ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به نظر می رسد سامسونگ در سه ماهه ی دوم 2016 فراتر از پیشبینی ها عمل کرده باشد

سامسونگ در حال حاضر بزرگترین تولید کننده ی تلفن هوشمند به حساب می آید که بیشترین سهم از بازار جهان را در اختیار خود دارد، هرچند این سهم به شکل یکنواخت نیست و بازار تمام ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

سامسونگ در حال حاضر بزرگترین تولید کننده ی تلفن هوشمند به حساب می آید که بیشترین سهم از بازار جهان را در اختیار خود دارد، هرچند این سهم به شکل یکنواخت نیست و بازار تمام کشورها را به شکل یکسان شامل نمی شود.

سامسونگ برای حفظ این موقعیت از یک سو باید با رقبایی مثل اپل در زمینه ی ساخت محصولات رده بالا مقابله کند و از سوی دیگر اجازه ندهد تولید کنندگان چینی با عرضه ی محصولات با کیفیت اما ارزان قیمت سهمش را تصاحب کنند؛ شرکت هایی که سرعت پیشرفت و تعدادشان با همین روش روز به روز بیشتر شده و شاهد هستیم که علاوه بر خارج کردن غول هایی مثل مایکروسافت و سونی از گود رقابت، 8 رتبه ازلیست 12 سازنده ی برتر موبایل را به خود اختصاص داده اند.

اما در هر حال سامسونگ با وجود فراز و نشیب های مختلف، در 3 ماهه ی نخست سال 2016 موفق عمل کرده و آمار ها از فروش 81.5 میلیون تلفن هوشمند در بازه ی یاد شده حکایت دارند و انتظار می رود در سه ماهه ی دوم نیز رقمی در حدود 3.7 میلیارد دلار را نصیب شرکت کره ای کنند.

البته باید توجه داشت که فعالیت سامسونگ به حوزه ی موبایل محدود نمی شود و محصولات متنوعی در لیست تولیدات سامسونگ قرار دارند، از جمله کسب و کار نیمه رساناهای این شرکت که از نظر فناوری، حدود 2 سال از رقبا جلوتر به حساب می آید. این زیر مجموعه ی موفق سامسونگ علاوه بر چیپست های قدرتمند اگزینوس، ماژول های حافظه را نیز تولید و در اختیار شرکت های دیگر قرار می دهد.

بر اساس تخمین ها روند تولید DRAM توسط سامسونگ به حدی بهینه است که 20 درصد سود بیشتری نسبت به تولید کنندگان دیگر عاید این شرکت می کند، موضوعی که هزینه ی نهایی تولید محصول را کاهش و توانایی رقابت را دو چندان می کند. بر همین اساس پیشبینی می شود که در سه ماهه ی دوم سال 2016 حدود 2.2 میلیارد دلار از سود عملیاتی سامسونگ از تولید نیمه رساناها حاصل گردد.

اما این همه ی آنچه سامسونگ در چنته دارد نیست و انتظار می رود درآمد این شرکت در مجموع از تمام بخش های کسب و کار خود در سه ماهه ی دوم سال 2016 به 8 تریلیون یوان کره برسد، در حالی که پیشتر این رقم چیزی بین 5.9 تا 7.8 تیلیارد یوان (برابر 6.8 میلیارد دلار) برآورد می شد.

چنین درآمدی در حالی است که بازار بسیاری از محصولات الکترونیکی در سالهای اخیر دچار تغییر و تحول شده و این موضوع تولید کنندگان کوچکتر را از بازار حذف کرده است، اما سامسونگ به پشتوانه ی شهرت و گستره ی فعالیت های خود در برابر تمام این فعل و انفعالات بازار پایدار باقی مانده است.

در نهایت لازم است اشاره کنیم که تا پایان سه ماهه ی دوم سال جاری میلادی تنها چند هفته باقی است و به زودی مشخص خواهد شد که سامسونگ موفق شده فراتر از پیشبینی ها عمل کرده و سهام داران خود را خوشحال کند یا خیر.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی