ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی یورو کاپ؛ فوتبالی ها

هیچ گاه فکر نمی کردیم بازی هایی با محوریت کارت ها که ساعات زیادی از تفریحات دوران کودکی مان را تشکیل می دادند، اکنون به یکی از محبوب ترین سبک های اسمارت فون ها تبدیل ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

هیچ گاه فکر نمی کردیم بازی هایی با محوریت کارت ها که ساعات زیادی از تفریحات دوران کودکی مان را تشکیل می دادند، اکنون به یکی از محبوب ترین سبک های اسمارت فون ها تبدیل شوند. نکته جالب اینجاست این موجی که با هارت استون کمپانی بلیزاد به راه افتاد و کلش رویال هم آن را قوت بخشید، همچنان نخوابیده است.

مدریک را که بدون شک علاقه مندان به بازی های موبایل می شناسند؛ استودیویی که با ساخت عناوینی مانند خروس جنگی و صفر تا صد: دنده آخر توانسته به یکی از معروف ترین تولیدکنندگان داخلی تبدیل شود. حدود چند ماه پیش شاهد انتشاری عنوانی کارتی بر اساس مدیریت و مربیگری فوتبال از آن ها با نام فوتکاردیا بودیم.

یورو کاپ که چند روز پیش منتشر شد، تصمیم گرفته با بهبود بخشیدن به المان های فوتکاردیا و ارائه تجربه ای مشابه، بازیکن ها را به ماجراجویی در یورو 2016 بفرستد. بیایید از همین ابتدا با هم رو راست باشیم، شباهت یورو کاپ به دیگر عنوان کارتی مدریک آن قدر زیاد هست که حتی می توان بازی را نسخه ای آپدیت شده از فوتکاردیا قلمداد کرد. با این وجود همین تغییرات اندک هم در جهت مثبت بوده و بازیکن را راضی نگه می دارند.

گیم پلی یوروکاپ را می توان به دو بخش تقسیم کرد. در قسمت ابتدایی که خارج از زمین مسابقه هست، بازیکن باید با استفاده از کارت هال خود فوتبالیست هایی که می خواهد در میدان مسابقه شرکت کنند را انتخاب نماید. هر کارت نشان دهنده یک فوتبالیست بوده و هر کدام از آن ها هم قدرت گوناگونی دارند.

یورو-کاپ

المانی که در فوتکاردیا خیلی به مذاق ما خوش آمد، اکنون اینجا هم شاهد آن هستیم. هر کارت دارای رنگ مختلفی بوده و اگر کارت های هم رنگ کنار یکدیگر قرار بگیرند، قدرت آن ها افزایش می یابد. البته آپشن های بازی برای افزایش توانایی ها تنها به همین چند مورد محدود نشده و اگر بازیکن های هم ملیتی پیش هم باشند، قدرت زیادی پیدا می کنند. تمام این مسائل دست به دست هم داده اند تا این بخش ساده نیازمند استراتژی های مناسب شود.

البته باید بگوییم ابتدای هر مسابقه تنها می توانید 30 کارت را انتخاب کنید. از بین این 30 کارت هم خود بازی به صورت تصادفی 18 نفر را بر می گزیند. اگر می خواهید بازیکن های خود را تغییر دهید، باید با پرداخت چند سکه دوباره روند انتخاب تصادفی بازیکن را تکرار کنید. شاید این بار شانس بخت تان بود. بخش دوم بازی هم با حضور در میدان مسابقه آغاز می شود.

هر مسابقه همانند فوتبال واقعی از دو نیمه تشکیل شده و هر نیمه هم شش نوبت دارد. در این نوبت ها کارت ها به رقابت با یکدیگر می پردازند. چون توضیح این قسمت کمی مشکل به نظر می رسد بنابراین بگذارید پله پله پیش برویم. بازی تنها دارای ترکیب 3-4-3 بوده و از چهار ردیف بازیکن تشکیل شده است: دروازه بان، سه دفاع، چهار هافبک و سه فوروارد. در هر نوبت این ردیف ها با هم مبارزه می کنند تا در نهایت یک کاربر بتواند به دروازه رسیده و گل بزند.

طبیعتا هر کارت که قدرت بیشتری داشته باشد، پیروز می شود. اینجا باید دو نکته را در نظر بگیرید. انتخاب کارت در هر ردیف به صورت تصادفی هست. همچنین پس از مشخص شدن کارت، دو گزینه می آید که باید با کلیک روی یکی از آن ها، حرکت بعدی بازیکن مانند دریبل، فرار و نمونه های مشابه را انتخاب نمایید. اگر بتوانید حرکت درست را انتخاب نمایید، دو امتیاز قدرت به شما تعلق می گیرد.

یورو کاپ

با وجود این که المان گفته شده بیشتر بر پایه شانس هست، اما هیجان بازی را خیلی خوب افزایش می دهند. البته کارت هایی با نام «اکشن» هم در یوروکاپ وجود دارد که می توانید از آن ها در طول مسابقه استفاده کنید. این کارت ها قدرت تیم شما را افزایش یا توانایی های حریف را کاهش دهند. طبیعتا برای آن ها باید از سکه های درون بازی خرج کنید. خوشبختانه قیمت کارت های اکشن پایین بوده و استفاده درست ازشان در طول مسابقه بسیار بسیار مهم هست.

سکه های درون بازی برای خرید کارت های بیشتر هم کارایی دارند. راستی این نکته را باید بگوییم در بازی بخش جذابی وجود دارد که می توانید با قرار دادن شش کارت و مقداری الماس، کارت های اسطوره برای خود بسازید. البته این امکان هم هست هزینه ای که پرداخت می کنید با چیزی که انتظار دارید یکسان نباشد. بنابراین باید بیشترین دقت لازم را انجام دهید.

رابط کاربری زیباتر و حضور ورزشگاه های یورو 2016 از المان های مثبتی هستند که در یورو کاپ شاهد هستیم. همچنین موسیقی بازی هم به خوبی حال و هوای فوتبالی این روزها را به بازیکن منتقل کرده و او را غرق در خود می کند. ولی با تمام نکات مثبت بازی، متاسفانه بعضی از مشکلات فوتکاردیا هم در این عنوان وجود دارد. اولین آن به مشکلات سرور باز می گردد که هر از چندگاهی شما را از بازی بیرون می اندازد. همچنین اطلاعاتی که بین نیمه ها داده می شود، معمولا با چیزی که تجربه کرده اید متفاوت هست.

امیدواریم در آپدیت های بعدی این مشکلات رفع شوند. برای سخن پایانی باید بگوییم یورو کاپ تفاوت چندانی با فوت کاردیا نداشته و بیشتر به عنوان آپدیتی از آن بازی شناخته می شود. اما اگر به فوتکاردیا علاقه داشته یا حتی این بازی را قبلا تجربه نکرده اید، توصیه می کنیم عنوان جدید مدریک را هم از دست ندهید.

یورو کاپ

یورو کاپ

سازنده: یاراگیمز قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 67.1 مگابایت مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی