ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل مپس در iOS 10 از اپلیکیشن های شخص ثالث پشتیبانی خواهد کرد

دقایقی پیش و در جریان کنفرانس WWDC 16 که هم اکنون در حال برگزاریست، اپل از ایجاد تغییر و تحولاتی اساسی در رابط کاربری اپلیکیشن نقشه بومی خود موسوم به Apple Maps در iOS 10 ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۲:۵۳

دقایقی پیش و در جریان کنفرانس WWDC 16 که هم اکنون در حال برگزاریست، اپل از ایجاد تغییر و تحولاتی اساسی در رابط کاربری اپلیکیشن نقشه بومی خود موسوم به Apple Maps در iOS 10 خبر داد. به نظر می رسد که این تغییرات فقط محدود به اینترفیس کاربری اپل مپس باشند، چرا که از ظواهر امر پیداست که خود نقشه ها تغییری به خود ندیده اند.

از این پس با باز کردن اپل مپس، بخش بزرگتری از نقشه ها را می بینید. باکس های جستجو نسبت به نسخه های پیشین کوچکتر شده اند تا روی تجربه مسیریابی شما در نقشه کمتر اثرگذار باشند. مضاف بر این، مسیریابی پیچ به پیچ هم در نسخه جدید بهبود یافته، و از این پس کاربران قادرند در حین مسیریابی نیز برای تغییر زاویه نمایش نقشه به سوایپ اقدام کنند.

همچنین از حالا می توان در حین مسیریابی در جاده، برای یافتن توقف گاه ها هم به جستجوی در اپلیکیشن پرداخت. گفتنی است که این بروزرسانی ها برای CarPlay هم منتشر می شوند.

اما یکی از مهم ترین تغییرات اپل مپس در iOS 10، باز شدن درهای آن به روی توسعه دهندگان و اپلیکیشن های شخص ثالث است. به عنوان مثال، از این پس می توانید از طریق تعامل با OpenTable در نقشه های اپل یک رستوران پیدا کرده و سپس به کمک Uber، یک تاکسی برای رسیدن به رستوران خبر کنید.

با توجه به این موضوع که فهرست امکانات اپل مپس همواره ضعیف تر از اپلیکیشن نقشه رقیب قدرتمندش گوگل بوده، پشتیبانی از اپلیکیشن های شخص ثالث حرکت بسیار عاقلانه و صحیحی به نظر می رسد و می تواند در رقابت بهتر اپل مپس با اپلیکیشن نقشه گوگل به شدت تأثیرگذار باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی