ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: شش اپلیکیشن برای عکاسی حرفه ای با موبایل های اندرویدی

هرگز قدرت عکاسی موبایل های اندرویدی را دست کم نگیرید. اگر از تنظیمات دوربین آنها به درستی استفاده کنید، می توانید عکس هایی بگیرید که از نظر کیفیت تنه به تنه تصاویر دوربین های DSLR می زنند. ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

هرگز قدرت عکاسی موبایل های اندرویدی را دست کم نگیرید. اگر از تنظیمات دوربین آنها به درستی استفاده کنید، می توانید عکس هایی بگیرید که از نظر کیفیت تنه به تنه تصاویر دوربین های DSLR می زنند.

برای گرفتن چنین عکس هایی، مسلما به ابزاری مناسب احتیاج دارید. اپلیکیشن های عکسبرداری حرفه ای دارای تنظیمات دستی، ابزاری هستند که شما را به این مقصود می رسانند و ما هم در جعبه ابزار این هفته تصمیم داریم تا شش مورد از برترین های این حوزه را به شما معرفی کنیم.

توجه داشته باشید که بخش اعظم اپلیکیشن های این فهرست به خاطر تنظیمات دستی تخصصی  ای که برای دوربین موبایل تان به ارمغان می آورند، رایگان نیستند. با این حال توسعه دهندگان اکثر این اپلیکیشن ها در کنار نسخه کامل، یک نسخه آزمایشی رایگان هم در اختیار کاربران قرار داده اند تا با تست آن بتوانند در مورد خرید نسخه کامل بهتر تصمیم گیری کنند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا امکانات این شش اپلیکیشن عکاسی حرفه ای را با هم از نظر بگذرانیم.

Camera FV-5

1

محبوبیت اپلیکیشن Camera FV-5 در میان کاربران اندروید روز به روز بیشتر می شود. این اپلیکیشن که به خاطر تنظیمات دستی فوق العاده اش به شهرت رسیده، امکاناتی از قبیل تنظیم دقیق اکسپوژر، تغییر سرعت شاتر، تنظیم ISO، فوکوس دستی و تنظیم روشنایی صفحه را در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

رابط کاربری Camera FV-5 طوری طراحی شده که با تماشای آن به یاد پنل دوربین های DSLR می افتید. البته شباهت اپ به دوربین های حرفه ای فقط از منظر ظاهری نیست، بلکه با وجود یک هیستوگرام RGB زنده و پشتیبانی از تصاویر RAW و عکس های PNG غیر فشرده، می تواند در عمل خروجی هایی در حد تصاویر دوربین DSLR تحویل تان دهد.

نسخه کامل اپلیکیشن 2.99 دلار قیمت دارد، اما برای آزمایش بعضی از قابلیت های آن می توانید نسخه Lite را دانلود کنید. توجه داشته باشید که برای تجربه این اپ می بایست گجت شما از API کمرا 2 پشتیبانی کرده و حداقل اندروید 5.0 روی آن نصب شده باشد.

Camera FV-5 (نسخه Lite)

Camera FV-5 (نسخه Lite)

سازنده: FGAE قیمت: رایگان (نسخه کامل 2.99 دلار) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.6 مگابایت زبان:

+Camera JB

Camera JB

+Camera JB در واقع بازسازی اپلیکیشن رسمی دوربین برای اندروید ژلی بین محسوب می شود. با ورود به آن، رابط کاربری ساده و خلوتی را مشاهده می کنید که قادرید در آن مثل روزهای خوب گذشته، به آسانی سوژه ای را هدف گرفته و به عکسبرداری بپردازید.

اما بر خلاف این ظاهر ساده و غلط انداز، امکانات +Camera JB می توانند حسابی غافلگیرتان کنند. در تنظیمات اپلیکیشن قابلیت هایی مثل ضبط ویدئو، تهیه عکس های پانوراما، عکاسی با افکت های زنده، حالت Burst برای عکاسی بی وقفه، تنظیمات دستی بسیار ریز برای تعیین کیفیت خروجی ها و پشتیبانی از ویدئوهای 4K را مشاهده خواهید کرد.

مضاف بر این، توسعه دهنده اپلیکیشن نسخه دیگری از آن بر مبنای اندروید 4.0 موسوم به Camera ICS را هم طراحی کرده که تجربه آن هم مثل +JB خالی از لطف نیست.

+Camera JB

+Camera JB

سازنده: Moblynx قیمت: 1.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 7.8 مگابایت زبان:

Camera MX

Camera MX 1

Camera MX به غیر از مزایایی همچون دسترسی رایگان و تنظیمات دستی خوبی که ارائه کرده، یک قابلیت بسیار منحصر به فرد دارد و آن هم چیزی نیست جز برگرداندن زمان. به عنوان مثال، فرض کنید که می خواهید از لبخند زدن یک کودک عکس بگیرید، اما تا به خود بیایید و شاتر را بزنید، خنده کودک تمام شده باشد.

Camera MX برای رفع این مشکل، با مکانیزمی جالب شش-هفت ثانیه پیش از فشردن شاتر را برایتان فیلمبرداری می کند تا در صورت از دست دادن یک لحظه خاص، بتوانید با اسکرین شات گرفتن از ویدئو آن لحظه طلایی از دست رفته را مجددا به چنگ بیاورید.

حالت Live Shot، مدهای مختلف عکاسی، پشتیبانی از نسبت تصویر 16:9 و ویرایشگر عکس و ویدئو از جمله امکانات مهم Camera MX به شمار می آیند. البته تنظیمات دستی اپ برای عکاسی به خوبی دیگر نمونه های این فهرست نیست، اما امکانات محدودش برای کاربران آماتوری که قصد گرفتن یک عکس خوب و با کیفیت دارند کفایت می کند.

Camera MX

Camera MX

سازنده: .Appic Labs Corp قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 21.5 مگابایت زبان:

Camera Zoom FX

Camera Zoom FX

Camera Zoom FX یکی از قدیمی ترین اپلیکیشن های عکاسی حرفه ای در گوگل پلی است که هر سال چندین مرتبه با قابلیت هایی جدید و رفع مشکلات قدیمی به روز رسانی می شود.

از جمله قابلیت های خوب این اپلیکیشن عکاسی حرفه ای می توان به تنظیمات دستی دوربین (ISO، فوکوس، سرعت شاتر و ...) و پشتیبانی از فرمت RAW برای گرفتن خروجی های خام و حجیم اشاره کرد.

اما مهم ترین دلایلی که بسیاری از کاربران را به دانلود و استفاده از Camera Zoom FX وا می دارد، مد HDR تخصصی، ویدئهای تایم لپس، افکت های زنده عکاسی و تصاویر پانورامای 360 درجه هستند. بعد از عکاسی هم می توانید به ابزار بسیار خوبی برای ویرایش تصاویر هم دسترسی داشته باشید تا با وجود Camera Zoom FX از اپ های ویرایش تصویر دیگر بی نیاز باشید.

Camera Zoom FX (نسخه رایگان)

Camera Zoom FX (نسخه رایگان)

سازنده: androidslide قیمت: رایگان (نسخه کامل 1.99 دلار) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 5.4 مگابایت زبان:

Open Camera

Open-Camera-screenshot-1

دومین اپلیکیشن کاملا رایگان (و همچنین متن باز) جعبه ابزار این هفته، Open Camera است که با امکاناتش مطمئنا شگفت زده تان می کند. با این اپلیکیشن به غیر از بهره گیری از تنظیمات دستی برای عکاسی، می توانید به امکاناتی از قبیل لرزشگیر خودکار، مدهای متنوع عکاسی برای گرفتن شات های خاص، فرمان های صوتی و حتی پشتیبانی از میکروفون های خارجی برای ثبت صدا با کیفیتی بهتر دسترسی داشته باشید.

یک بار دیگر تأکید می کنیم که Open Camera با وجود ارائه این امکانات کاملا رایگان و متن باز است و جالب اینکه با این وجود هیچ گونه تبلیغاتی را در محیط کاربری آن مشاهده نمی کنید.

Open Camera

Open Camera

سازنده: Mark Harman قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.3 مگابایت زبان:

Snap Camera HDR

Snap Camera 1

Snap Camera HDR در دو نسخه آزمایشی و پولی عرضه شده که توصیه می کنیم پیش از خرید نسخه کامل، حتما نسخه آزمایشی را برای بررسی سازگاری موبایل تان با اپلیکیشن امتحان کنید.

تنظیمات دستی حرفه ای، پشتیبانی از فرمت RAW، ضبط ویدئوهای 4K و عکاسی در مد HDR از امکانات این اپلیکیشن کاربردی محسوب می شوند. مضاف بر این، تنظیمات ریز کیفیت عکس ها و ویدئوهای خروجی و وجود یک ویرایشگر عکس درون برنامه ای را هم می توان از نقاط قوت این اپلیکیشن قلمداد کرد.

یکی از قابلیت های منحصر به فرد Snap Camera HDR هم روشن و خاموش کردن خودکار فلش LED برای شرایطی است که در نور متغیر فیلمبرداری می کنید.

Snap Camera HDR (نسخه آزمایشی)

Snap Camera HDR (نسخه آزمایشی)

سازنده: Marginz Software قیمت: رایگان (نسخه کامل 1.99 دلار) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 5 مگابایت زبان:

به غیر از اپلیکیشن های فهرست این هفته، چه اپلیکیشن های دیگری را برای تجربه عکاسی حرفه ای با گجت های اندرویدی پیشنهاد می کنید؟ با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • پوریا
    پوریا | ۲۸ خرداد ۱۳۹۵

    من با AZ Camera عکس میگیرم البته یکسری از امکاناتش پولیه که زیاد مهم نیست. Camera FV-5 هم خیلی خوبه

  • M. Ali
    M. Ali | ۲۸ خرداد ۱۳۹۵

    Footej Camera از همه اینها بهتره

  • ali ad
    ali ad | ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

    همین الان داشتم فکر میکردم که برم تو نت سرچ کنم واسه دوربین که اینو گذاشتین نوتیفیکشینش اومد???

مطالب پیشنهادی