ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمونه ی اولیه از پهپادی که قرار است اینترنت را به مناطق دورافتاده برساند به پرواز درآمد

اگر اخبار موفقیت Solar Impulse 2 را دنبال می کنید لازم است بدانید که این تنها هواپیمای خورشیدی نیست که با اتکا بر انرژی کاملاْ پاک خورشید در آسمان پرواز کرده و uminati Aerospace نیز شرکت ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

اگر اخبار موفقیت Solar Impulse 2 را دنبال می کنید لازم است بدانید که این تنها هواپیمای خورشیدی نیست که با اتکا بر انرژی کاملاْ پاک خورشید در آسمان پرواز کرده و uminati Aerospace نیز شرکت دیگری به حساب می آید که اخیراْ نمونه ی اولیه از هواپیمای مشابهی را به پرواز درآورده است، هواپیمایی که البته این بار به منظور ایجاد دسترسی اینترنت ساخته شده است.

هرچند نمونه ی اولیه ی این هواپیما که VO-Substrata نام دارد خلبان را با خود حمل می کند، اما سازنده قصد دارد در نهایت تا پایان سال ۲۰۱۶ هواپیمایی بسازد که قادر باشد بدون خلبان در ارتفاع ۶۰ هزار پا به پرواز درآمده و هرگز هم نیازی به فرود آمدن روی زمین نداشته باشد.

البته بد نیست بدانید که علاوه بر Luminati شرکت های دیگری نیز روی ایده ی ایجاد دسترسی به اینترنت در مناطق دوردست با استفاده از پهپاد متمرکز شده و در حال توسعه ی ابزارهای مشابهی هستند، از جمله فیسبوک که این پروژه را با کمک دانشگاه های MIT و Georgia Tech و یک شرکت اسرار آمیز و ناشناس دیگر به پیش می برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • cloner
    cloner | ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

    به نظر شخصی بنده هدف فقط رسوندن اینترنت نیست...

مطالب پیشنهادی