ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت Now on Tap از حالا مستقل از دستیار صوتی گوگل فعالیت می کند

مطمئنا همگی با قابلیت Now on Tap در سیستم عامل اندروید آشنا هستید. با استفاده از این قابلیت، کاربران می توانند در مورد آنچه در صفحه نمایش گجت شان در حال اتفاق افتادن است، به جای ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۵

مطمئنا همگی با قابلیت Now on Tap در سیستم عامل اندروید آشنا هستید. با استفاده از این قابلیت، کاربران می توانند در مورد آنچه در صفحه نمایش گجت شان در حال اتفاق افتادن است، به جای خروج از صفحه و استفاده از جستجوگر مستقیما به کسب اطلاعات بپردازند.

به عنوان مثال فرض کنید که مشغول یک مکالمه پیامکی با دوست تان هستید و او شما را برای دیدن یک فیلم به سینما دعوت می کند. Now on Tap با دریافت این اطلاعات، اپلیکیشن تقویم گوگل را آنالیز کرده و زمان مناسبی برای رفتن به سینما با آن شخص را به شما پیشنهاد می دهد. مضاف بر این می تواند در مورد فیلمی که خواهان تماشایش هستید اطلاعات بیشتری مثل نقد و بررسی، کلیپ های یوتوب و موارد دیگر هم در اختیار شما قرار دهد.

Google-Now-Now-on-Tap-montage-16x9-720p-840x472

تا امروز برای استفاده از مزایای Now on Tap نیاز بود که دستیار صوتی Google Now و کارت های آن حتما فعال باشند. در واقع دو سیستم یادشده برای اجرای فرمان ها کاملا وابسته به یکدیگر بودند. اگر گزینه Show Cards را در تنظیمات گوگل ناو غیر فعال می کردید، Now on Tap هم به تبع آن دیگر قابل دسترسی نبود.

اما با بروزرسانی اخیر Google Now توسط گوگل، از امروز شرایط تغییر می کند. دیگر نیازی نیست که برای استفاده از مزایای Now on Tap، حتما کارت های گوگل ناو را فعال کرده باشید. بدین منظور گزینه ای به تنظیمات دستیار صوتی گوگل اضافه شده تا با آن بتوان فقط Now on Tap را به طور مستقل فعال نمود. البته اگر خواهان تجربه کلیه قابلیت های گوگل ناو هستید می بایست کارت های آن و Now on Tap را به طور توأمان فعال کرده باشید.

گوگل ناو فقط مثالی است از اینکه گوگل چگونه سیستم های یادگیری ماشینی خود را برای گردآوری اطلاعات در اختیار کاربران قرار می دهد تا ناچار به جستجوی این موارد به طور دستی نباشند. دستیار صوتی گوگل از پس کارهای بسیار مفیدی بر می آید که از جمله آنها می توان به رزرو رستوران، گردآوری اطلاعات در مورد موسیقی در حال پخش و ... اشاره نمود.

بروزرسانی جدید گوگل ناو را می توانید هم اکنون از پلی استور دریافت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی