ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جدیدترین آمار از کاهش فروش تبلت ها و افزایش سهم کامپیوترهای هیبریدی حکایت دارد

بزرگ شدن اندازه ی تلفن های هوشمند و عرضه ی فبلت های جذاب بازار تبلت ها را هر روز کوچکتر می کند، اما بر اساس آمار IDC به نظر می رسد ساخت تبلت های هیبریدی ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

بزرگ شدن اندازه ی تلفن های هوشمند و عرضه ی فبلت های جذاب بازار تبلت ها را هر روز کوچکتر می کند، اما بر اساس آمار IDC به نظر می رسد ساخت تبلت های هیبریدی و ترکیب آنها با لپ تاپ ها راه حل صحیحی بوده و کاربران را به خرید این ابزارها متمایل کرده است.

گزارش منتشر شده نشان می دهد در ۳ ماهه ی نخست ۲۰۱۶ حدود ۴۶.۷ میلیون تبلت به فروش رسیده که نسبت به بازه ی مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد و نسبت به ۳ ماهه ی چهارم سال ۲۰۱۵ (که فصل خرید برای کریسمس به حساب می آید) ۳۳ درصد کاهش یافته است.

اما نکته اینجاست که متوسط قیمت تبلت های به فروش رسیده ۲۴۱ دلار است که نشان می دهد بیشتر ابزارهای به فروش رسیده در زمره ی محصولات گران قیمت بوده و بخش عمده ی این آمار را تبلت های هیبریدی تشکیل می دهند. برای نمونه به آمار تبلت های ویندوزی (که عمدتاً هیبریدی هستند) توجه کنید که هرچند از نظر تعداد تنها ۱۴ درصد بازار فروش را به خود اختصاص داده اند، اما از نظر ارزش ۲۰ درصد رقم فروش را شامل می شوند.

البته بخشی از این آمار نیز به تبلت های ساخت اپل مربوط می شود که گران قیمت تر از محصولات دیگر هستند و با وجود سهم بازار ۲۲ درصدی، ۳۹ درصد از رقم فروش را به خود اختصاص داده اند که آمار قابل توجهی به حساب می آید.

در نهایت لازم است اشاره کنیم که ابزارهای اندرویدی هرچند با ۶۴ درصد بخش عمده ی بازار را از نظر تعداد فروش در اختیار دارند، اما رقم مالی این میزان تنها ۴۱ درصد از کل بازار است که از این میزان حدود ۲۸ درصد به تبلت های بسیار ارزان قیمت ساخت تولید کنندگان بی نام و نشان اختصاص داشته است.

tablet-market

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی