ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل کروم 53 به میزان قابل توجهی نسبت به نسخه های پیشین سریع تر است

یکی از بزرگترین مشکلات مرورگر کروم، سرعت آن است. اپلیکیشن یادشده که زمانی به عنوان سریع ترین و بهترین مرورگر اینترنتی مطرح بود، این روزها به یک خورنده RAM تمام عیار تبدیل شده که با عملکرد ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

یکی از بزرگترین مشکلات مرورگر کروم، سرعت آن است. اپلیکیشن یادشده که زمانی به عنوان سریع ترین و بهترین مرورگر اینترنتی مطرح بود، این روزها به یک خورنده RAM تمام عیار تبدیل شده که با عملکرد کندش در بارگذاری صفحات اینترنتی فریاد اعتراض بسیاری از کاربران را درآورده است.

با این حال به نظر می رسد که در نسخه 53 این مرورگر شرایط بسیار بهتر از حال حاضر خواهد شد. کروم 53 که قرار است نسخه کاملش در ماه سپتامبر منتشر شود، از جنبه های گوناگون برای اجرا در سیستم های عامل مختلف بهینه سازی شده. همانطور که در جدول پایین مشاهده می کنید، نسخه 53 کروم نسبت به نسخه 51 در تست های HTML، Canvas، SVG و گرافیک سه بعدی صورت گرفته عملکرد به مراتب بهتری را از خود به نمایش گذاشته است.

نتایج جدول زیر از تست نسخه جدید کروم روی یک مک بوک پرو 2015 بدست آمده اند، اما مشخص نیست که آیا همین میزان پیشرفت را در نسخه های لینوکس و ویندوز کروم نیز خواهیم دید یا خیر.

macchrome53

اما در اندروید نیز همچون OS X با بهبود قابل توجهی مواجه هستیم. نسخه 53 نسبت به 51 در تست HTML صورت گرفته با %600 پیشرفت مواجه بوده و این میزان برای تست SVG به رقم فوق العاده %1087 رسیده است.

گفتنی است که این بهینه سازی ها برای GPU کروم صورت گرفته که آثار آن را در نسخه 52 که در ماه جولای (تیر) منتشر می شود هم شاهد خواهید بود. اما برای تماشای بهترین عملکرد کروم می بایست تا انتشار نسخه 53 نهایی این مرورگر منتظر بمانید.

androidchrome53

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهینه سازی های صورت گرفته می توانید به این فایل گوگل داکز مراجعه کنید. نسخه جدید Chrome Canary که هم اکنون در ورژن 53.0.2766.0 قرار دارد برای پلتفرم های OS X و ویندوز منتشر شده، اما هنوز خبری از نسخه های لینوکس یا اندروید آن نیست و گوگل هم چیزی در این خصوص در اختیار رسانه ها قرار نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Reza shirinnejad
    Reza shirinnejad | ۲۸ خرداد ۱۳۹۵

    ای کاش گوگل سریعتر واسه اندروید ورژن 53 رو منتشر کنه.
    فعلا که آخرین ورژن برنامه 51 هست.?

  • میثم
    میثم | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

    استفاده از سی پی یو برای کروم واقعا زیاده. پدر باتری لپتاپو در میاره. حداقل من این مشکل رو دارم. بغیر از اون عالیه

  • HazelNut
    HazelNut | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

    والا من که تا امروز کروم رممو نخورده و هر باریم میرم سراغ مرورگرهای دیگه علارغم اینکه تقریبا صفر کیلومترن و حتی یا بوکمارک هم ندارن خیییلییی کندتر از کروم عمل میکنن. رو کروم هم حدود 30 extention و برنامه فعال دارم و خیلی از فایرفاکس و ie و اج برام سریعتره. و مهمتر از اینا خیلی روونتره

مطالب پیشنهادی