ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین موتورسیکلت برقی هارلی دیویدسون در راه است؛ اسطوره کلاسیک آمریکا مُدرن می شود

هارلی دیویدسون از سنت گرا ترین شرکت های جهان است، آنقدر سنت گرا و قدیمی که تفاوت ظاهری بین محصولاتش برای بسیاری افراد قابل تشخیص نیست و خریدارانش -طبق آمار سال 2013- به شکل میانگین ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

هارلی دیویدسون از سنت گرا ترین شرکت های جهان است، آنقدر سنت گرا و قدیمی که تفاوت ظاهری بین محصولاتش برای بسیاری افراد قابل تشخیص نیست و خریدارانش -طبق آمار سال 2013- به شکل میانگین متولد سال 1965 بوده اند.

با خریدارانی سال خورده طبیعتا توجه به تکنولوژی و تغییرات انقلابی نیز نمی تواند چندان جایگاه ویژه ای برای مدیران این کمپانی داشته باشد، اما تغییر شرط بقاست.

از این رو حالا هارلی دیویدسون سنت گرا و پیرمرد پسند نیز از تغییر به سوی تکنولوژی خبر می دهد و قصد دارد تا اولین موتورسیکلت برقی خود را ظرف پنج سال آینده راهی بازار فروش کند.

پیش از این در سال 2014 نیز هارلی از یک نمونه مفهومی برقی رونمایی کرده بود و حتی این نمونه را برای تست در اختیار مشتریان علاقه مند قرار می داد اما هرگز به تولید انبوه آن نزدیک هم نشد.

با این حال مشخصات این موتور مفهومی خالی از لطف نیست، صفر تا صد ظرف 3 ثانیه انجام می شد که در مقایسه با موتورهای بنزینی و فعلی هارلی واقعا سریع است.

061814-harley-davidson-livewire-electric-avengers-sipausa_13362382-f1

مسافت قابل پیمایش با یک بار شارژ باتری ها که 3.5 ساعت طول می کشید نیز در حدود 80 کیلومتر در حالت عادی و 50 کیلومتر در حالت رانندگی اسپرت بود و حداکثر سرعت آن به 160 کیلومتر بر ساعت می سید.

چنین مشخصاتی برای بسیاری از موتور سواران کافی است اما برای افرادی که عاشق سفر با موتورسیکلت یا کروز دست جمعی - امری معمول بین خریداران هارلی دیویدسون- هستند، پیمایش 50 الی 80 کیلومتری نمی تواند راضی کننده باشد.

حالا البته چند سال از ارائه این نمونه مفهومی گذشته و احتمالا به لطف پیشرفت فناوری مشکلات تکنیکی حل شده و حتی ممکن است قیمت نیز نسبت به سال 2014 کاهش یابد.

HAR-2

اما بزرگترین نگرانی به از دست رفتن صدای خاص و نوستالژیک و بسیار محبوب موتورهای بنزینی هارلی مربوط می شود که طبیعتا در نمونه برقی قابل احیا نیست.

از این رو هارلی احتمالا مدل برقی برای خریداران نسل جوانی تولید می کند که اساسا چنین نوستالژیی هایی ندارند و به جای علاقه مندی به سر و صداهای عجیب و غریب به محیط زیست سبز و پرداخت مالیات کمتر می اندیشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی