ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پشتیبانی از سیری ریموت دیگر برای بازی های اپل تی وی الزامی نیست

Siri Remote را ابدا نمی توان یک ریموت کنترل فوق العاده برای تلویزیون خواند، حال کنترلر بازی که جای خود را دارد، بنابراین، تصمیم دقیقه آخر اپل در ملزم نمودن توسعه دهندگان به ایجاد سازگاری ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

Siri Remote را ابدا نمی توان یک ریموت کنترل فوق العاده برای تلویزیون خواند، حال کنترلر بازی که جای خود را دارد، بنابراین، تصمیم دقیقه آخر اپل در ملزم نمودن توسعه دهندگان به ایجاد سازگاری میان بازی های تولیدی شان برای اپل تی وی و این دستگاه را می توان اقدامی بسیار عجیب خواند.

خوشبختانه طبق دستورالعمل تازه ای که شب گذشته در جریان کنفرانس توسعه دهندگان اپل منتشر گردید، ظاهرا رای و نظر مدیران شرکت ساکن کوپرتینو در این رابطه مجددا تغییر کرده است.

براساس مفاد راهنمای برنامه نویسی کنترلر بازی اپل، توسعه دهندگان «در زمان طراحی بازی برای tvOS، باید کنترلر MFi را در نظر بگیرند اما هرجا هم که ممکن بود پشتیبانی از سیری ریموت را نیز برای محتوای تولیدی شان فراهم کنند».

لازم است اضافه نماییم توسعه دهندگانی که برای اپ استور iOS و مک بازی طراحی می کنند هنوز هم موظف به ایجاد پشتیبانی برای کنترلر در این بازی ها نیستند، اما می توانند به صورت اختیاری این امکان را برای کاربران خود فراهم نمایند.

روشن است که مواضع قبلی اپل خیلی از توسعه دهندگان را نسبت به طراحی بازی برای اپل تی وی دلسرد کرد و به اعتقاد بسیاری از این افراد، پیدا کردن راهی برای ایجاد سازگاری میان بازی های پیچیده اکشن و تعدادی دکمه و یک تاچپد، نیازمند زحمت و دردسر اضافه است و در نتیجه عطای این کار را به لقایش بخشیدند.

از سویی، اپل تی وی هم هنوز برای به فعلیت رساندن پتانسیل های خود و تبدیل شدن به یک پلتفرم گیمینگ به زمان زیادی نیاز دارد و روشن است که برای رسیدن به چنین جایگاهی باید دستخوش تغییرات اساسی شود و شاید پذیرش همین کاستی ها بوده که اپل را از تصمیم قبلی اش منصرف نموده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سوتابایت
    سوتابایت | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

    ظلم در حق مصرف کننده بدبخته! :|
    کاش حداقل همه توسعه دهندها از یه کنترل پشتیبانی کنن!

مطالب پیشنهادی