ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حذف اپلیکیشن های پیش فرض از روی 10 iOS عملکرد دستگاه شما را با اختلال روبرو خواهد کرد

شاید مهم ترین خبری که در جریان مراسم شب گذشته اپل مطرح گردید و کم ترین مانورها هم روی آن داده شد این باشد: همزمان با ارائه iOS 10 در پاییز امسال، کاربران سرانجام می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

شاید مهم ترین خبری که در جریان مراسم شب گذشته اپل مطرح گردید و کم ترین مانورها هم روی آن داده شد این باشد: همزمان با ارائه iOS 10 در پاییز امسال، کاربران سرانجام می توانند اغلب اپلیکیشن های پیش فرض را از روی آیفون خود پاک نمایند.

به لحاظ نظری، این خبر بسیار خوبی محسوب می شود و به خصوص با استقبال آن دسته از کاربرانی روبرو می گردد که اپ هایی نظیر Mail، مپس، تیپس، ریماندرز و Stocks را در پوشه ای با عنوان «بی فایده ها» ذخیره کرده اند. این خبر شاید برای خیلی ها خوشایند باشد اما به موجب آن بسیاری از اپلیکیشن های غیر اپلی هم کارایی شان را از دست می دهند.

این را هم اضافه نماییم تنها اپلیکیشن هایی که امکان حذف کردنشان وجود ندارد عبارتند از سافاری، اپ استور، فایند آیفون، فون، فوتوز، ستینگز، وَلِت، کلاک و کمرا یا همان دوربین.

از سوی دیگر، این خبر امیدوارکننده ای است و نشان می دهد که اهالی کوپرتینو عاقبت از خواب غفلت بیدار شده اند و دریافته اند که میلیون ها نفر از کاربران آیفون دیگر تمایلی به محصور شدن در باغ دیوار کشیده این شرکت ندارند.

این تصمیم در واقع مغایر با اقدام سال گذشته اپل (یعنی افزودن پندام افزارهای اضافه به iOS 9) و البته همسو با وعده ایست که تیم کوک پیشتر به مخاطبان و هواداران محصولات اپل داده بود.

اما نکته ای که نباید فراموش گردد این است که حذف اپلیکیشن های کلیدی اپل می تواند دیگر اپ های وابسته به آنها را به دردسر بیاندازد.

سایت Mashable برای اثبات این ادعا، روز گذشته چنین کاری را روی نسخه بتای اولیه از iOS 10 انجام داد. خبرنگار این سایت در واقع می خواست بداند که با حذف اپ مپس که بسیاری از نرم افزاری iOS از آن به عنوان تنها سرویس نقشه خود استفاده می کنند، چه اتفاقی رخ می دهد.

برای نمونه اپ آی او اس Yelp یکی از نمونه هایی است که از مپس بهره می جوید. این اپ در حال حاضر امکان استفاده از گوگل مپس را ندارد بنابراین اگر اپ پیش فرض مپس را در iOS 10 دیلیت نمایید و Yelp را باز کنید با این پیام خطا مواجه می شوید.

https-%2F%2Fblueprint-api-production.s3.amazonaws.com%2Fuploads%2Fcard%2Fimage%2F115249%2FIMG_1209

در نظر داشته باشید که مشکل صرفا هم به مپس مربوط نمی شود و دیگر اپلیکیشن هایی که به عنوان مثال به اپ Mail برای ارسال ایمیل هایشان وابسته هستند و از اپ Weather برای دریافت اطلاعات آب و هوایی موقعیتی استفاده می کنند نیز با چنین مشکلی روبرویند.

در واقع شاید به همین خاطر باشد که اپل، طبق آنچه در بالا گفته شد، اجازه دیلیت کردن سافاری را به کاربران خود نمی دهد زیرا بسیاری از اپلیکیشن های شخص ثالث از آن به عنوان مرورگر پیشفرض خود بهره می گیرند.

البته این را هم بگوییم که احتمالا در پاییز امسال و همزمان با عرضه iOS 10 بسیاری از توسعه دهندگان مشکلات مربوط به اپ های پیشفرض را رفع خواهند کرد اما آنطور که در دوره های قبل به ما ثابت شده، اپلیکیشن همه توسعه دهنده ها هم در روز عرضه نسخه جدید iOS آماده نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی