ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

Xbox One S نسبت به اکس باکس معمولی قدرتمند تر خواهد بود

ظاهرا تفاوت مدل Xbox One S با اکس باکس وان معمولی تنها به ابعاد کوچ تر ختم نمی شود. صرف از نظر از کاهش 40 درصدی اندازه مدل جدید اکس باکس و قرار گیری منبع ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

ظاهرا تفاوت مدل Xbox One S با اکس باکس وان معمولی تنها به ابعاد کوچ تر ختم نمی شود. صرف از نظر از کاهش 40 درصدی اندازه مدل جدید اکس باکس و قرار گیری منبع تغذیه در داخل کنسول، این مدل معدود تفاوت های سخت افزاری ای هم نسبت به برادر بزرگ ترش دارد.

در مدل S، یک درگاه USB در بخش جلویی بدنه کنسول تعبیه شده و کلید جفت سازی کنترل و کنسول هم به جلوی کنسول انتقال یافته. در بخش عقبی کنسول هم دیگر خبری از درگاه اتصال کینکت نیست. به گفته مایکروسافت حذف این درگاه به جهت کوچک تر سازی کنسول انجام گرفته و کاربرانی که مایل به متصل کردن کینکت به کنسول مدل S شان هستند باید آداپتری به این منظور تهیه کنند. کاربران قادر خواهند بود که با ارائه مدرک مالکیت و یا خرید کنسول اکس باکس وان S به فروشگاه های معتبر، این آداپتر را به رایگان دریافت کنند. آنانی که این اسناد را به همراه ندارد باید 50 دلار برای خرید این محصول بپردازند.

پایه عمودی که در تصویر معرفی این مدل دیده شده بود در جعبه کنسول جای نخواهد داشت و کاربرانی که قصد قرار دادن کنسول خود به شکل عمودی را دارند، باید این پایه را به قیمت 20 دلار تهیه کنند.

گرچه به گفته مایکروسافت مدل S قادر خواهد بود که سایر رسانه های تصویری را در رزولوشن 4K اجرا کند و از یک بلو ری پلیر با کیفیت فوق بالا بهره می برد، اما کسی گمان نمی کند که کنسول جدید در اجرای بازی ها تفاوت چندانی با مدل اصلی داشته باشد. با این حال آقای رود فرگوسن، رئیس استودیو کوالیشن، توسعه دهنده گیرز آو وار 4  نظر مخالفی دارد.

به گفته ایشان، این کنسول از قدرت بیشتری نسبت به کنسول اصلی بهره می برد و این قدرت بیشتر هم از افزایش قدرت خام CPU و GPU ناشی می شود. هنوز مشخص نیست که این قدرت بیشتر چگونه تامین می شود. مشخصا سخت افزار این کنسول تفاوتی با اکس باکس معمولی نخواهد داشت. احتمالا قدرت بیشتر مدل S از بهینه سازی معماری سخت افزاری نشات می گیرد.

در گیرز آو وار 4 رزولوشن به صورت پویا چه در بخش تک نفره و چه در بخش چندنفره تغییر می کند تا نرخ فریم بازی از مرز مشخصی کمتر نشود. آقای فرگوسن اعلام کرده که استودیو کوالیشن موفق شده که با بهره گیری از قدرت بیشتر اکس باکس وان اس از شدت تغییر رزولوشن بکاهد. مشخص نیست که کاهش نرخ تغییر رزولوشن تا چه سطحی خواهد بود و احتمالا هم تفاوت اجرای بازی روی دو کنسول چندان محسوس نخواهد بود، اما در هر صورت رزولوشن پایدار تر تجربه بصری بازیکن از بازی را هم بهبود خواهد بخشید.

همچنین قابلیت پردازش تصاویر با دامنه داینامیک بالای مدل اس، نمایان شدن گستره وسیع تری از رنگ ها را در خروجی ممکن می سازد و در نتیجه کیفیت تصویر برخی سطوح همانند فلزات و یا زره های شخصیت های بازی افزایش خواهد یافت.

خود مایکروسافت هنگام معرفی مدل S هیچ صحبتی از قدرت بیشتر آن نسبت به کنسول قبلی نکرد. گرچه این افزایش قدرت بسیار محدود و کم است، اما نکته جالبی است که خریداران مدل S و مالکان قبلی کنسول اکس باکس وان باید مد نظر داشته باشند. از سوی دیگر هم نباید فراموش کنیم که کوالیشن از جمله استودیو های فرست پارتی مایکروسافت به شمار می رود و احتمال زیادی وجود دارد که استودیو های ترد پارتی از قدرت بیشتر اکس باکس وان S بهره ای نبرند.

اکس باکس وان اس با سه ظرفیت هارد درایو متفاوت در ماه های مرداد یا شهریور عرضه خواهد شد. مدل های استاندازد 500 گیگ و 1 ترابایت به ترتیب 300 و 350 دلار قیمت دارند. اما مدل ویژه با هارد 2 ترابایتی که فقط برای مدت زمان محدودی قابل خریداری خواهد بود، 400 دلار قیمت خورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • mohamad navidi
    mohamad navidi | ۱۸ تیر ۱۳۹۵

    كي گفته بازي هاش كمه هم بازي ٣٦٠رو ميخوره هم١تازه همه ي بازي ها رو براش بعد دو يا سه ماه بيرون ميدن

  • kabiri
    kabiri | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

    از کینکت هم پشتیبانی میکنه

    • mohamad navidi
      mohamad navidi | ۱۸ تیر ۱۳۹۵

      اره

  • kabiri
    kabiri | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

    از کینکت هم پشتیبانی میکنه

  • محمد
    محمد | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

    حیف بازی هاش خیلی کمه وگر نه ps4 میفروختم اینو میگرفتم

  • ابراهیم معتمد
    ابراهیم معتمد | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

    حالا تو ایران برای اون پایه و کینکت هر کدوم رو ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومن میفروشن

مطالب پیشنهادی