ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل فایل سیستم جدید خود را با تمرکزی ویژه بر امنیت دیجیتالی توسعه داده است

اپل در مراسم دیشب خود اعلانات بسیاری داشت اما برخی موارد را روی صحنه بیان نکرد و به انتشار اطلاعاتی در خصوص آنها در وب سایت خود اکتفا نمود. یکی از همین موارد، فایل سیستم ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

اپل در مراسم دیشب خود اعلانات بسیاری داشت اما برخی موارد را روی صحنه بیان نکرد و به انتشار اطلاعاتی در خصوص آنها در وب سایت خود اکتفا نمود. یکی از همین موارد، فایل سیستم جدیدی است که معرفی شد. «اپل فایل سیستم» که به اختصار APFS نیز گفته می شود، حالا توسط رمزگذاری پیشرفته بسیار ایمن تر شده است.

اپل در واقع به شکل یک پارچه APFS را در تمام ابزارهای خود قرار خواهد داد، از مک گرفته تا اپل واچ. APFS از رمزگذاری چندکلید (multikey) پشتیبانی می کند و بر همین اساس حتی اگر دسترسی فیزیکی به چیپ حافظه امکان پذیر شود، باز هم سازمانی نظیر FBI نخواهد توانست به اطلاعات درون آن دست پیدا کند. در واقع با APFS، اپل امنیت ابزارهای خود را در اولویت توجه اش قرار داده است.

این فایل سیستم از همین حالا در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته اما در ابتدای سال ۲۰۱۷ به شکل رسمی به سیستم عامل های اپل راه پیدا می کند. گفتنی است که نمی توان از نسخه بتای آن برای افزایش سرعت دستگاه ها استفاده کرد و از طرفی، این فایل سیستم از برخی ابزارهای اپل مانند کامپیوترهای مک با درایو فیوژن پشتیبانی نمی کند.

از سوی دیگر هیچ ضمانتی وجود ندارد که داده های شما بر روی نسخه بتای APFS، در نسخه نهایی نیز قابل خواندن باشند. در هر حال، اپل با فایل سیستم جدید خود سرعت و پویایی بیشتری برای ابزارهای خود در سال های پیش رو به ارمغان می آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی