ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

غیر فعال بودن پیش فرض پلاگین فلش در سافاری ۱۰

اپل دو شب پیش در WWDC از macOS Sierra پرده برداشت و قابلیت های تازه ای را به این پلتفرم مخصوص کامپیوترهای شخصی افزود. اما یکی از ویژگی هایی که کمتر در مورد آن صحبت شد، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

اپل دو شب پیش در WWDC از macOS Sierra پرده برداشت و قابلیت های تازه ای را به این پلتفرم مخصوص کامپیوترهای شخصی افزود. اما یکی از ویژگی هایی که کمتر در مورد آن صحبت شد، این بود که نسخه ای تازه از مرورگر اینترنت سافاری در این سیستم عامل تازه یافت می شود.

در سافاری ۱۰، نحوه مدیریت پلاگین ها به شکل کامل تغییر کرده است. اپل برای مثال پلاگین ادوبی فلش را به شکل پیش فرض غیر فعال کرده تا امنیت کاربران حفظ شود.

اگر وب سایتی که با سافاری از آن بازدید می کنید از محتوای HTML5 بهره مند باشد، مشکلی نخواهد بود اما اگر صرفاً نیاز به Flash باشد، سافاری از شما سوال می کند که آیا فقط همین یک بار برای وب سایت X نیاز به فلش دارید یا می خواهید محتوای این وب سایت را همیشه به صورت فلش مشاهده کنید. پس از تایید شما، محتوای فلش به صورت عادی نمایش داده می شود.

توجه داشته باشید که این سوال برای یک وب سایت مشخص است نه یک رفتار همیشگی برای همه وب سایت ها. اپل تلاش دارد تا استفاده از این پلاگین را به کمترین حد ممکن برساند که البته همین مسئله موجب افزایش امنیت، کارایی بهتر و کاهش مصرف انرژی دستگاه می شود.

سافاری ۱۰ مرورگر اصلی سیستم عامل macOS Sierra است که در پاییز جاری به رایگان در اختیار همه کامپیوترهای مک قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی