ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به آمار رو به رشد دامنه های اینترنتی ثبت شده با پسوندهای ایرانی و رتبه بندی آنها

آمار های ارائه شده از سوی رسانه ها نشان می دهند با گذشت تنها ۳ ماه از سال جاری، تعداد دامنه های ثبت شده با پسوند ایرانی در مقایسه با دامنه های ایرانی ثبت شده تا پایان ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

آمار های ارائه شده از سوی رسانه ها نشان می دهند با گذشت تنها ۳ ماه از سال جاری، تعداد دامنه های ثبت شده با پسوند ایرانی در مقایسه با دامنه های ایرانی ثبت شده تا پایان سال‌ های ۹۴ و ۹۳ به ترتیب رشدی در حدود ۴.۵ و ۲۷.۴ درصد داشته است.

رتبه ی اول فهرست پسوند های ایرانی با عبور از مرز ۷۸۰ هزار دامنه ی فعال، پسوند ir. است. لازم به ذکر است قدمت پسوند دات آی‌ آر در صدرنشینی آن در جدول دامنه‌ های ایرانی بی تأثیر نبوده است.

پسوند محبوب بعدی پایگاه‌ های ایرانی co.ir است که تا این لحظه بیش از سه هزار و ۷۰۰ آدرس اینترنتی را در خود جای داده است.

سومین رتبه نیز مربوط به عنوان فارسی «.ایران» است که تاکنون ۲۲۴۵ تقاضا برای آن ثبت و فعال شده است. سامانه ی ثبت دامنه‌ های فارسی با پسوند «ایران» مهر ماه سال گذشته توسط مرکز ثبت دامنه ی کشوری پژوهشگاه دانش‌ های بنیادی و با حمایت مرکز ملی فضای مجازی آغاز به کار کرده است.

پسوند های ac.ir با ۱۵۲۰ دامنه، id.ir با ۴۱۰ دامنه، sch.ir با ۳۴۴ دامنه، org.ir با ۳۱۲ دامنه، gov.ir با ۲۸۱ دامنه، و net.ir با ۳۹ دامنه، به ترتیب رتبه های بعدی این فهرست را تشکیل می دهند و در مجموع تعداد کل وبسایت های ثبت شده با دامنه های ایرانی را به ۷۸۹ هزار و ۱۷۶ عدد می رسانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی