ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هکرهای کره شمالی نقشه های جت جنگنده آمریکا را سرقت کردند

هکرهای کره شمالی، در راستای حملات سایبری چندین ساله این کشور، آنطور که خودشان ادعا می کنند، توانسته اند 42000 هزار مورد سرقت را از سازمان ها و نهادهای دولتی کره جنوبی انجام دهند که شاید مهم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵

هکرهای کره شمالی، در راستای حملات سایبری چندین ساله این کشور، آنطور که خودشان ادعا می کنند، توانسته اند 42000 هزار مورد سرقت را از سازمان ها و نهادهای دولتی کره جنوبی انجام دهند که شاید مهم ترین شان نقشه بال های جت جنگنده F-15 باشد.

عملیات هک این نقشه طبق اعلام واحد بازرسی سایبری پلیس کره جنوبی در سال 2014 آغاز گردید و نخستین بار در فوریه امسال بود که تشخیص داده شد. رویترز نیز گزارش داده که بالغ بر 40 هزار مورد سرقت صورت گرفته توسط هکرهای کره شمالی به حوزه دفاعی مربوط می شده اند.

با این همه، نکته جالبی که در این باره باید مطرح شود این است که هیچیک از سرقت های انجام شده در این زمینه به محتوای محرمانه مربوط نمی شده اند و آنطور که وزرات دفاع کره جنوبی گفته، در جریان آنها، امنیت اطلاعاتی این کشور نقض نشده است.

نمایندگان ارگان هایی که بیش از همه هدف حملات سایبری کره شمالی قرار گرفته ند، شامل خطوط هوایی کره اظهار داشته اند که اسناد لو رفته ابدا محرمانه نبوده اند.

اضافه نماییم که ظاهرا هکرها برنامه ای برای استفاده از اسناد سرقتی ندارند و از طرفی، کره شمالی هم تخصص کافی در زمینه هوافضا ندارد، از همین رو، نگرانی چندانی نسبت به سرقت این اطلاعات وجود ندارد. با این حال، اگر حملات سایبری ادامه پیدا کند، دیگر اسرار نظامی این کشور هم ممکن است که هدف قرار داده شوند.

پلیس سایبری کره جنوبی اعلام کرده که حملات با استفاده از یک IP در خاک کره شمالی انجام شده است و آدرس آن شبیه به همانی است که در سال 2013 میلادی در حمله سایبری دیگر علیه بانک ها و شرکت های رسانه ای این کشور مورد استفاده قرار گرفته بود. گفتنی است که کره شمالی اتهامات در این باره را رد کرده.

در ماه مارس نیز مقامات کره حنوبی گزارش دادند که موبایل های بیش از 40 مقام رسمی امنیتی این کشور توسط کره شمالی شنود شده است. شرکت های Kaspersky و Alienvault Labs هم که در زمینه امنیت سایبری فعالیت دارند دریافتند حملات هکی صورت گرفته علیه سونی پیکچرز در سال 2014 میلادی از کره شمالی نشات گرفته است.

دولت کره شمالی اما این اتهامات را رد کرده است.خبر خوب این که با سرقت های اخیر انجام شده، پلیس کره جنوبی کمپین هکی این کشور را به کلی متوقف نمود. اینکه چنین دستاوردی موقتی است یا همیشگی هنوز هم در هاله ای از ابهام قرار دارد اما روشن است که کره شمالی فعلا قصد عقب نشینی از مواضع خود را ندارد و در این مسیر ثابت قدم خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی