ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساتیا نادلا می تازد؛ مایکروسافت با پرداخت ۲۶.۲ میلیارد دلار لینکداین را خریداری کرد

مایکروسافت امروز اعلام کرده است قصد دارد لینکداین را در عوض پرداخت مبلغی معادل ۲۶.۲ میلیارد دلار به تملک خود درآورد. در همین راستا و بر اساس قول و قراری که مابین اهالی ردموند و ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۵۱

مایکروسافت امروز اعلام کرده است قصد دارد لینکداین را در عوض پرداخت مبلغی معادل ۲۶.۲ میلیارد دلار به تملک خود درآورد. در همین راستا و بر اساس قول و قراری که مابین اهالی ردموند و مسئولان شبکه ی اجتماعی مورد بحث گذاشته شده، مایکروسافت مبلغ پیش تر اشاره شده را نقداً پرداخت خواهد کرد؛ اتفاقی که سبب گشته ارزش هر سهم این شبکه ی اجتماعی فعال در زمینه ی کسب و کار به ۱۹۶ دلار برسد.

ضمناً مایکروسافت گفته است لینکداین برند و استقلال خودش را حفظ خوهد کرد و مدیر عامل فعلی آن، یعنی آقای «جف واینر» (Jeff Weiner) نیز در سمت اش ابقا خواهد شد. البته او از این پس موظف خواهد بود تا مستقیماً عملکرد مجموعه را به ساتیا نادلا گزارش نماید.

نادلا در مصاحبه ای مرتبط به موضوع اظهار داشته: «تیم لینکداین کسب و کاری فوق العاده را در زمینه ی مرتبط کردن متخصصین به یکدیگر در سراسر جهان پدید آورده. در کنار هم ما از این پس می توانیم رشد لینکداین را بیش از پیش شتاب دهیم و االبته این مسئله سبب پیشرفت سرویس هایی مانند آفیس ۳۶۵ و... نیز خواهد شد و در نهایت به هدف اصلی مان که توانمند تر ساختن هر فرد و سازمان در سراسر سیاره است نزدیک تر می شویم.»

مایکروسافت تلاش خواهد نمود تا قرارداد مورد بحث را تا انتهای امسال نهایی سازی نماید و البته ذکر می گردد که کلیات آن به اتفاق آرا به تائید هیئت مدیره هر دو کمپانی رسیده است.

بد نیست یادآور شویم که تقریباً دو سالی می شود ساتیا نادلا سکان هدایت غول نرم افزاری ساکن ردموند را به دست گرفته و این اولین خرید بسیار بزرگ او پس از بر سر کار آمدنش به حساب می آید. شواهد روایت گر آن هستند که مایکروسافت می خواهد خدمات سازمانی خودش را بیش از هر زمان دیگری ثبات بخشیده و ارزشمند تر سازد و اکنون خرید لینکداین با شبکه ای متشکل از ۴۳۳ میلیون کاربر فعال که عمدتاً‌ متخصصین دانش آموخته هستند، می تواند قطعه ای کلیدی از پازل نقشه یاد شده باشد.

ردموندی ها تمایلی ندارند بگویند که از لینکداین دقیقاً‌ به چه شکل استفاده خواهند برد، ولی به یقین از این سرویس برای حضور پر رنگ تر شان در نبرد شبکه های اجتماعی بهره خواهند گرفت. مایکروسافت پیش از این در فیس بوک هم سرمایه گذاری کرده بود اما به صورت رسمی و مستقیم در بازی سوشال مدیا یا همان شبکه های اجتماعی حضور نداشت و عمده ی کوشش های اش در این زمینه نیز با شکست مواجه گشته بود.

آنها ۱.۲ میلیارد دلار را نیز در شبکه ای دیگر تحت نام Yammer سرمایه گذاری کردند، ولی پرداخت چنین هزینه ای هم نتوانست انتظارت شان را برآورده سازد و در نهایت امروز لینکداین را با رقمی نجومی خریداری کردند که می تواند با رویکرد و خدمات سازمانی شان همسو گردد؛ حال باید منتظر ماند و دید مایکروسافت در ایام پیش رو و با قیمت گزافی که پرداخته است روزهایی خوش را تجربه خواهد نمود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

    مغز اسب آبی خورده این نادلا ... ویندوز موبایل و که رسما کشت و ویندوز ده هم رو هم داره میندازه توی سراشیبی .... فکر کنم نفوذیه جایی هست این مردک هندی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی