی‌ کند از یک شبکه ی داخلی یا خارجی استفاده می‌ کند، اما در نهایت استفاده از این شبکه، تعرفه ی ارزان‌ تری را برای محتوای داخلی به همراه خواهد داشت».

فیروزآبادی با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه ی فنی شبکه ی ملی اطلاعات انجام شده گفت: «نخستین مرکز تبادل داده در ٢٧ اردیبهشت امسال افتتاح شد. ترافیک این مرکز از ۲۵ گیگابیت در ثانیه ی فعلی تا آخر خرداد به ٨٠ گیگابایت در ثانیه می رسد». رئیس مرکز فضای مجازی با اعلام راه اندازی مراکز شیراز و تبریز تا آخر این هفته گفت: «همه ی عرضه کنندگان خدمات و محتوای اطلاعاتی در داخل کشور در چارچوب این شبکه کار می کنند». فیروزآبادی از اتصال همه ی اپراتور ها، بخش بزرگی از ارائه دهندگان اینترنتی محتوا و دو دانشگاه به این شبکه خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا هفته ی آینده بانک ها هم به این شبکه متصل شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mohammad rashidzadeh
    Mohammad rashidzadeh | ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

    قرار بود ترافیک داخلی 40 درصد کاهش پیدا کنه شد 15 درصد اونم با جنگ و دعوا با اپراتور های اینترنتی کشور حالا 1 چهارمتونم می بینیم

  • parham
    parham | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

    حالا کو تا آخر سال ...
    از این اتفاقا زیاد میوفته ولی کی دیدید انجام بشه ؟

  • محمرضا طهرانی
    محمرضا طهرانی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

    زهی خیال باطل...?

مطالب پیشنهادی