ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

چالش ذهن؛ معرفی بهترین بازی های موبایل برای محک اطلاعات عمومی

عناوینی که هوش بازیکن را به چالش بکشند، مصداق بارز «یک تیر و دو نشان» هستند. شما با تجربه این نوع بازی ها، نه تنها می توانید اوقات فراغت خود را به آسودگی بگذرانید، بلکه ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۴

عناوینی که هوش بازیکن را به چالش بکشند، مصداق بارز «یک تیر و دو نشان» هستند. شما با تجربه این نوع بازی ها، نه تنها می توانید اوقات فراغت خود را به آسودگی بگذرانید، بلکه توانایی افزایش تمرکز و اطلاعات عمومی خود را هم دارید. در مطلب پیش رو سعی داریم به عناوین سبک های Quiz و Trivia بپردازیم؛ آثاری که با ایجاد پرسش هایی ذهن بازیکن را به چالش کشیده یا بستری مناسب برای رقابت در این قالب را فراهم می کنند. اگر دوست دارید با تعدادی از بهترین بازی های این دو سبک آشنا شوید، پس تا پایان همراه ما باشید.

Quiz of Kings

Quiz-of-Kings

اگر ما را به اغراق متهم نکنید، باید بگوییم Quiz of Kings بهترین بازی رقابتی - معمایی موجود در کافه بازار هست؛ عنوانی که توسط چند دانشجوی خوش ذوق امیر کبیر ساخته شد و به سرعت توانست محبوبیت بالایی به دست بیاورد. همانند آثار مشابه، در این بازی هم باید به رقابت با بازیکن های دیگر بپردازید. المانی که در موفقیت Quiz of Kings نقش بسیار مهمی را ایفا کرده، تنوع بسیار بالای سوالات و موضوعات بازی هست. بنابراین امکان تکرار سوال به صفر می رسد. رابط کاربری بسیار زیبا، قابلیت رقابت همزمان با چند نفر هم از دیگر عناصر جذاب Quiz of Kings به شمار می روند. اگر دوست دارید اطلاعات خود را به چالش کشیده یا آن ها را افزایش دهید، این بازی یکی از بهترین گزینه ها است.

Quiz of Kings

Quiz of Kings

سازنده: PalangCo قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 26.3 / 22.9 مگابایت زبان:

چهار

چهار 2

شاید چهار با Quiz of Kings در یک سبک باشند، اما تفاوت هایی بنیادی با یکدیگر دارند. مکانیزم Quiz of Kings بدین صورت است که در هر راند، بازی از بین موضوعات گوناگون چند موضوع را تصادفی گلچین کرده و بازیکن ها می توانند بسته به علاقه خود یکی را انتخاب کنند. هر راند یک نفر می تواند موضوع مسابقه را مشخص نماید. چهار اصلا این طوری نیست. در بازی می توانید همان ابتدا موضوعی که می خواهید را انتخاب کرده و پیرامون همان با بازیکن های دیگر به رقابت بپردازید. با پیشروی در بازی و پیروزی هم می توانید سطح خود را افزایش دهید. شاید بتوان چهار را مشابه عنوان بسیار موفق QuizaUp قلمداد کرد.

چهار (کل کل از نوع ۲نفره!)

چهار (کل کل از نوع ۲نفره!)

سازنده: تیم چهار قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.7 مگابایت زبان:

QuizUp

QuizUp 2

بالاتر از QuizUp گفتیم، مگر می شود خودش را در لیست قرار ندهیم؟ بگذارید از همین ابتدا یک مسئله را برای تان روشن کنیم: حتی پیرامون شیر مرغ و جان آدمیزاد هم در بازی سوالاتی وجود دارد. گستردگی در QuizUp بیداد کرده و شما از هر موضوعی که بخواهید در بازی پرسش های وجود دارد. از لوگوهای شرکت های گوناگون و اطلاعاتی پیرامون عناوین یک فرنچایز بازی های ویدیویی بگیرید تا جنگ جهانی و ورزش های مختلف که همگی نمونه های محدودی از موضوعات موجود در  QuizUp هستند.

همین مسئله لذت رقابت با دوستان خود را چندین برابر افزایش می یابد. نکته جالب اینجاست که بازی لیست برترین ها در هر منطقه و موضوع را نشان می دهد. تمامی کشورها شامل این قابلیت هستند. توصیه می کنیم به هیچ وجه تجربه QuizUp را از دست نداده و با دعوت دوستان خود به انجام بازی، یکی از هیجان انگیزترین رقابت های طول عمرتان را رقم بزنید.

QuizUp

QuizUp

سازنده: Plain Vanilla Corp قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 36.3 / 27.1 / 26 مگابایت زبان:

100 درصد و 94%

Game2

100 درصد را می توان نمونه ایرانیزه شده 94% قلمداد کرد، با این وجود چرا بازی توانسته به محبوبیت بالایی دست پیدا کند؟ دلیلش را در همان جمله ابتدایی گفتیم. استفاده از واژگان و موضوعات داخلی باعث شده تا بازیکن های ایرانی ارتباط بسیار بهتری با بازی داشته باشند. مکانیزم بازی بدین صورت هست که در هر مرحله تصویری یا واژه ای به شما نشان داده شده و باید کلمات مرتبط به آن ها را در فیلدهای خالی پر کنید.

هر پاسخ درستی که بدهید، چند درصد به تکمیل مرحله نزدیک تر می شوید و این کار را باید تا جایی ادامه بدهید که مرحله %100 شود. بد نیست بدانید این پاسخ ها از برآیند گیری جواب های تست کنندگان بازی پیش از عرضه تعیین شده اند. به واسطه مراحل بسیار زیاد موجود در 100 درصد، به راحتی می تواند روزها وقت خود را صرف انجام بازی کنید. 94% هم دقیقا همین مکانیزم ها دارد، با این تفاوت که همه چیز به زبان خارجی هست. البته نباید از شش درصد اختلاف عدد موجود در نام های دو بازی هم بگذریم!

100 درصد

100 درصد

سازنده: آروند استودیو قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 26.2 مگابایت زبان:
94%

94%

سازنده: Scimob قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 29.4 مگابایت زبان:

Trivia Crack

2

با وجود این که معمولا عناوین رقابتی دو نفره قابلیت ارتباط میان دو بازیکن را دارند، اما این المان در Trivia Crack زبانزد بوده و بازی با امکاناتی که می دهد، انگار یک سرویس پیام رسان است. همین مسئله به تنهایی لذت انجام بازی با دیگران را چندین برابر می کند. مکانیزم گیم پلی بازی بدین صورت است پس از انتخاب رقیب، چرخی رنگارنگ رو به رو شما و او قرار می گیرد که شش بخش با موضوعات گوناگون دارد. هر بار که چرخ دور خود می چرخد، یک گروه از سوالات چهار گزینه ای پرسیده می شود که باید پاسخ دهید. هر کسی بتواند بخش های بیشتری را ببرد، پیروز خواهد شد. اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید، تجربه Trivia Crack می تواند لذت بخش باشد.

Trivia Crack

Trivia Crack

سازنده: Etermax قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 41.6 / 24.4 / 5 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ایلیا الیاسی
    ایلیا الیاسی | ۲۵ آبان ۱۳۹۷

    سلام چرا بازی صد درصد داخل بازار نیست ,چطور میشه این بازی رو پیدا کرد,

  • foolinas
    foolinas | ۲۵ دی ۱۳۹۵

    من از سین جیم استفاده می کنم خیلی از اینا بهتره به نظرم و حرفه ای تر:
    https://cafebazaar.ir/app/com.eWalk.SinJim/?l=fa

  • ho1993
    ho1993 | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

    كوئيز اف كينگ نسخه ios هم داره ?? يكم بگرد دي جي Quiz of Kings by Elyas Nadali
    https://appsto.re/us/ro_Rbb.i

  • sorush33
    sorush33 | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

    متشکرم

  • پارسا
    پارسا | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

    من اونصد درصد رو درک نمی کنم. یعنی باید همه ی سوالا درست باشه دیگه. ایده ۹۴ درصد اینه که هرچی تعداد غلط ها بالاتر بره برای رسیدن به درصد لازم تعداد کل سوالات و سوالات درست هم بالاتر بره. ولی صد یه اشتباه بکنی یعنی باختی ؟

مطالب پیشنهادی